بهترین قالب وردپرس برای راه انداختن یه سایت شخصی کدومه؟

در راستای مستند سازی تجربیاتم برای خودم (و شاید دیگران) من دلم میخواد که یه سایت شخصی راه اندازی کنم
حتی روی کامپیوتر شخصی خودم، یعنی عملن یه دفتر یادداشت با امکانات بیشتر

خیلی چیزا ممکنه بنویسم از درس، چیزایی که روزمره یاد میگرم(مشکل هایی که روزمره باهاشون مواجه میشم)، عکس بذارم، از مسافرت ها، و …

و یه کم ورد پرس بلدم و ترجیح میدم این کارها رو با ورد پرس انجام بدم
آیا سایت ورد پرسی ای دیدن از کسی که موارد مشابهی داشته باشه؟ می خوام قبل شروع چند تا مورد خوب رو ببینم.

3 پسندیده

در مورد فلسفه کاری که میخواید انجام بدید: شخصی بودن براتون مهمه یا جایی که تجربه خودتون رو آزادانه به اشتراک بزارید؟

منظور سئوالم به این مطلب برمیگرده که چرا حس می‌کنید اشتراک تجربه‌های به این شکل در پادپُرس ممکن نیست؟

1 پسندیده

احتمالن اگر خروجیش خوب باشه و اقلن من رو قانع کنه در آینده عمومی خاهم کرد همه نوشته ها رو.

پادپرس جای خوبیه برای نوشتن، از چند جهت هم خوبه: مثلن هر کی نخواد در گیر ایجاد زیرساخت ها نمیشه و میتونه روی نوشتن تمرکز کنه و مهمترین بخشش برای من جامعه پادپرسه که خیلی خوبه من معمولن بازخورد های خوب و بدرد بخوری ازشون گرفتم

اما شخصی بودنش برای من چند دلیل داره یکی ش رو شاید با مثال بهتر بگم، اینجا نوشتن و یا توی سایت خودم نوشتن شبیه سوار شدن اتوبوس و یا ماشین شخصی خود آدمه(هر چقدر هم وسایل حمل و نقل عمومی خوب باشن بعضی ها دوست دارن ماشین خودشون رو داشته باشن!!!)
دلیل دوم اینه که من به حوزه توسعه وب علاقه مندم و دوست دارم این کارا رو یاد بگیرم و درگیر ایجاد و توسعه زیرساخت همچین فضایی باشم.
و سوم اینکه خیلی از چیزایی که به ذهنم میرسه برای نوشتن و لازمشون دارم شاید اصلن موضوعات جذابی برای بقیه نباشه. با یه مثال سعی می کنم بیشتر توضیح بدم: مثلن همین امروز کلی درگیری داشتم با mysql برای یادگرفتن دستورات پایه و نصب یه سیستم مدیریت محتوا. من دوست دارم این دستورات رو برای خودم بنویسم هم میدونم کجا راحت پیداشون کنم و هم امروز یادم میمونه اما شاید برای اعضای دیگه پادپرس خیلی خوشایند نباشه(این فقط یه شایده- یه نظر شخصی- شایدم یکی باشه بدردش بخوره و کلی ما رو دعا کنه)!!!

اینجا نوشتن مثل نوشتن توی یه مجله با تعدادی خواننده ست که باید سلیقه خواننده ها رو هم در نظر گرفت
اما سایت شخصی کمتر این حس ملاحظه رو داره
نمیدونم تونستم خوب منظورم رو برسونم یا نه

2 پسندیده

قسمت دوم و سوم هر دو تاش در پادپُرس قابل اجراست. ولی با نظری که در قسمت سوم ارائه دادی، اصلا موافق نیستم. تجربه در هر زمینه‌ای ارزشمنده و مطمئن باش که خیلی بیشتر از اون چیزی که فکر میکنی موردتوجه قرار می‌گیره. معمولا این پیشداوری در مورد خودمون رو داریم و باعث میشه که در خیلی از موارد به تجربیات زندگی به شکلی نگاه کنیم که فراموش بشن یا صرفا بزاریم جایی که کسی نبینه.

