ایده خام ساخت یک وبسایت مخصوص نقد

در طول بحث‌هایی که اخیرا شکل گرفت، به این فکر کردم که چه خوب می‌شد اگر یک وبسایت به زبان فارسی فقط مخصوص نقد محصولات داخلی و خارجی شکل می‌گرفت که خریداران، فروشندگان و سازندگان می‌توانستند به آن مراجعه کنند و راهنمایی دریافت کنند.

احتمالا چنین وبسایتی از طریق جذب تبلیغات درآمد زایی می‌کند.

به نظر شما چنین کاری در بازار ایران ممکن است؟
معایب چنین طرحی چیست؟ (البته خیلی سخت است به یک ایده خام ایراد گرفت :smile:)

12 پسندیده

ابتدائی‌ترین نقد، مسائل قانونی هست که در بسیاری از موارد تولیدکنندگان ایرانی لابی‌های قوی دولتی دارن و خیلی دردسر ایجاد میشه. نکته دوم سیستم داده‌گیری و ایجاد ترافیک اولیه هست که نیاز به ترافیک بالائی برای داده معقول جلب توجه مصرف کننده داره. بعد از اون هم این مشکل پیش میاد که این سایت درآمدزائی تبلیغی نمیتونه داشته باشه چون با فلسفه خودش تناقض داره.

راه درآمدی پیشنهادی چی هست؟ معیار اعتماد برای بازدیدکننده چی هست؟ چه راهی میشه پیدا کرد که من وقتی بازدید میکنم، مطمئن باشم داده‌های سایت ساخته نشدن بلکه حاصل نظرسنجی هست؟

5 پسندیده

دقیقا این نقد وارد است. بعضی وقت‌ها که نقد یک محصول را می‌خوانم (به خصوص اگر در سایت معروفی باشد) از خودم می‌پرسم که آیا ممکن است نویسنده از طرف سازنده حمایت مالی شده باشد؟ این احتمال همیشه وجود دارد. به همین خاطر با مقایسه نقدهای مختلف سعی می‌کنم به واقعیت محصول نزدیک‌تر شوم.

البته منظورم بیشتر نقد محصول نهایی بود. این که آیا فلان کالا اینقدر ارزش دارد که بابتش پول بدهیم یا نه.

نقدهای منصفانه و با جزییات دقیق می‌تواند اعتماد بازدید کننده را جلب کند. برای نمونه یکی از نقدهایی که اخیرا می‌خواندم درباره صدای ماشین لباس‌شویی بود. جالب این که نویسنده، با دستگاهی شدت صدای ماشین لباس‌شویی را اندازه گرفته بود و فیلم‌اش را هم منتشر کرده بود.

5 پسندیده

ایده جالبی به نظر میاد. هرچند روشهای بررسی خیلی مهمن. مثلا خیلی وقتها نظر صرفا اهمیت داره، ولی خیلی وقتها ممکنه بشه کارهای مستقل از فردی مثل

انجام داد.

میشه همچین کارهایی رو انجام داد و به طور مستقل کیفیت محصول از جنبه های مختلف رو سنجید؟ روشها البته باید کم خرج باشه.

2 پسندیده

ایده خوبه
یکی از روش های درآمد زایی ایجاد استاندار هستش به طور مثال من کارم طراحی سایت هستش و بعضی مواقع باید قالب های رو خریداری کنم.

که بعد از خرید معمولا با مشکلات روبه رو میشم و از طرفی طراح یا وقت کافی ندارد یا براش نمی صرفه که وقت بزاره وبه صورت رایگان جواب مشکلات رو بده حالا اگر سیستمی باشه که این قالب رو تست کنه و تایید کنه که این قالب استاندارد کافی بر اساس این منابع رو داره.
خریدار با خیال راحت تری خرید میکنه و فروشنده در جهت فروش بیشتر خود اقدام به رعایت قوانین سایت x میکند.

منبع درآمد هم میتواند فروش محصول به صورت مستقیم از سایت x.

اعطای استاندار به کالا ( مثلاً ۱درصد فروش ) برای تست کیفیت و درج در سایت( نگران دست های پشت پرده نباشید چون سیستم اگر کاربر محور باشید امکان تخلف بسیار پایین می‌باشد ).

تبلیغات همانند سایت های خبری.

مشاوره های قبل خرید.

قرار داد با شرکت ها در جهت فروش اطلاعات سازنده ( در جهت بهبود کالا)

1 پسندیده

در صورت نیاز به طراحی سایت یا سئو سایت و همچنین مشاوره جهت تبلیغات با من در ارتباط باشید

سایت notebookcheck.net هم نقد داره و هم تبلیغات، اما نقدهاش خیلی مستند و با جزییات هست و به نظرم میشه نتایجش رو باز به دست آورد (تکرارپذیره). چنین سایتی مفیده. فقط یه نکته مهم اینه که مدیر سایت چقدر برای اعتبار سایتش ارزش قائل باشه چون احتمالا وقتی شناخته بشه بعضی شرکتها سعی کنن رشوه بدن. این که عامه هم به این نتیجه برسن که اعتبار سایت برای مدیر مهمه، هم مهم و مفیده.

1 پسندیده

جواب این سوال به خیلی از چیز ها بر میگرده به عنوان مثال بقا سایت.

در کل اینکه شما حامی بعضی از برند ها باشید و بخشی از درآمد تان توسط آن ها تامین شود چیز بدی نیست.

فرض کنید شما میخواهید برند اپل رو نقد کنید خوب این وسط چه جایگزینی دارید و اگر از لحاظ مالی مشکل داشته باشید و برند اپل به شما پیشنهاد خوبی جهت ریپورتاژ بدهد حتما قبول خواهید کرد چون در بحران مالی به سر می برید.

منظور اصلی اینکه نمی شود شما کاری را بدون پشتوانه کافی انجام بدهید یا با قاشق به جنگ غول بروید و از طرفی ما در کشوری هستم که صادرات کم تر واردات هست پس کالای داخلی نباید مورد نقد قرار بگیرند و از طرفی نقد کالای خارجی به خودی خود سود آور نیست.