جایگاه های مناسب موتورسواری به قصد تفریح

موتورسوارا معمولا برا تخلیه ی هیجانشون و موتورسواری با سرعت میرن سراغ جاده های خلوت و مالرو، و این باعث میشه روستاهای اطراف آرامششون رو از دست بدن.

چه جور جایی برای تفریح موتورسوار ها مناسبه؟‌ طوری که هم موتورسوارها بتونن به تفریح و تخلیه هیجانشون برسن و هم مزاحم افراد دیگه نباشن؟

دنباله‌ی موضوع ملت های شاد دنیا چه جوری نیاز به هیجان شون رو تامین میکنن؟‌

1 پسندیده

نزدیک کرج و تو جاده میان عسل به برغان یه فضای خیلی خوب با کلی مانع خوشگل هست که افرادی که میخوان موتورسواری کنن میتونن از اون استفاده کنند که ضمنا از شهر های خیلی فاصله داره و وقتی اون موتعورسوارهای محترم تصمیم بگیرن که با موتورهاشون به گشت و سیاحت بپردازند مشکلات ایجاد میشه. البته خود روستاییان هم با موتور جابهجا میشدند وقتی خوب موتور این عزیزان به واسطخ ماهیت ورزشیش با تغییرات در سیستم خروجی اگزوز همراه بوده که صدای بیشتری داره.
چی میشد اگه امکان میشد این دوستان موتورهاشون رو هنگام ورود به روستا خاموش و بعداز خروج از روستا روشن کنن؟

اصلا چرا موتور ها اینقدر صدای گوش خراش تولید کنن؟ این مشکل رو ما هم داریم باهاشون. خب سیستم اگزوز این موتورها قابل بهبود نیست؟ یا کل هیجان ناشی از صوت ایجاد شده هست:grinning:؟

همینجوری به نظرم رسید چنین تولید صدایی در تفنگ هم هست! و فکر کنم مکانیزمش یکی هست: تغییر محیط ناگهانی گازهای فشرده و گرم از داخل یه لوله به محیط خارج.

برای تفنگ صداخفه کن ها رو ساختن که کارش اینه که این تغییر محیط رو به صورت تدریجی برای گاز رقم میزنه، یعنی یه صداخفه کن تفنگ چیزی نیست جز چمبرها و دالان های اضافی برای حضور گاز (گیج شدن گاز!)، تا هم گاز سرد شه و هم منتشر:

صداخفه کن تفنگ چه جوری کار میکنه؟

احتمالا چنین چیزهایی رو برای موتور هم میشه تعبیه کرد. فقط به نظر میرسه توان موتور هم به انتخاب لوله اگزوز موتور و مدلش مربوطه.

کمی هم اطلاعات از شدت صدای خوب و صدای گوش ازار: موتورهای پر سر و صدا معمولا شدت صداشون ۸۰-۹۰ دسی بل هست. به عنوان صدای مرجع، وقتی حرف میزنیم شدت صدایی از مرتبه ی ۶۰ دسی بل داریم و یا شدت صدای یه جت جنگی حدود ۱۲۰ دسی بل هست. یه ساعت در معرض صدای ۹۴ دسی بلی بودن و یا یه ربع در معرض صدای ۱۰۰ دسی بلی بودن کافیه تا گوش آسیب جدی ببینه.

1 پسندیده

اصلا یکی از جنبه های خیلی مهم طراحی خودرو و کلا وسیله نقلیه همین صداشه. میدونید چه هزینه هایی برای این صدا میشه. برای نمونه شاید بد نباشه که بدونید که ماشینهای برقی شرکت مرسدس بنز چون صدا نداشت مجبور شدن از صدای موتور مصنوعی براش استفاده کنند و یا شرکت تویوتا برای نسل جدید ابر خودرو لکسوس از شرکت کاوازاکی میخواد براش اگزور با صدای مخوف طراحی کنه.

2 پسندیده