اگر برای خودتون صرفا انتقال تجربه مهم باشه، اینجا جایی برای اشتراک تجربه‌هاست و نه لزوما مجله با تعدادی خواننده. البته اگر کسی میخواد که از لحاظ نوشتن و جذب افراد مهارت کسب کنه، میتونه خودش رو بهبود بده ولی در کل من سلیقه افراد رو یک الزام نمیبینم.

اینکه یک مجموعه به نام «تجربیات جالب من از mysql» درست کنی خیلی جذابیت بالایی داره و فکر میکنم حتی بعضی از افراد غیرمتخصص رو هم علاقه‌مند میکنه! مثالش تجربیاتی که @moalem از کارش در این مجموعه مینویسه! همین الان میتونم اطمینان بدم من خودم مشتری پروپاقرص این تجربیات خواهم بود چون با این داستان سروکار دارم :smiley:

در نهایت، حس فردگرایی عمیقی در وجود همه ما هست و این رو من میتونم درک کنم، ولی تلاش کردیم پادپُرس یک اتوبوس نباشه، یک جامعه مجازی باشه که خلاقیت و فرد توی اون اهمیت بالایی داشته باشه.

3 پسندیده

چقدر خوبه این! خیلی جالب بود برام!

2 پسندیده

وای چه سوال و دغدغه‌ی خوبی!
به نظر من هم پادپرس محیط خیلی خوبی رو آماده کرده، اگر خواستی تجربیاتت رو اینجا به اشتراک بزاری، من به یک همراه نیازمندم.

ممنون بابت این انرژی خوب

2 پسندیده

جواب سئوال اصلی داد نشد ولی شروع نکرده دو تا طرفدار پیدا کردی :smiley:.

دو تا نکته رو با هم اشتباه نگیریم:

  • من میتونم یک جایی باشم و با احترام به اصول اونجا آزادانه فعالیت کنم. اگر خواستم تاثیرم رو بیشتر کنم، سعی کنم به دیگران و سلایق اونها احترام بزارم و به نحوی تلاش کنم که آزادی فردی ضایع نشه. من به این میگم یک جامعه متنوع.

  • من میخوام یک جایی باشم که براساس اصول ذهنی من کار کنه. یعنی اگر من به عنوان یک فرد، فکر میکنم که کاری مناسب نیست (فراتر از اصول اولیه‌ی گه کفته شده)، سعی کنم اون کار رو تقبیح کنم. این نتیجه واضحی داره، بعد از یک مدت همه دنبال تقبیح کارهای همدیگه هستن چون معمولا افراد متنوعی در یکجا هستن و هر کسی فکر میکنه خودش موثرترین روش برای اجتماع را داره. این در نهایت افراد رو میکشونه به سمت فعالیت در سایت شخصی و گروهی برای تاثیرگذاری روی اجتماع.

از نظر تئوری، آدمها فکر میکنن که روش جامعه متنوع کند و دیربازده هست ولی روش سایت شخصی سریع و زودبازده. ولی تجربه اجتماعی و تاریخی نشون داده که روش جامعه متنوع کار میکنه و میشه با هنر مدیریت و «ارتقای مهارت تعامل» بین افراد هر روز بهتر و موثرتر بشه. ولی روش وسوسه‌کننده سایت شخصی در نهایت در حد یک شخص یا یک گروه باقی میمونه!

از نظر نتیجه کارها، از سایت شخصی چیزی بیرون میاد که قابل پیش‌بینیه و چون تعاملی با بقیه در کار نیست، به احتمال فراوان اگر که نتیجه هم حاصل بشه، نتیجه‌ای جزیی و پر از ریسک خواهد بود. ولی از جامعه متنوع نتایجی بیرون میاد که فراتر از تصور و انتظار تک‌تک افراده، چون تعامل و برهم‌کنش اجتماعی ایجاد شده. مفهومی که در سیستمهای پیچیده به اسم ظهور یک خاصیت جدید (emergent behavior) می‌شناسیم در جامعه متنوع قابل دسترسه!

