بهترین نقدی که تا به حال بهت شده چی بوده؟

دنباله‌ی موضوع چرا بعضی افراد از نقد شدن می ترسن؟:

بهترین نقد رو تا به حال از چه شخصی گرفتی؟ چه عکس العملی نشون دادی؟ چطور بکار بستی و چه دستاوردی براتون داشت؟

how-to-handle-criticism-2

6 پسندیده

یکی از بهترین نقدهای زندگیم رو از مربی والیبالم گرفتم. جز معدود انسان هایی بود که دقیقا در زمان مناسب نقدش رو مطرح میکرد، طوری که جایی برای گارد گرفتن یا مخالفت الکی وجود نمیموند. یعنی تنها واکنشی که میتونستی داشته باشی، گوش کردن بود.

اون لحظه فقط به ایشون گوش کردم.

بعدها، توی بازی، کار و زندگی به موقعیت هایی خوردم که گاهی در لحظه و گاهی هم پس از ماجرا نقد ایشون اومد جلوی چشمم و متوجه اشتباه خودم شدم. جاهایی بوده که به کمک نقدِ خوب ایشون تونستم از یه موقعیت باخت، موقعیت برد ایجاد کنم.

یکی دیگه از نقدهای خوب زندگیم رو از یه مربی کسب و کار گرفتم، آقای کمالیان. این جا هم فقط گوش دادم و به نقد فکر کردم. نکته ی مهم این نقد این بود که به شکل خیلی شفاف و ملموسی بیان شده بود و در ضمن خیلی هم هوشمندانه مطرح شد، طوری که احساس قضاوت شدن یا حس بد از این نقد بهم دست نداد؛‌ بلکه صرفا حس کردم باید کمی تغییر رویه بدم.

4 پسندیده

همیشه بهم میگفتن تو زیادی مهربونی :grin:

1 پسندیده

این سوال شما در حیطه مسائل روانشناسی هس و سوال خیلی خوبیه به نظرم من خودم بزرگترین نقدی که بهم شده اعتماد به نفس پایینم بود که از طرف خانواده ام بود و خودمم هم از برخورد دیگران با خودم فهمیدم که فوریی میخاستن بهم غلبه کنن یا حرفشونو دیکته کنن بعد یه چالش بزرگی روبه روشدم فهمیدم خانواده ام چقدر راست میگفتن و شروع کردم به مطالعه در حوزه عزت نفس و روانشناسی و اینکه نه گفتن به بعضی ها یا فهماندن اینکه تو واسه خودت یه قلمرویی داری و این نع نگفتن به معنای مهربانی نیس به معنای عدم احترام به خود هس

1 پسندیده