اگر فقط یک کلمه بتوانید بگید که ثابت کنید انسان هستید و نه روبات، اون کلمه چیه؟

یه بحث جالب هوش مصنوعی که از نگرانی های افراد بابت غلبه ی آینده ی روبات ها میاد:‌ اینه که چطور میتونی انسان رو از روبات تشخیص بدی؟ آزمون تورینگ هم یه جورایی داره همین رو میگه: در صورتی که ماشینت اون قدر هوشمند باشه که بتونه قاضی رو گول بزنه، از آزمون قبول شدی.

حالا بر همین مبنا، یه تست پیچیده تر مطرح شده: اگه قرار بود یه کلمه بگی که نشون بده انسانی چی میگفتی؟

شما چه کلمه ای رو برای اثبات انسان بودن خودتون انتخاب میکردی؟

هوش مصنوعی
پ.ن. یه تقلب هم گذاشتم براتون در قالب این عکس :wink:

10 پسندیده

من این گفته مولانا را انتخاب می‌کنم:

عقل گوید شش جهت حدست و بیرون راه نیست / عشق گوید راه هست و رفته‌ام من بارها

البته روبات هم احتمالا تمام اشعار مولانا را می‌داند، اما شاید نداند که کجا باید استفاده‌اش کند و احتمالا لحن خواندنش خالی از احساس است.

8 پسندیده

رابطه. انسان با ارتباط با دیگران هست که معنی پیدا میکنه

3 پسندیده

شعر و بروز حس انتخاب خیلی هوشمندانه‌ای بود :+1: بعید میدونم ماشین‌ها در اولین پرسش چنین هوشی رو داشته باشن.

رابطه جالبه. ولی چطوره به جای خود کلمه ی رابطه از بعضی کلمات که روابطمون رو نشون میدن استفاده کنیم؟ مثلا مادر؟ پدر؟ همسر؟ دوست؟ عشق؟ (با تقلب از عکس!) …؟ @Naser_Eslami

7 پسندیده

قطعا جمله 'عمو ولم كن خستمه’به گويش شيرازي كفايت ميكنه :joy::joy:
چرا حرف رو به زبون بيارم؟؟؟
شگفت انگيز ترين هديه خدا با انسان و حيوانات چشماشون هست
فكر نميكنم بتونن رباتي بسازن كه با چشماش حرف بزنه

9 پسندیده

عجب ایده‌ی خوبی :wink:
یه چنین گفتگوی چشمی‌ای چه طوره؟

gif

14 پسندیده

کلمه که عشق رو انتخاب میکنم ولی اگه منظورت جمله باشه میگم آخ دردم اومد! :blush:

5 پسندیده

یک سوال؟ اگر روباتی باشه که بتونه تست تورینگ رو دور بزنه میتونه خودش هم برگزار کننده تست تورینگ باشه درسته؟
حالا اگر یک روباتی برگزارکننده این تست باشه ورودی هاش میکروفون و کیبورد و اگر خیلی پیشرفته باشه تشخیص چهره و حالت چهره باشه، اون موقع به قول @arezoo روبات تست گیرنده میتونه خیلی چیزا رو فقط از روی شنیدن یا از دیدن بفهمه و نیازی به انتخاب کلمه یا تایپ نباشه :thinking:

6 پسندیده

لاله تو هم که تو تست شرکت داشتی؛ ته لینکی که گذاشته رو ببینید : یه نفر کلمه lol رو به کار برده :joy:
واقعاً باید بگردیم چیزی پیدا کنیم که کلیشه نشده باشه، حتی زبان بدن هم آموختنی و تقلید کردنیه، خیلی تست سختیه، یا راهش چیه واقعاً ؟
شاید من برم سراغ کلماتی که با نوستالژی و تحلیل حواس پنجگانه ربط داره، مثلاً حس بوی قورمه سبزی یا حلوا یا . . . البته باید تنوع داشته
باشالبته اگه ربات فارسی بفهمه شاید انتخابم بی‌خود باشه.
دلتنگی چطوره؟ یا به قول @ghanbarzadeh دل‌تنگی؟
امید و آرزو؟
فحش‌ها رو که حتماً بلده، شایدم همشو نه، باید ببینیم تو کجا و با کیا زندگی کرده.

پ.ن. من از توضیح و تصویری که ربط کلمات بهم رو نشون میده سردرنیاوردم، یا اونجا که میخواد بگه بشر چطور فکر می‌کنه، یا نتیجه تست.

4 پسندیده

روزانه حدودا ۲۸ میلیون کپچا در سراسر جهان حل میشه :thinking: که الان دیگه زیاد هم تایپی نیستن و معمولا به سوالات مغازه ها را انتخاب کن یا خط عابر را مشخص کن بر میخوریم.
هوش مصنوعی با این حجم از بانک اطلاعاتی میتواند از روی آمار، اطلاعاتی را از رفتار انسان ها استخراج کند که شاید خود ما تا به حال به آن دقت نکرده باشیم. علاوه بر این کاربرد های دیگری مثل ماشین بدون راننده و تمام اتوماتیک با استفاده از شناسایی ۳ بعدی محیط از توانایی هایی است که صرفا با بانک اطلاعاتی ممکن است. حالا ممکن است با این حجم از بانک اطلاعاتی هوش مصنوعی گسترش یابد که تست تورینگ را دور بزند؟

3 پسندیده

من به قاضی می‌گم:

