چطور محتوایی بنویسیم که زودتر شانس بالا اومدن در گوگل پیدا کند؟

وقتی تجربیاتمون رو می‌نویسیم، هر چی تجربه‌ها در دسترس افراد بیشتری قرار بگیره و آدمای بیشتری ازش منتفع بشن خوش‌تر و بهتره! از بهترین ابزارها و سرویسها که در خدمت اطلاع‌رسانی محتوای خوب هستن، سرویس‌های جستجو و مخصوصا گوگل هستن.

چندین بار در پادپُرس دیدم که افراد برای نوشتار طولانی‌شون معذب هستند، مثلا این پاسخ برای معرفی کتاب‌های خوب و یا این مورد درباره هدف سال بعد. در حالی که خودم شخصا از خوندن تجربیاتی که با جزئیات بیشتر نوشته میشن لذت می‌برم و دیدم که در فوروم‌های انگلیسی اتفاقا برعکسه، یعنی کسانی که صرفا چند خط مینویسن معذب هستن و افرادی که قدرت نوشتن پاراگراف‌های غنی دارن مطلوب جامعه‌ی کاربری هستن!

این بود که گشتم دنبال اینکه متوسط جامعه چی می‌پسنده و در نهایت به این رسیدم که راحت‌تره بگردم ببینم گوگل چی میپسنده، چون گوگل چیزی رو به مخاطب نشون میده که از نُرم رفتار جامعه در اومده.

google-pagerank

سه نکته‌ی زیر، ساده‌ترین نکاتی هست که برای افزایش شانس دیده شدن نوشته‌هامون در گوگل پیدا کردم. اگه مورد دیگه ای بلد هستین خوشحال میشم بهش اضافه کنین:


اگر می­‌خواهید محتوایتان از نظر مخاطبان و در نتیجه گوگل نسبت به همتایان خود در وب محتوای بهتری تشخیص داده شوند، سه نکته‌ی زیر را در نظر داشته باشید:

1. موضوع را با جزئیات کافی پوشش دهید.

به نظرتان میانگین تعداد کلمات برای نتایج حاضر در صفحه اول گوگل، چند کلمه است؟ حدود ۲۰۰۰ کلمه.
در واقع، یک خواننده و گوگل عاشق محتوایی هستند که ۱۰۰% یک موضوع را پوشش می­‌دهد. اطمینان پیدا کنید که مطلب‌تون غول باشد و نکاتی که درباره‌ی یک موضوع می‌دانید را در آن پوشش دهید. نوشتن مطالب بلند و البته یک هنر است که هر کسی ندارد!

۲. زمان ماندن در صفحه را با ویدیو افزایش دهید.

آمار سایت Wistia نشان میدهد کاربران ۲٫۶ برابر زمان بیشتری را در یک صفحه که شامل ویدیو است، سپری می‌کنند. حالا به نظر شما صفحه‌ای که کاربر را در خود نگه می‌دارد بهتر است یا صفحه‌هایی که زود بسته می‌شوند؟

گوگل هم مثل شما فکر میکند! هر چه زمان ماندن کاربر در صفحه (Dwell Time) بیشتر باشد، رنک آن صفحه در گوگل بالاتر می‌رود. البته ویدیوهای مرتبط و مناسب و نه هر چیزی!

۳. سایر محتواهای خوب و مرتبط را پیشنهاد دهید.

وقتی لینک‌ موضوعات مرتبط با یک موضوع را، چه از موضوعات داخل پادپُرس و چه از فضای خارج پادپُرس، پیشنهاد می‌دهید؛ در واقع دارید توصیه‌نامه‌هایی[1] برای آن موضوعات به گوگل می‌دهید! اگر توصیه‌نامه‌ی شما معتبر باشد و کاربر را به مقصد خوبی هدایت کنید که آن را می‌پسندد، هم اعتبار خودتان را افزایش داده‌اید و هم اعتبار محتوای مقصد را؛ و برعکس!

دنباله‌ی موضوع‌های


  1. recommendation letter ↩︎

9 پسندیده

پیشنهاد میکنم تمام نقشهای پادپُرس این پست رو مطالعه کنن.
@editors
@Writers
@Mentors
@Analysts
@Questioners

5 پسندیده

یه سوال فنی برام پیش اومد، شاید خیلی ابتدایی باشه، به هرحال من نمی‌دونم؛ اگه ما به یه سایت لینک بدیم، اونا می‌فهمن ما بهشون لینک بدیم؟ چه جوری؟

2 پسندیده

بله ابزارهایی برای رصد کردن وضعیت یه دامنه در وب وجود داره، که کمک میکنه بتونی لینک های ارجاع داده شده به یه دامنه رو پیدا کنی. مثلا یکی از این ابزارها moz هست.

2 پسندیده

مینویسه دسترسی نداریم بهش