به نظرتون اینکه شما کی هستین، در برداشت افراد از حرفای شما چقدر تاثیر داره؟

به تجربه‌های خودتون برگردین: خودتون وقتی میخواین به حرف کسی گوش بدین، چقدر به بک‌گراند یا پروفایل اون فرد نگاه میکنین؟

WILLIAMS_PROFILE

11 پسندیده

مثل کنکور دوره ی خودم به موضوع نگاه می کنم. اگر بکگراند خوب بود و تاثیر مثبت داشت تاثیرش میدم اما اگر خوب نبود تاثیرش نمیدم و ملاک رو حرف ها و درک خودم از شخصیت طرف بر اساس معیار هایی که دارم قرار میدم. البته این موضوع به این معنی نیست که اگر بکگراند خوبی وجود داشت و برداشت من منفی بود همچنان تاثیر مثبت بگیرم :sweat_smile: کلا برداشت خودم اهمیت بالاتری داره و طبق اون تصمیم میگیرم که چه اتفاقی بیوفته :thinking:

2 پسندیده

حالا سوال اصلی رو جواب بده:

به نظرت اگه جلال رضوی، برنده جایزه نوبل صلح بود[1] و این رو در پروفایلش ذکر میکرد، وقتی دیگران پاسخ‌هاش رو میخوندن چقدر ممکن بود در حرفاش غور و تفکرات کنن (حتی در بی فکرترین حرفاش)؟

اگه جلال رضوی، به جای این عکس پروفایل و اسم واقعی، میومد مینوشت «جی. ری» با یه عکس عجیب غریب، اون وقت چقد ممکن بود ادما از حرفاش، حتی بهترین‌هاش، ساده‌انگارانه رد شن؟


  1. مهم‌ترین عنوان دهن پر کنی بود که الان به ذهنم رسید. فکر کنم منظور رو برسونه، به هر حال میگن در مثال مناقشه نیست. ↩︎

3 پسندیده

اینکه مردم ما عقلشون به چشمشونه که شکی درش نیست. جواب سوال مشخصه خب :thinking: اما راه حلش مشخص نیست.

2 پسندیده

نه این مربوط به فقط مردم ما نیست. آزمایش های مختلف در جاهای مختلف دنیا انجام شده، و من تقریبا مطمئنم جلال و یا لاله هم در این دام ذهنی میفتن.

یکی از این آزمایش ها رو میتونین اینجا مشاهده کنین:

4 پسندیده

واسه من تکراری شده چون قبلا در دامش افتادم تجربه ای شده برام که ازش استفاده کنم. یعنی وقت هایی که نیازه در دام افتاده به نظر برسم تا به هدف نزدیک تر بشم اینکار رو می کنم و برعکسش :thinking: واقعا درست نیست که بخوایم همچین موضوعی رو جهانی بررسی کنیم چون تفاوت ها خیییلی زیاده بین مردم جهان. ویدئو هم باز نشد خلاصه هر کاری کردم :sweat_smile:

3 پسندیده

به نظر من حرف های یک شخص 90 در صد روی برداشت افراد تاثیر دارد که چی کسی است و شناخت افراد خیلی به حرف های گفته شده یک فرد بستگی دارد، شاید شنیده باشید که میگویند شخصیت فرد زیر زبانش نهفته است،
(تا مرد سخن نگفته باشد**** عیب و هنرش نهفته باشد) در حقیقت مرد یک مثالی است که در بیت زده شده است، مفهوم کلی هر شخص است تا شخص صحبت آغاز ننماید نشاخت ما از وی آغاز نمیشود، زمانی ما شروع به شناختن وی میکنیم که گفتارش شروع شود، البته رفتار هم در شناخت فرد چندان بی تاثیر نیست به اندازه قابل توصیف رفتار یک فرد هم میتواند نشان گر شخصیت فرد و برداشت و شناخت ما از وی شود.

5 پسندیده

مسلما تاثیرگذار است. گویا همه گیر هست و البته مخلوطی از صحیح و غلط یعنی گاهی توجه به سابقه نمیتواند دلیل منطقی برای باور هر حرفی باشه که طرف میگه و از طرفی خیلی از افراد و مجامع حرف کسانی که سابقه‌ای در اون مورد را ندارن ، قبول نمیکنند. به عنوان مثال در یک جمع دو نفر در خصوص سیاست صحبت میکنند نفر اول رئیس جمهور یک کشور است و نفر دوم یک مهندس مکانیک در یک کمپانی معتبر. هردو بک گراند قابل توجهی دارند ولی حرف نفر اول رو بیشتر قبول میکنند.

یا زمانی که دو نفر در خصوص اقتصاد صحبت میکنند ، یک نفر دکترای اقتصاد و استاد دانشگاه است و دیگری یک فروشنده. مشخصا مردم حرف نفر اول را فارغ از درست و غلط بودن بیشتر قبول میکنند چون سابقه‌اش را مورد توجه قرار میدهند.