3 پسندیده

خیلی خوب هست
وجود یک وبسایت شخصی به آدم این آزادی رو میده که بی پروا شروع کنه به نوشتن. از هر چیزی و هرجایی

بهتون پیشنهاد میکنم بجای خرید یک قالب یک صفحه ساز بخرید
من چندان وردپرسی نیستم ولی اطلاع دارم که ویژوال کامپوزر یکی از بهترین صفحه ساز های وردپرس هست که اکثر قالب های حرفه ای وردپرس با اون ساخته میشه و شما با استفاده از این صفحه ساز میتونید قالب هایی بسازید که هم کاملا اختصاصی باشند و هم فوق العاده چشم نواز. کار با این صفحه ساز بسیار راحت هست و شمای گرافیکی داره، عمده کاراتون رو با درگ اند دراپ میتونید انجام بدید
برای اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه کنید
همیار وردپرس. آموزش کار با صفحه ساز گرافیکی

3 پسندیده

ممنون @Emad_Mohammadpoor از سایتی که معرفی کردی، بیشتر بهش سر میزنم
من هم دوست دارم یه جایی باشه که خودم بچینمش، مثل یه کتابخونه شخصی
مدل چیدن و دسترسی راحت و انعطاف اون از نظرم بیشتره

منکر و مخالف فعالیت در جامعه متنوعی که @yousef ازش حرف میزنه نیستم، اما محل استفاده شون با هم فرق داره به نظرم، چیزای مختلفی توی هر کدوم ممکنه نوشته بشه

2 پسندیده

بیشتر حرف کلی بود نه اینکه بخوام کسی رو مجبور کنم اینجا باشه یا نباشه. معمولا با آزادی عمل میانه خوبی نداریم و خواستم تاکید کنم که اینجا آزادی عمل بسیار زیادی وجود داره، برخلاف اون چیزی که در وهله اول به نظر میرسه.

2 پسندیده

هر کدومشون امکانات و خوبی های خودشون رو دارن
در شرایط مختلف هر کدوم میتونه ابزار درست باشه
ولی حالا به سوال هم دوست داشتین بپردازین، جای خوبی رو دیدین معرفی کنین
این بحث ها اگر بخواد ادامه پیدا کنه بهتره جدا بشه ازین موضوع

2 پسندیده

من قالب Be رو پیشنهاد میدم
نزدیک به 600 دموی متنوع و جذاب داره…
که میتونید بر حسب سلیقه و نیازتون یکی از اونها رو انتخاب کنید
موفق باشید.

2 پسندیده

به نظر من بهتره به جای سر و کله زدن با کدنویسی و وردپرس و افزونه ها و … که تمرکزت رو از هدفت که نوشتن در یه دفترچه یادداشت هست دور میکنه سعی کنی تجربیاتت رو در سرویس های ایرانی مثل ویرگول یا در همین پادپرس به اشتراک بزاری.
هر چند خودم تازه عضو پادپرس شدم و فکر نمیکنم محیط مناسبی برای به اشتراک گذاری مطالب مرتبط با برنامه نویسی باشه.
اگه به توسعه وب هم علاقه داری پیشنهاد من اینه که به جای اینکه سایتهایی مثل صفحه شخصی روی لوکال هاست پیاده سازی کنی، سعی کنی یه سری پروژه برای ارتقا مهارت‌‌هات تعریف کنی و شروع به کدنویسی کنی.
احتمالا از یه سایت شخصی که روی لوکال هاست ایجاد کنی که یه سری مطلب رو به نمایش بزاره مهارت خاصی بدست نمیاری. و در پروژه هایی مثل یه فروشگاه اینترنتی کوچک یا یه شبکه اجتماعی تحت وب و … بیشتر به چالش کشیده میشی و مهارت جدید یاد میگیری
اگه توی ذهنت پروژه خاصی نیست، میتونی به کانالها و پیج های تلگرامی و اینستاگرامی و … که سایت ندارن پیشنهاد ساخت سایت بدی و یه سایت رو رایگان براشون ایجاد کنی. البته اگه تا به حال پروژه ای انجام ندادی سعی کن سمت پیج ها و کانالهایی بری که کاملا دستت رو باز میزارن توی مدت زمان ساخت سایت و آپشن هایی که قراره برای سایت بزاری
کم کم از همین پروژه ها چیزای زیادی یاد میگیری که بعدا به دردت میخوره و در آینده این ها تبدیل به نمونه کارهات میشن.

