راهکاراتون واسه انگیزه گرفتن برای درس خوندن یا شروع يه كار سخت چیه؟

کلا تجربتون واسه استارت زدن یه کاری چیه؟

چیکار میکردی که یهو به خودت میگفتی پاشم برم کار مهمم رو انجام بدم؟

5 پسندیده

من بیشتر به اهداف آیندم و نتیجه هاش فکر می کنم. به این توجه می کنم که ته زندگیم چی میشم و ثمرش قراره چی بشه. همیشه محرکم این بوده که بتونم از عمرم بهره ببرم و زندگی یک بارم هدر نره. و همین میشه که تن به انجام دادن کار های کوچیک و شاید خسته کننده بزنی تا به زودی توی مسیر دلخواهت قرار بگیری و به سمت هدفت پیش بری.
فکر می کنم این می تونه یکی از بهترین و موثر ترین محرک ها باشه برای هر کسی

5 پسندیده

یک راه موثر اینه که در ازای انجام این کارهای ناخوشایند، جایزه خوشایند بزارین. مثلا من از قهوه خوشم میاد، به خودم میگم تا وقتی که این کار رو به این حد نرسوندم، قهوه نمیخورم.
بهتره جایزه‌ها چیزهایی باشن از جنس لذتهای قابل دسترسی. چون همیشه میتونین ازش استفاده کنین. استفاده از جایزه‌های بیرونی ممکنه خطرناک باشه چون همیشه خوشایند نیستن و همیشه هم در دسترس نیستن.

4 پسندیده

كتاب اثر مركب رو پيشنهاد ميكنم بخونين، كوچيك هست و پرمحتوا. درباره اين سوال مثالايى زده و راهكارايى داده.

به طور خلاصه، همون طور كه فرشته هم مطرح كردن با چرايى اون كار يا هدفتون از انجامش شروع كنين، موثره.

مثال ميگم چرا ميخوام درس بخونم؟ از سريعترين مسيرها براى رسيدن به استقلال فردى تو جامعه ايرانه و من ميخوام حتما تا ١ سال ديگه مستقل شده باشم! يا ميخوام خودم رو به خانواده م اثبات كنم، نشون بدم من با اينكه ساكتم، ولى بى عرضه نيستم.

ياداورى انگيزه هاى اصلى كارها، كمك ميكنه كارهاى دشوار رو به راحتى پيش ببرين.

6 پسندیده

با این خیلی موافقم…میتونه موثر باشه برای ادامه راه ولی باید حواسمون به روزمرگی ها و تمام جوانب و زوایای زندگیمون باشه که چطور کار رو پیش ببریم.حواسمون باشه روزمرگی ها خستمون نکنه و به امید و تلاشی که برای نتیجه فردای خوب انجام میدیم فکر کنیم.

3 پسندیده

یک هدف خیلی جدی. که فقط برای خودت مهم باشه نظر بقیه نسبت به اون اهمیت نداره!

1 پسندیده

این کتاب محشره. کاملا باهاتون موافقم و به هر کسی که میخواد یه کتاب خوب بخونه پیشنهادش میدم.

1 پسندیده

بعضی وقت ها نظر بقیه میتونه راحت رو هموارتر کنه و حتی میتونه از یه اشتباه فاحش جلوگیری کنه. فکر کردن به سخنان دیگران به نظرم بد نیست :blush:

1 پسندیده