استارتاپی مثل بامیلو چی کار باید میکرد که شکست نخوره؟

بامیلو هم کرکره‌هاش رو کشید پایین :frowning_face: و الان اگه رو سایت بامیلو کلیک کنین، به سایت اسنپ مارکت میرسین! البته هنوز اعلامیه رسمی نزدند. صرفا اخبارش تو وب هست. مثلا اینجا:

اون هم در حالی که آمازون و بعدش هم علی بابا نشون دادن مارکت پلیس ها چقد میتونن کسب و کارهای هیجان انگیزی باشن. در حالی که سرمایه گذاری خوب و قوی مثل راکت اینترنت پشتش بود و تبلیغات خیلی خوبی برای کار کرده بودن. و در حالی که رقبای جدیدی مثل اسنپ مارکت داشتن به این بازار وارد میشدن[1]!‌

به نظرتون بامیلو چرا شکست خورد و چی کار میتونست بکنه که شکست نخوره؟

دنباله‌ی موضوع استارتاپی مثل دونیت چی کار باید میکرد که شکست نخوره؟


  1. یعنی انگار که بازار چندان هم خواب نیست! ↩︎

3 پسندیده

من نقل قولهایی از آدمها در فضای لینکدین رو میارم شاید کمک کنه:

  • بامیلو در ایجاد تغییرات بسیار کند عمل میکرد. خیلی به سمت بهتر شدن و یوزرفرند شدن نرفت.
  • قیمتها غیرواقعی بود و تجربه بدی از خرید برای افراد رقم میزد (خودم تجربه ندارم)
  • چون روی خرده فروشی تمرکز داشت، مثل دیجی کالا توان گسترش خودش رو نداشت.

باز هم اگر چیزی شنیدم میگم :grin:

3 پسندیده

پیشرفت هر کاری ملزم به جذب مخاطبین و بهبود در رفع مشکلات مخاطبینه
البته بماند که مافیاهایی هم وجود دارن که
جلوی پیشرفت و توسعه یک برند تازه وارد را میگیرن
اسپانسرها
تبلیغات دروغین آنچنانی
مانند قرعه کشی ماشین آپارتمان و …
که هیچ اعتمادی بهشون نیست
و فقط برای تحریک خرید
و ماندگاری در اون مجموعس

در خصوص تجربه خرید از بامیلو این حرف رو از خیلی‌ها شنیدم که اصلا رضایت نداشتند وبرخی معتقد بودند که بامیلو در حال کلاهبرداری از مشتریانش هست. در فضای مجازی هم کاربران زیادی تجربه بد و خدمات نامطلوب خودشون از بامیلو رو به اشتراک گذاشتن و همین کمپین‌های غیررسمی برای بایکوت شدن یک برند کافی است.

بامیلو کسب‌وکاری بود که با سرمایه کلان شکل گرفت در نتیجه با توجه به تجربیات خریداران این سایت ، معلوم میشه که استراتژی اصلی این مجموعه کسب سود (جبران سرمایه‌گذاری کلان و رسیدن به بازه سوددهی) بوده در نتیجه اصل اساسی جلب رضایت مشتری در هر شرایطی رو رعایت نکردند در نتیجه بازخورد منفی زیادی نسبت به بامیلو وجود داشت.

در پیاده کردن استراتژی مارکت پلیس هم چندان موفق نبودند (دیجی‌کالا هم با پیاده کردن این استراتژی میزان نظرات منفی رو بیشتر کرده). خب این استراتژی مجموعه از فرآیندهاست که کمپانی مثل آمازون استانداردهای سفت و سختی در خصوص اون پیاده میکنه و حتی تا چندماه پس از خرید ، پیگیری میکنه تا ببینه آیا مشتری رضایت داشته یا نه.

اما اجرای ناقص این استراتژی چیزی نخواهد بود مگر کاهش شدید کیفیت محصول ، افزایش بی‌رویه قیمت‌ها (گاهی قیمت بازار از قیمت این وبسایتها کمتره!!) و نهایتا نارضایتی خریدار و اشتراک گذاری این تجربه بد خرید.

1 پسندیده