  • «دروغ»: من می‌تونم اراده کنم که دروغ بگم در حالی که می‌دونم دارم دروغ می‌گم. یا کلاه‌برداری کنم در حالی که می‌فهمم دارم سر یکی کلاه می‌ذارم. به نظرم انجام این‌جور کارهای خودمتناقض برای یک ربات سخت باشه. نمی‌دونم.
  • «وانمود کردن»: می‌تونم چیزی رو احساس کنم ولی جوری وانمود کنم که چیزی احساس نمی‌کنم. یعنی مغزم کاری رو انجام بده که خودم کتمانش کنم. مثلا شاد باشم و نشون بدم غمگینم و …
  • «خودآگاهی»: می‌تونم خودم رو به عنوان سوم شخص، تصور کنم.
  • «رویا» : من خواب می‌بینم بدون این‌که اصلا متوجه بشم که خوابم و هیچ دانش و آگاهی‌ای تمایزی با حالت بیداری بهم نشون نده.
2 پسندیده

خیلی چالش خوبی بود. توصیه می کنم فیلم
Tau را ببینید. راستی بد نیست سری بزنید به کتاب :wink: سمینار های یونگ در باره
زرتشت نیتچه. :blush: اما حالا دیگه این چالش دیگر یک مسئله دور و دست نیافتنی نیست.

2 پسندیده

عشق و تنها عشق. خدا خود عشقه، و ما هم که خلیفه خدا روی زمینیم جلوه عشق خداییم. همه بی استثنا اون عشق و ته قلبشون دارن.به نظر من همین کلمه نشان خود خود انسانیته و بس.

4 پسندیده

انسان میاندیشد و کمال جهان هستی بستگی به اندیشه انسان ها دارد.

تشکر “فرشید”

2 پسندیده

یکی از روش هایی که برای تشخیص انسان از ریات استفاده میشه کپچا هست
به کپچا معکوس تست تورینگ هم میگن. به این دلیل که تست تورینگ توسط انسان برگذار میشه و برای احراز ربات ها است و کپچا توسط ربات برگذار میشه و برای احراز انسان ها
در حال حاضر سوالاتی که ربات ها نمیتونن بهشون پاسخ بدن بیشتر در حوضه درک و منطق انسانی هست.
برای مثال تصور کنید تصویری از برج آزادی تهران داریم که پایین اون یک نیسان آبی پارک شده و پشت این نیسان یک موتور سیکلت هست. اگر به یک انسان بگید موتور سیکلت کجاست، نمیتونه جواب بده؟ قطعا میتونه، حتی یک بچه
اما با توجه به اینکه تصویر این موتور سیکلت برای ربات بصورت کامل قابل اسکن نیست و نمیشه نمونه عینی موتور سیکلت رو در این فضا اسکن کنه ، نمیتونه موتور سیکلت رو هم پیدا بکنه
این یک نمونه از درک انسانی هست که تفاوت های زیادی با درک ربات ها داره
یا یک مثال دیگه: یک تابلو روی فرض کنید ( یک تابلوی بزرگ مربوط به یک مرکز فروش ) که جلو اون یک درخت هست و شما تمام حروف و کلمات رو به دقت نمیتونید ببینید. آنچه دیده میشه شامل : مرکز فروش …شاک و محصولا… … رمی، احتمالا شما میتونید متوجه بشید که روی این تابلو نوشته شده " مرکز فروش پوشاک و محصولات چرمی " حتی وقتی که نوشته رو بصورت کامل در دید نداشتین ولی با دیدن بخشی از اون و آشنایی با ساختار کلمات و جملات در زبان فارسی میتونید باقی ماجرا رو حدث بزنید. این کاریه که ربات ها نمیتونن انجام بدن . " حدث زدن "

فکر نمیکنم تک کلمه ای وجود داشته باشه که بتونیم با اون ربات نبودن خودمون رو اثبات کنیم، بخصوص با توجه به اینکه ربات ها در عصر کنونی توانمندی های خارق العاده ای دارند . مگر اینکه اون کلمه از ساختار اصلی زبان های اصلی نباشه، که البته اینم باز نمیشه. برای مثال فرض کنید یک ربات برای گول زدن شما میاد چند تا کلمه ترکی یا کردی یا گیلکی استفاده میکنه !!! خب این ربات از خیلی انسان ها باهوشتر عملکرده و در همین پست من ندیدم کسی به سراغ گویش های محلی بره ( بجز @arezoo )
یا از کلمات کوچه بازاری استفاده میکنه!!! در کل بیان یک کلمه اطلاعاتی در اختیار ما قرار نمیده که بتونیم به این واسطه از انسان یا ربات بودن مورد مطمئن بشیم
اینکار در صورتی امکان پذیر هست که حداقل یک سوال مطرح بشه و پاسخ سوال دریافت بشه

5 پسندیده

چرا؟
به انگلیسی WHY؟

3 پسندیده

انتخاب جذابیه! این طوری تعبیرش میکنم که وقتی تو زندگی خودمون این کلمه رو فراموش میکنیم، عملا خودمون رو به روبات تبدیل کردیم. چیزی که به وفور در اطرافمون قابل مشاهده س … .

2 پسندیده

همه ما انسانها در درجه اول یک نوع رباتیم.
هممون جوری برنامه ریزی شدیم که می تونیم هرچیزی رو بازی کنیم، خیلی وقتا تو زندگیمون نقش عاشق ، مغرور، خودخواه ، فداکار یا … رو بازی میکنیم. بعضی از ما جوری برنامه ریزی شدیم که خیلی راحت همه رو به اشتباه می اندازیم خیلی خوب گریه میکنیم خیلی خوب می خندیم. هیچ انسانی رو نمی توان تنها با یک کلمه شناخت پس اگه رباتی ساخته بشه که خیلی به انسان امروزی نزدیک باشه هیچ وقت نمیشه با کلمه اونا از دیگران تمیز کرد.انسان را با عملش میشه شناخت نه با گفتارش.

1 پسندیده