با کودکان خبرچین چه کنیم؟

دنباله ی موضوع :
با کودکانی که برخی حروف را درست تلفظ نمی کنند،چه کنیم؟

6 پسندیده

بچه ها تخیل خوبی دارند به نظرم بهترین کار اینه که تو موقعیت طرف مقابل قرارش بدیم یعنی بهشون یجوری بفهمونیم که اگر کسی همین کار و با تو می کرد چه حسی پیدا می کردی. خودت و بذار جای اون.

6 پسندیده

اون حسی که بعد از گفتن خبر پیدا میکنه معمولا تحسین شدن و جبران ضعف های خودشه ما بطور ملایم میتونیم کاری کنیم که تحسین نشه و ضعفش رو به برطرف کنیم.

1 پسندیده

کودکان آینه رفتاری خودمون هستند اول باید به خودمون رجوع کنیم البته میدانم که شما معلم هستید و سوالتان در رابطه با کودکان غیر هست

1 پسندیده

بنظرم موضوع خیلی حساسیه و نباید زود قضاوت و بعد عمل کرد. خبرچینی چی هست؟ شاید بعضی وقتا صرفاً گزارش یک رفتار غلط از سوی سایرین باشه و گاهی اوقات روشی برای جلب توجه.

فکر میکنم اگه در مرحله اول آدم سر و پا گوش بشه و موضوع رو از جانب کودک بشنوه بهترین کار رو کرده. چرا؟ چون اگه بچه حس کنه که بهش برچسب بدی زده شده در ادامه ممکنه خیلی از موضوعات مهمی رو که نیاز هست به سایرین بگه رو در خودش بریزه و بروز نده فقط واسه اینکه برچسب خبرچین بهش نخوره.
گوش دادن و بعد سوال پرسیدن به نظرم راه حل خیلی بالغانه و موثری میتونه باشه. سوال پرسیدن معمولاً خیلی سخته ولی واسه شروع شاید بد نباشه برداشت خودمون از روند شکل گرفته رو برو بدیم. مثلاً فکر میکنم منظورت اینه که …

1 پسندیده