این امکان وجود داره که گوشی بدون اتصال به برق یا چیز دیگ ای شارژ بشه؟

برای شارژ کردن گوشی مدام باید آویزون پریز باشیم. نمیشه گوشی از راه دور شارژ بشه؟ بدون اتصال به چیزی…
البته پاوربانک تا حدودی کار رو راحت کرده، ولی خب بازم خودش مزاحمه دیگ :grin:

4 پسندیده

من همیشه از اتاقم که میام بیرون، بچه ها رو می بینم که مثل افرادی که میرن دیالیز می کنند یکی یکی سیم بهشون وصله و نشستند نزدیک پریزها.

فعلا تکنولوژی که هست اینطوریه که باید گوشی رو بذاری روی یک صفحه تا شارج بشه یعنی نمیشه بگیری دستت و تو هوا شارج بشه.

3 پسندیده

نمیشه وقتی که از گوشی استفاده می کنیم، به جای کم کردن شارژ، بیشتر شارژ بشه!
یعنی با لمس صفحه توسط انگشتان یک انرژی این وسط تبادل بشه که در نهایت به شارژ گوشی منجر بشه! :smile:
بالاخره ی کاریش بکنین دیگ، ملت در عذابن! الان دقیقا کی مسئوله برم سراغش؟ :eyes:

3 پسندیده

من دستورش و به بچه ها دادم
بچه ها میگن ما که تا اینجای کار و اومدیم
بیایم یه جوری درست کنیم که بشه شارج اضافه رو هم صادر کرد صادرات هم داشته باشیم.
ولی جدای از شوخی ایده خیلی خوبیه.

یوسف

4 پسندیده

شاید در آینده بشه با روش جدیدی برای گوشی شارژ تولید کرد .

باتری ها میشه تغییر کنن و ظرفیتشون بالاتر بره و مثلا شب که میزنیم شارژ از صد بیشتر رو ذخیره کنه و در زمانهایی که گوشی استفاده نمیشه بطور خودکار خودش شارژ کنه
ایدشو دادم اجرایی کنین😄

3 پسندیده

بله یکی از محصولات پادپُرس همین شارژرهای بی‌سیم هست :grin: یکم گرونه، ولی خوب ارزشش رو داره! برای پادپُرسی‌های خوب، میشه ۵۰ میلیون، برای پادپُرسی‌های متوسط ۱۰۰ برای پادپُرسی‌های زیر خط فقر محتوایی ۱۵۰، برای پادپُرسی‌های ساده ۴۰۰ :grin:. بُدو بخر تا گرون نشده :sunglasses:

5 پسندیده

الانش هم گوشی هایی هستند که تا چندین ماه شارژ نگه میدارن اما به صورت تجاری و عمومی وارد بازار نشدن. البته تا به حال ندیدم دسترسی نداشتم بیشتر در حد نظریه و فرضیه اس برام اما اگر باشن بودنشون در این زمان منطقیه.

مشکل اینه که منبع انرژی داخل گوشی نیست. اگر به جای باطری داخل گوشیا از ژنراتور یا سیستم دیگه ای استفاده بشه که بتونه برق مورد نیاز گوشی رو تامین کنه مشکل حل میشه. البته از اونجایی که هنوز نتونستیم به بازدهی ۱۰۰% یا بیشتر برسیم قطعا این سیستم هم وابستگی به منبع خارجی خواهد داشت. به نظرم شدنیه که بتونیم برای تولید برق از خود برق بیشتر از ۱۰۰% بازدهی بگیریم :thinking: فقط هنوز فناوری و روشش رو بلد نیستیم ایشالا یاد میگیریم راحت میشیم دیگه این سیم بازیا تموم میشه همه چیز برای همیشه شارژ خواهد داشت.

3 پسندیده

همین که به کنجدیا نمیفروشید برای ما ساده ها کافیه :sunglasses:

3 پسندیده

قضیه ساده و کنجدی چیه به ما هم بگین

3 پسندیده

نه دیگه کنجدی‌ها رقابت میکنن و به عنوان جایزه گیرشون میاد.

