حداکثر زمان مطالعه 100 صفحه برای شما چقدر است؟

هرکتابی موضوعی خاصی دارد و با توجه به فهم موضوع، زمان مطالعه آن هم متفاوت است. اما با این اوصاف، شما اگر یک کتاب 100 صفحه ایی را میخواهید بخوانید، حدودا چقدر زمان را صرف مطالعه آن میکنید؟
برای رمان چقدر؟
برای کتاب های موفقیت چقدر؟

4 پسندیده

حداکثرش خوب میتونه خیلی طولانی و حتی نامحدود باشه! من ۱۰۰ صفحه‌هایی از کتاب‌ها رو در خاطر دارم که شاید مثلا در حد چند سال هم طول کشیده خوندنش، بس که کتابه بد نوشته و یا ترجمه شده که هی میذارمش زمین.

ولی اگه کتاب‌هایی که این شکلی می‌خونمش رو بذارم کنار؛

  • صد صفحه از یه رمان ساده و جذاب، مثلا کیمیاگر، رو تو کمتر از یه روز می‌خونم.

  • صد صفحه از کتاب «اثر مرکب» رو، البته اگه صد صفحه داشته باشه، شاید تو ۳-۴ روز تا یه هفته خوندم.

6 پسندیده

خیلی ممنون :pray::blush:کمک کرد نظر سازنتون

1 پسندیده

رمان ۱۰۰ صفحه ۱ ساعت

2 پسندیده

بستگی به کتابش داره و رمانش
بعضی صد صفحه ها در 1تا2 ساعت
و بعضیها 100 روز

2 پسندیده

خیلی به حال روز آدم بستگی داره و البته متنی که قراره بخونی بعضی روزا هیچی نمی خونی بعضی روزا ۲-۳ ساعت برای خودم بعضی روزها هم بوده که نخوابیدم تا کتاب تموم شه

صد صفحه اول «صد سال تنهایی» که پر از کاراکتر های مختلف بود و به نظرم حوصله سر بر تقریبن ۵-۶ روز طول کشید تا بخونمش اما بعدش که داستان گرم شد و منو گرفت ۳۰۰ صفحه بعدی رو بدون اینکه بخوابم تموم کردم.

بعضی متن ها سختن، حتی رمان ها؛ «اولیس از بغداد» نوشته اریک امانوئل اشمیت که ۳۲۰ صفحه است رو توی دو روز خوندم (تقریبن ۲۰ ساعت) ولی «جوان خام» داستایفسکی رو فقط ۱۰۰ صفحه اولش رو خوندم که دو سه روز طول کشید(سنگین بود برام، همیشه باید ول می کردم یه کم به روند داستان فکر می کردم و جای شخصیت ها رو پیدا می کردم)

3 پسندیده

بستگی به داستان داره …معمولا اگر کاری برام پیش نیاد حتی اگر داستان هم مورد علاقه م نباشه 100 صفحه روزودی تموم میکنم …اما مثلا کتاب خوشه های خشم رو دوروزه خوندم حدودا 650 صفحه بودش…اما دیوید کاپرفیلد چون داستانش برام زیاد جذاب نبود سر همون 200 صفحه که دوسه ساعت زمان برد رهاش کردم
سعید خوب گفت و خوب توضیح داد که هر کتابی و هر داستانی بر اساس موضوعاتش ما میتونیم بریم جلو و تنها علاقه اینجا نیست نوع متن هم تاثیر داره.

1 پسندیده