طرحی برای رشد کیفیت پرسش‌ها و پاسخ‌ها در پادپُرس

نام: الک
با تشکر از کاراکترهای گرامی :roll_eyes::grin:

3 پسندیده

خوان هفته یه ایده برای اسم

4 پسندیده

این ایده رقابت رو دوست داشتم. باعث میشه کار زودتر و با انگیزه بیشتری جلو بره. در مورد کلیت طرح، جدای از این که کدوم موضوعات بیشتر افراد رو به پادپرس لینک کرده به نظرم میشه رو موضوعاتی که پتانسیل بالا اومدن داره و تو وب زیاد سرچ میشه هم فکر کرد. و این که یک برنامه برای جذب فرد بعد از این که جواب های ما درباره یک موضوع رو خوند داشته باشیم. ما قلاب رو میندازیم اگر ماهی مون رو نگیریم واقعا حیفه. از الان بتونیم رو جذب فکر کنیم حرکت های بعدیمون هم ساختیم.
اون اسم خوان هم جالب بود چون میشه شماره گذاری کرد.

5 پسندیده

میشه یه پاد هم به اولش اضافه کرد یکم غیربدیهی بشه.

4 پسندیده

پادخان هفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

1 پسندیده

میشه پادخوان هفته گفت که هم کمی به چالش (شباهت به خان) اشاره کنه هم به خواندن (خوان) هم به پادپرس (پاد)! خوان به معنی سفره هم میتونه باشه، از این نظر پادخوان یعنی جائی که پادپرس از میهمانها با بهترین پرسشها و پاسخها میزبانی میکنه. شبیه شعر شد که ناخواسته کلی معنی ازش اومد بیرون :grin:

8 پسندیده

پادپرسش چطوره برای اسم؟

3 پسندیده

سلام. سوال برام ایجاد شد که این پاسخ برگزیده چه ویژگی هایی داره که برگزیده میشه؟ و اینکه چرا با رای کاربرها نباشه؟ هرچقدر رای یک پاسخ بیشتر بالاتر نشون داده بشه مثلا.

4 پسندیده

و همچنان توجه دارین که پرسش «بهترین زبان برنامه‌نویسی برای تحلیل داده‌های بزرگ چیست؟» خیلی کلی هست و می‌تونه شامل بحث‌های سلیقه‌ای بشه؟‌ به نظرم پرسش‌هایی با این ماهیت‌، باید با توجه به محدودهٔ مصرف (context) جواب داده بشن (دادهٔ چقدر بزرگ‌؟، دادهٔ با چه مدلی/ساختاری؟، از چه منبعی؟ و یا حتی دانش تیمی که قراره ازش استفاده کنه). ولی به هر حال قدم مثبتیه در جهت کوچک کردن محدودهٔ سوال…

4 پسندیده

به نظرم این اسم عالیه…

1 پسندیده

البته پیشنهاد خودتون بود.

پاسخ برگزیده قرار است یک پاسخ جمعی باشد. حداقل ویژگی‌هایی که به نظرم چنین پاسخی دارد این است که اشکالات ویرایشی نداشته باشد و در صورت نیاز مرجع‌هایی داشته باشد (نظر صرفا شخصی نباشد و کمی تخصصی‌تر باشد).

به نظر من این معیار خوبی برای انتخاب یک پاسخ خوب است. اما از آن‌جا که تعداد کاربرهای پادپرس فعلا محدود است (همین‌طور نظرات و سلیقه‌هایشان) شاید این بهترین راه نباشد.

کاملا درست است. پرسش هر چه دقیق‌تر و جزئی‌تر پرسیده شود بهتر است چون در این صورت پاسخ بهتری دریافت می‌کند.

فکر کنم فعلا همین را تصویب کنیم تا بعد ببینیم چه می‌شود. :blush:

4 پسندیده

من فکر میکنم بهتره از ویراستارها و نویسنده‌های برتر استفاده نشه. دلیلش اینه که کم کم برای تعداد بیشتری وظیفه اجتماعی و نقش ایجاد بشه توی پادپرس. بعدش هم این که الان شبیه سیستم ایرانی شدیم که چند نفر هم کار دستشون هست و به هیچ کاری به طور کامل نمی‌رسن. پیشنهاد میکنم یه گروه از تازه واردها با توجه به سطح فعالیتی که دارن انتخاب بشن تا مقدمه‌ای برای رشد آینده سیستم بشه.

