شامپو بزنیم یا نزنیم؟

بعضی ها هر روز موهاشونو با شامپو میشورن، یه نوع خاص یا انواع مختلف! بعضیا هفته ای دو یا سه بار شامپو میزنن به موهاشون. بعضیها ماهی یه بار و بعضیا هم اصلا شامپو به موهاشون نمیزنن. شاید استفاده نکردن از شامپو باور نکردنی باشه ولی تجربه گروهی از دوستانم که مدتی هست از شامپو استفاده نمیکنن نشون میده که ریزش موهاشون کمتر شده! شامپو بزینم یا نزنیم؟؟ اگه نزنیم پس چطور موهامونو تمیز کنیم؟

2 پسندیده

میگن شامپو روغن طبیعی که توسط پوست سر ساخته میشه رو حذف میکنه و باعث میشه پوست سر روغن بیشتری تولید کنه. شاید برا همینه که فقط یه روز بعد حمام، سرمون دوباره چرب میشه! بعضی افراد کلا استفاده از شامپوهای تجاری رو گذاشتن کنار: no poo.

شامپو عمرش 95 سال است! بعد سوال پیش میاد که پس اجداد ما که ان همه موهای پریشانِ سیه وشان داشتن چه به کله مبارکشان میزدن؟

خب خیلی چیزا که شما هم میدونین مثل سدر و کتیرا و غیره … .

3 پسندیده

درسته و من هم به با استفاده زیاد از شامپو موافق نیستم ولی اکثر ما فرصت یا حوصله اینکه هر روز کتیرا و سدر بگذاریم و نداریم. خود من بجای این کار حدود چند ماهی میشه که دارم یک روز در میون حموم میرم و شماپو میزنم، اثرش خوب بوده.

1 پسندیده

در جنبش
no poo
موها فقط با آب خالی شسته میشن

1 پسندیده

ببینید به طور کلی سه نقطه از بدن نیاز به شست و شوی روزانه و نظافت دارند: ۱- سر 2- زیر بغل ها 3- ناحیه ی شرم گاهی.
اینکه از شامپو استفاده نکنیم با توجیح اینکه موهایمان کم تر می ریزند به نظر بنده و با توجه به مطالعاتم در این زمینه نمی تواند در اغلب موارد پایه ی علمی داشته باشد.ریزش مو می تواند عوامل متعددی داشته باشد.مثل وراثت.استفاده نادرست از شامپوها (مثلا شامپوی بدن را به سر زدن!) یا استفاده از شامپوهایی که صرفا تجاری هستند و مواد به کاررفته در آن ها یا دوز استفاده شده در آن ها،مورد تایید متخصصان نیست،می تواند از علل دیگر ریزش مو باشد.بهتره برای پوستتان اهمیت قایل شوید و به شامپو به چشم یک نوع دارو نگاه کنید،نزد متخصص پوست و مو بروید تا او شما را معاینه کند و متناسب با وضعیت شما،به تان شامپو تجویز کند!

اینکه بگوییم اصلا از شامپو استفاده نکن، به نظرم مثل این می ماند که بگوییم در شستن دست ها، از صابون استفاده نکنیم!

شرایط دوران در مقایسه ی با اجداد ما خیلی فرق کرده.استرس بیشتر، هوای آلوده، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و جهش زا ها و… پس آدمی آسیب پذیرتر شده و در نهایت مراقبت از پوست و مو، تلاش بیشتری را نسبت به دورانی که می فرمایید، می طلبد.

1 پسندیده