3 پسندیده

من برام مهم هست بدونم اون شخص چه گذشته ای داشته ولی تمام سعی م رو می کنم قضاوت نکنم و برچسب نزم.
در مورد نوشته فرد هم به کانسپت توجه می کنم و سعی می کنم منطقی جواب بدم.

2 پسندیده

چه جالب چجوری خودتو دام افتاده نشون میدی :thinking:

1 پسندیده

با اینکه نمیخوام در دامش بیفتم ولی گاهی این اتفاق میوفته و تاثیر کمی می ذاره ولی هدفم اینه متن موضوع رو بفهمم و جواب بدم فارغ از بک گراند و پروفایل و سابقه طرف مقابل که البته کار سختیه چون این مسائل در هم تنیده میشن و آدم ممکنه تاثیر بپذیره

1 پسندیده

تظاهر میکنم :grin: کسی که میخواد منو به دام بندازه فکر میکنه که موفق شده در صورتی که خودش در دام منه :grin:

1 پسندیده

من یه آزمایش ساده میخوام انجام بدم .

قبل از این پاسخ پروفایل من عکس و توضیحات نداشت . حالا عکس و توضیحات کامل برای پروفایلم قرار دادم . ببینم بازخوردی که میگیرم چقدره نتیجه رو اینجا میگم . :smile::smile:

به شخصه اولین چیزی که باهاش افراد رو ارزیابی میکنم پیش زمینه و گذشته افراد هست و به نظرم عموم مردم هم همینطوری افراد رو قضاوت میکنن .

4 پسندیده

آزمایش جذاب و هوشمندانه‌ایه. چطور نتیجه رو میسنجی؟ چه نتیجه ای رو میسنجی؟

آزمایش‌های مشابهی رو کریس رونالدو و همین طور یه ویولن‌زن جهانی انجام دادن، البته محتواشون متفاوت بوده؛ یکی فوتبالش رو عرضه کرده و دیگری اجرای موسیقی. اولی تو خیابون و دومی تو ایستگاه مترو.

نتیجه ش هم ساده بوده: ما در اکثر اوقات، اول اسم و پروفایل رو می‌بینیم و بعد محتوا.

3 پسندیده

3 تا چیز رو در نظر میگیرم .
این که تو 4 روز آینده چند نفر از پادپرسی هایی که قبلا من رو نمیشناختن و نوشته های منو نخونده بودن به من قلب میدن .
دوم این که چقدر پیام خصوصی نسبت به قبل میاد برام .
سوم این که چقدر پیام های خصوصی من نسبت به قبل جواب داده میشه .

منم کاملا موافقم با همین . بیشتر بخاطر فان قضیه میخوام این آزمایش رو انجام بدم .

3 پسندیده

خیلی سخته ولی من از این بازیا خودمو می کشم بیرون طرف مقابلم آدم مهربون و فهمیده ای باشه کافیه به عناوین و مناصب توجهی ندارم و حتی مدتی بعد از هم نشینی با کسی متوجه میشم که مثلا دکتره البته نمیدونم که درباره من چه فکری میکنند چون توضیحی در این باره ندادم

1 پسندیده

آزمایش جالبی میشه …

من شروع کننده ی بازی نیستم اما اگر شروع بشه بازیکن بهتری هستم در طولانی مدت :sweat_smile: یه حالت دفاعیه برای جلوگیری از سواستفاده :thinking: اون کسی که اینجوری نباشه توی نگاه اول و چند دقیقه صحبت کاملا مشخص میشه و معمولا با این افراد کاملا یه روزه صمیمی میشم و دوست خوبی میشیم برای هم، البته به خاطر عرف نمیشه با جنس مخالف به صورت عمومی صمیمی بود و پذیرفته نیست. هرچند که میدونم در حدی که مردانگی و احساسات و خلقیاتش رو میشناسم در همون حد هم زنانگی رو میشناسم و میتونم با هردو ارتباط برقرار کنم. اما علاوه بر همه اینها تا جایی که از خودم شناخت دارم از دور، دور هستم و از نزدیک، نزدیک. جنسیت برام مهم نیست.

خیلی بی ربط شد؟

1 پسندیده

خب این درست و کسی که مثلا در گذشته بارها اشتباه کرده و حرفای دروغ زده رو نمیشه با یبار اشتباه نکردن و حرف خوب و درست زدن تایید کامل کرد ولی من اونجایی مسئله پیدا میکنم که حرف درست رو مثلا یه آدم خوب و آگاه و با سواد متوسط بزنه و یا یه آدم دیگه با همین ویژگی ها منتها با منصب دکتر بودن همون حرفها رو بگه اینجا من نگاه میکنم به آگاه بودن فرد و معنی حرفهاش و نه به عنوان و مقامش .

1 پسندیده

من سالها مشاوره رایگان دادم
واقعا افراد از پروفایلشون سریع لو میرن
و حتی میشه تغییرات روحی طرف را شناخت (در پروفایلهای چند عکسی)
به شرطی که تبلیغاتی و فریبکارانه نباشه

4 پسندیده