راستی چرا وردپرس؟
به نظرم اگه هدفت یادگیری توسعه وب هست شروع کن به یادگیری توسعه یه وبسایت از صفر تا صد
فرانت‌اند رو مقدماتی یاد بگیر و بعد برو سراغ بک‌اند.
البته اگه به طراحی صفحه وب علاقمند شدی همون رو ادامه بده.

2 پسندیده

من یه مقدار کمی فرانت و بک اند بلدم
اما هنوز افزونه ای برای ورد پرس ننوشتم- دلم می خواست که ورد پرس راه بندازم چون افزونه های مختلفی که براش وجود داره خیلی کار آدم رو جلو میندازه مخصوصا برای نشون دادن دمو و بعد بر اساس نیاز ها شروع به اصلاح و بهبود سیستم بکنم

1 پسندیده

درود بر شما :smile:
من در وبلاگ شخصیم(موقتا در دسترس نیست.) که به تازگی افتتاح شده. از قالب Autonomie استفاده میکنم و واقعا دوستش دارم.
برمبنای گفته هاتون فرانت رو تا حدودی بلدید پس پیشنهاد میکنم در صورت تمایل برای تولید محتوای فارسی دستی به سر این قالب کشیده و راستچینش کنید. از فونت وزیر هم میتونید به عنوان فونت فارسی پیشفرض استفاده کنید.
موفق و پیروز باشید. تا درودی دیگر بدرود. :wave:

2 پسندیده

قالب بی رو انتخاب کن قالب خوبیه…چون چند منظوره هستش و هر نوع سایتی میتونی باهاش بسازی.

یکم کامپوزر و یا المنتور یاد بگیری دیگه تمومه… بات افزونه های وردپرس میتونی حدودا با هر قالب مرتبطی یک سایت شخصی زیبا بسازی

2 پسندیده

من از ژاکت قالب بی تم رو گرفتم، چند تا قالب جذاب توش هست که حتما یکی اش به دردت میخوره

1 پسندیده

پیشنهاد من قالب انار هست. با یه سه سرچ ساده تو سایت راست چین میتونین اونو پیدا کنید.
البته باید Enar سرچ کنین. برای طراحی سایت وردپرسی خودتون هم پیشنهاد من گروه پرشینا وب تهران هست.کارشون خوبه

1 پسندیده

سلام. من خودم طراح سایت هستم و به نظرم قالب انفولد خیلی خوبه. من برای چند تا از مشتریام ازش استفاده کردم. هم سبکه. هم صفحه ساز اختصاصی داره و نیازی نیست از المنتور و ویژوال کامپوزر و … استفاده کنید. قیمتش توی راست چین 149 هزار تومنه.

1 پسندیده

قالب آوادا هم به نظرم خوبه. یکی از ویژگی های خفنش اینه که ویرایشگر برگه لایو داره و همزمان با تغییرات میتونید صفحه نهایی رو ببینید. مثلا این سایت رو که واسه یه شرکت حوزه نرم افزار رستورانی و فروشگاهی هست، با آوادا طراحی کردم. میتونید امکاناتش رو ببینید: