برای درامدزایی در زمینه گردشگری چه نکات مهمی را باید در نظر داشت؟

من و همسرم هم کوهنورد هستیم و هم دوچرخه سوار؛ و سال هاست به خاطر فعالیت ورزشیمون جنگل ها، مناطق دیدنی و کوه های ایران رو دیدیم و صعود کردیم.

یکی از دوستان ما الان چند مدتی هست که با کوهنوردهای ترکیه در ارتباط هست و سالی 2 بار اون ها رو به بعضی از کوه های ایران می بره و درآمد خوبی داره، یعنی در کنار شغل اصلیش هم ورزش و سیاحت میکنه و هم درآمد کسب میکنه. من و همسرم نشستیم با هم فکر کردیم که چرا ما این کار رو نتونیم انجام بدیم؟! ما هم شروع کنیم به این کار. الان نمیدونیم از کجا شروع کنیم!!

آیا این کار مجوز خاصی می خواد؟ اگه ما یه سایت بزنیم و از این طریق توریست جذب کنیم بعدا به مشکل نمی خوریم؟ آیا توریست با این ذهنیتی که از ایران تو جوامع غربی وجود داره، اعتماد میکنه بیاد؟ بیمه لازم هست؟

کلا نمیدونیم باید چیکار کنیم، آشنایی به زبان انگلیسی هم در حد متوسط هست، ولی چون هم علاقه به این کار داریم و نیاز مالی داریم می خوایم شروع کنیم، میشه کمکمون کنید.

درامدزایی از گردشگری

دنباله‌ی موضوع چه جوری میشه از طریق گردشگری درآمد کسب کرد؟

7 پسندیده

دوستتون چه باهوشه.
و چه خوبه که شما هم الگو گرفتین.

پیشنهاد من اینه که یه صفحه در اینستاگرام(برای علاقه‌مندان داخلی) و یه پیج قوی در فیسبوک(برای علاقه‌مندان خارجی) بسازید و از تجربیات, سفرها, نکات فنی و مهارتی و همینطور داستان‌های شخصی خودتون و همسرتون پست‌هایی منتشر کنید.
می‌تونید انتهای هر پست اشاره کنید که شما می‌تونین وظیفه‌ی لیدریِ اکیپ‌های علاقه‌مند به کوهنوردی رو در قبال دریافت هزینه برعهده بگیرین.
البته برای ایده گرفتن, پیج‌های مشابه رو بررسی کنید.

راجع به مجوز اما اطلاعی ندارم.

موفق باشین.

5 پسندیده

فیسبوک خوب موردی بود، ممنونم :pray::hibiscus::hibiscus:

3 پسندیده