جدا از شوخی، مسئله شارژ، شارژر و باتری بسیار جذابه. چندتا نکته مهم وجود داره:

  • یکی همین اتصال شارژر

  • زمان لازم برای شارژ

  • ساختار شیمیایی باتری. این باعث میشه هم شارژ شدن سخت باشه هم طول عمر باتری محدود باشه.

به نظرم اگر که میخواید به این مسئله حمله کنید، یک راه میتونه تغییر ساختار باتری باشه. خودتون رو به شکل باتری‌های الان محدود نکنید!

2 پسندیده

چیز خاصی نیست یه چیزی مثل استقلال پرسپولیسه :joy::joy:

3 پسندیده

من فکر میکردم یه فلسفه یا راه و روشه اگر اینه که از الان من بیرون گودم :grin:

2 پسندیده

برای توضیح در این مورد به این پست مهم مراجعه و نوع خود را مشخص کنید :grin:

2 پسندیده

یادم اومد بله بحث جالبی بود

1 پسندیده

با فیزیکی که الان میدونیم، این ممکن نیست چون به راحتی قانون دوم ترمودینامیک رو نقض میکنه! میتونید بگید کلیت ایده‌ی توی ذهنتون چیه؟

2 پسندیده

قوانین به درد چی میخورن؟ تغییر کردن :thinking: ما تا یکی دو قرن پیش برق نداشتیم. قطعا خیلی از قوانینی که براش داریم به واسطه دانش ناقصمون از اونه.

فکر میکنم با تبدیل کردن نیروها به هم دیگه با یه فرمولاسیون درست و متریال های مناسب و با کاهش درست اتلاف بشه اینکار رو کرد. مثلا سیستمی باشه که برای راه اندازی اولیه نیاز به برق داره اما از اون به بعد نه تنها برق مصرفی خودش رو تولید میکنه بلکه اضافه هم برق تولید میکنه. با مصرف برق برق تولید کنیم :thinking:
شاید هم نشدنی باشه این موضوع و قانون دوم حالا حالاها نخواد عوض بشه :sweat_smile:

3 پسندیده

دستت درد نکنه! نه ما تکنولوژی نداشتیم وگرنه قوانین فیزیک همیشه برقرار بودن! قوانین ترمودینامیک جزء پایه‌ای‌ترین قوانین حاکم بر دنیای ماست. با وجود پیشرفت تکنولوژی نه تنها نقض نشدن، بلکه بیشتر تثبیت شدن.

من قبول دارم که ممکنه این قوانین در حدودی نقض بشن، ولی تا وقتی که با دما، جِرم و بار سروکار دارید، این قوانین برقرارن! به طور شخصی (نه براساس دیدگاه دقیق علمی) فکر میکنم عبور از قانون دوم ترمودینامیک به سختی «سفر در زمان» باشه!

2 پسندیده

متاسفانه تا وقتی که در دمای غیرصفر قرار دارید، نمیتونید اتلاف رو در مدار از بین ببرید (محاسبات اساسی نشون میده که اتلاف دمایی نقش اساسی در مدار بازی میکنه)! در ساختارهای ابررسانا میتونید یک کارهایی انجام بدید ولی نکات تکنیکی داره که عملا اونها رو غیر قابل استفاده میکنه. حتی بر فرض اینکار رو بتونید انجام بدید، نهایتا ماشین مبدل شما بازدهی ۱۰۰ درصد خواهد داشت. این برای انتقال مفیده، ولی برای تولید خود به خود انرژی کافی نیست.

2 پسندیده

خیلی خوب است اگر صفحه گوشی طوری طراحی شود که با لمس انگشت ایجاد الکتریسته کند و این الکتریسیته ایجاد شده ذخیره شود و به باطری انتقال پیداکند و همزمان که از گوشی استفاده میکنیم چارج هم ذخیره شود و تا حدی 20 فیصد هم میشود این مشکل را با ساختن یک صفحه سولری پشت گوشی حل کنیم ولی خیلی مفید شاید نباشد گفتم تا حدی، چون ما همیشه در محضر نور نیستیم که سولر بتواند چارج ضروری را برای مبایل دخیره کند ولی تا حدی حل میشود.

3 پسندیده