6 پسندیده

کلا این پیشنهاد منو یاد انتخاب موضوع پایان نامه انداخت که اول با مسئله ذهنی شروع میشه و برای رسیدن به پاسخ دقیق و قابلیت تعمیم پذیری باید موضوع و جامعه محدود بشه…به نظرم برای انتخاب پرسش ها میشه موضوعات ترند کلی رو مشخص کرد و برای هر موضوع چندین زیرمجموعه (که هر کدوم از یه جنبه به موضوع نگاه کردن) به صورت سوال مطرح بشه:thinking:

2 پسندیده

به نظرم خوبه که یه همه پرسی انجام بشه درباره موضوعاتی که دغدغه اعضاست یا از نظر اعضا، دغدغه جامعه است. حتی اگر موضوعاتی باشه که خیلی علمی، فرهنگی و … نیستند.
حتی یه بخشی از لینکهای پادپرس می تونی شامل موضوعات پیشنهادی برای ساختن سوال باشه. یه طوری که الهام بخش باشه و یادآوری کننده سوالاتی باشه که یه زمانی داشتیم و فراموش کردیم.
و اینکه همه اعضا گاهی بشینن موضوع بخونن و سوال بنویسن. یعنی یه روزایی فقط کارمون سوال ساختن باشن. سوالاتی که دقیقا سوال ما نیستند اما می دونیم که دغدغه خیلیها هستن. و تا حالا بهشون به طور جدی، فکر نشده.
فکر می کنم اینطوری تنوع سوالات بیشتر میشه.

2 پسندیده

سلام

من امروز اومدم یک سوال مطرح کنم که دیدم دقیقا شما مطرحش کردی. اما با این تفاوت که با توجه به تجربه‌ای که در آموزش تولید محتوا دارم نشون می‌ده که نوشتن برای آدم‌ها خصوصا اگر در قالب تکلیف باشه چندان خوشایند نیست. پس چرا ما نوشته‌هایی که وجود داره رو یکسری تکلیف انجام شده ندونیم و از جایگاه یک معلم بهش نپردازیم؟ فکر می‌کنم این موضوع باعث می‌شه آدم‌ها به آموزش دیدن علاقه‌مند بشن! یعنی بیایم یک چالش دو سه ماهه راه بندازیم برای ویرایش! سوال‌هایی که آدم‌های زیادی بهش جواب دادند انتخاب بشند و من دونه به دونه جواب‌ها رو از منظر نوشتاری نقد کنم. یا یک سوال مطرح بشه و از آدم‌ها بخوایم بهش جواب‌های 150 کلمه‌ای بدهند و نقد بشند! نظرتون درباره این پیشنهاد چیه؟

4 پسندیده

فکر خیلی خوبی است. پیش‌تر در پادپرس چنین حرکتی را اجرایی کردیم که منجر به بهبود کیفیت پرسش‌ها و جمع‌بندی پاسخ‌ها شد. گزارش مختصری از این حرکت را می‌توانید در موضوع چه خبر از راهبران پادپرس؟ و تجربه لاله از ویرایش شدن موضوع مطرح شده‌اش را در موضوع وقتی پشتت به یه شبکه‌ی انسانی نوآور گرمه اصلا یعنی چی؟ بخوانید.

البته این حرکت سال گذشته صورت گرفت و فکر می‌کنم ارزشمند است که هر ساله این حرکت در مورد بسیاری از پرسش‌ها و پاسخ‌های با ارزش و پربازدید صورت بگیرد.

موافقم و البته بعد از نقد خوب است که جواب‌ها را به کمک ویراستارهای پادپرس ویرایش کنیم که محتوای بهتری در دسترس فارسی‌زبانان قرار بگیرد.

اگر موافق هستید شما که تخصص بیشتری در محتوا دارید رهبری را به عهده بگیرید.

5 پسندیده

سلام جسارتا این پاسخ برگزیده رو چه کسی یا کسانی انتخاب می کنند؟

1 پسندیده

پیشنهادم اینه نام این طرح رو «سوپاپ» بگذارید . س: سوالات
و پ: پاسخهای . ا: ارزیابی شده پ: پادپرس

2 پسندیده

پیش‌تر ویراستارهای پادپرس این کار را پیش می‌برند. در حال حاضر ویراستاری موضوعات در لحظه انجام میشه.

2 پسندیده