دلیل کاهش قبلی و افزایش جدید رتبه پادپرس در رده بندی alexa چی بوده و چی هست؟

من داشتم توی alexa می گشتم یهو به ذهنم رسید که آمار پادپرس رو هم بگیرم. با این نمودار مواجه شدم!
خیلی جالب و باحال بود به نظرم، رتبه پادپرس چند ماه اول سال جاری میلادی نمودار تقریبن ثابت بود، به جز یک کاهش و افزایش در اواسط نوامبر (اواخر آبان) تا اواسط دسامبر (اواخر آذر) سال 2017 و بعد دوباره تقریبن یک روند ثابت با شیب مثبت خیلی کم تا اوایل مارس سال 2018. از اون موقع تا اوایل June (اواسط خرداد) با یک شیب تقریبن ثابت افت داشته و بعد با شیب تند ولی متغیری افزایش پیدا کرد(این شیب اوایل تند بود و رفته رفته کم شد)
image

  • به نظرتون این بالا و پایین رفتن رتبه پادپرس در رتبه بندی alexa چه دلایلی داشته؟

کلید واژه هایی هم که ترافیک رو به سمت پادپرس میاره هم خیلی جالبه، کتاب و پوکرفیس :neutral_face: !
image

6 پسندیده

رنک الکسا بر اساس تعداد بازدیدکننده‌های یکتا و تعداد صفحات مورد بازدید ایشون تعیین میشه:

در ۳ ماه اخیر با همراهی پارشال‌ها @editors و مسئله‌بازهای برتر @top بعضی کارها رو پیش بردیم، که شامل بهبود کیفیت محتوای پربازدید و همین طور سرمایه‌گذاری در بانک پرسش‌ و تهیه پرسش‌های غنی برای پادپرس بود. سایر جامعه‌ی کاربری هم در این مسیر همراهمون بودن و با تجربیات خوبشون در پرسش‌های مرتبط محتوای خوبی ارائه میدادن.

نتیجه‌ی این همراهی و همکاری نسبتا تیمی، بهبود وضعیت بازدید و در نتیجه بهبود رنک الکسای پادپُرس بود.

منبع درصد بالایی از ترافیک پادپُرس موتور جستجوی گوگل هست. اخیرا الگوریتم گوگل تغییراتی کرده که ما رو هم بی نصیب نذاشته: راجع به تغییر الگوریتم اخیر گوگل چی میدونین؟ نتیجه‌ی این اتفاق کاهش بازدید پادپُرس بوده، و خب بالتبع افزایش رنک الکسا.

در عین حال نگران نیستیم و مطمئنیم با حضور و فعالیت اثربخش افراد در نقش‌های مختلف وضعیت خیلی بهتر از قبل خواهد شد. هر چی باشه اینجا یه فضای جمعی هست و حتی گوگل هم به قدرت جمع باور داره :wink:

7 پسندیده

شاید بررسی داده های سیمیلاروب هم خالی از لطف نباشه
17 % ترافیک از افغانستان!



4 پسندیده

بد هم نیست که یک قسمت مخصوص مسائل افغانستان بزاریم :thinking:

5 پسندیده