خانم‌های خانه‌دار چه نیازهایی دارند و به چه حمایت‌هایی نیاز دارند؟

هدف نقد خانه‌داری یا راهی برای تغییر وضعیت نیست، صرفا به انواع حمایت‌های خانواده و جامعه از خانم‌های خانه فکر کنید. این حمایتها چقدر ضرورین؟ از نظر فردی و اجتماعی چقدر اهمیت داره که از درصد عظیمی از افراد جامعه حمایت معقولی انجام بشه؟

7 پسندیده

به نظر من خانم های خانه دار می تونن در معرض مشکلات روحی و جسمی قرار بگیرند مخصوصا اگر همسرشون و اعضای خونه درکی از زحمتی که می کشند نداشته باشند.

  • خانم های خونه دار چون معمولا در خانه هستند دریافتشون از نور خورشید کمتر هست. البته در کل خانم ها در ایران (و حتی آقایون) به دلیل نوع پوشش، نور زیادی از خورشید دریافت نمی کنند و این باعث کاهش سطح ویتامین دی میشه و کمبود ویتامین دی باعث افسردگی میشه. لازمه این کمبود از طریق مکمل ها جبران بشه.
  • خانم های خونه دار تحرک بدنی کمی دارند. تحرک بدنی یکی از عوامل تولید دوپامین در مغز هست و کمبود دوپامین به کاهش انگیزه در افراد منجر میشه.
  • خانم های خونه دار چون معمولا در خونه تنها هستند اگر به روابط اجتماعی خودشون رسیدگی نکنند از جمع دور میشند و این باعث ایجاد افسردگی بیشتری در اونها میشه.

به نظر من باید شرایطی فراهم بشه که خانم های خونه دار بروز و ظهور اجتماعی بیشتری داشته باشند. وجود کلاس های مهارت آموزی به این افراد کمک می کنه تا بهتر خودشون رو به جامعه معرفی کنند و از طریق مهارت هاشون کسب درآمد هم داشته باشند.

1 پسندیده