مصاحبه با فرشید: عقل و اندیشه در جستجوی حقیقت

در ادامه مصاحبه با پادپُرسی‌های فعال و پرانرژی، برای آشنایی بیشتر با فرشید مصاحبه می‌کنیم. هدف این مصاحبه‌ها آشنایی پادپُرسی‌ها با کاربران فعال با فعالیتهای ارزشمند است.

لابلای محتوای پادپرس که میخوندیم کاربری توجهمون رو جلب کرد که در هر کدام از پاسخ هاش به عقل اشاره میکرد و در ضمن پرسش هایی برای به چالش کشیدن ذهن افراد مطرح میکرد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم به عنوان یک پادپُرسی نوظهور و خاص مصاحبه‌ای ترتیب بدیم تا با فرشید از زبان خودش بیشتر آشنا بشیم.

فرشید @Farshid1

شاید خیلی‌ها از طریق فعالیتهایی که داری، با جنبه‌هایی از شخصیت ذهنیت آشنا شدن ولی هر کسی دیدگاهی از معرفی خودش به دنیای بیرون داره.از زبان خودت کمی از خودت بگو.

من یک فرد عقل گرا و اندیشه گرا هستم، یعنی همه چیز را واقعا دوست دارم با عقلم بیاندیشم و هر مطلب و موضوعی که مقابل من قرار بگیرد نخستین کاری که میکنم آنرا میزان میکنم با عقلم و به او میاندیشم اگر مطابق اندیشه عقلانی من بود میپذیرم و الی بار ها و بار ها در باره آن میاندیشم تا اندیشه ام را خالص تر کرده و به سوی کمال نزدیکتر کنم، البته شما میدانید که اگر شخصی مرید آگاهی عقلانی باشد و معیارش هم اندیشیدن؛ آن شخص کاملا حقیقت جو است، طرفدار سرسخت انسان دوستی هستم، در مکتب انسانیت برایم فرقه، طبقه، و مذهب و… مطرح نیست فقط چیزی را که میپسندم انسانیت خالص است و منظور و مقصودم انسان کامل است و بس.

از چه طریقی با پادپرس آشنا شدی؟

سوالاتی که در ذهنم بی جواب بود البته بیشتر مسئله های فلسفی را وقتی از ماشین جستجوگر گوگل جستجو میکردم یکی از لینک ها سایت پادپرس بود که بازش کردم و خیلی از سوالات و جوابات را در آن دیدم و همچنان رهنمای سایت را که مطالعه کردم، گفته بود که شما میتوانید با ثبت نام در پادپرس بیشتر از موضوعات ما بهره مند شوید.
بلافاصله ثبت نام کرده و ازین طریق اولین پرسشم را راجع به عقل و حس طرح کردم، خلاصه از طریق شانس با پادپرس معرفی شدم.

مطلبی که به من ذوق و علاقه بیشتر داد این بود که اولین نشان خوشامد را دریافت کردم البته بعد از ورود به سایت، قبل از ورود فقط دنبال راهی بودم که به جواب هایم برسم.

احساس اولیه قبل از ورود چی بود؟ بعد از ورود چه چیزی حس فعالیت رو در تو ایجاد کرد؟

قبل از ورود فکر میکردم که فقط من سوالم را مطرح میکنم و از طرف مرجع یا منبعی جواب داده میشود و خیلی برایم جالب نبود وقتی وارد شدم دیدم خیلی فضای دلنشین واقعا خوشم آمد که یک سوال من میتواند با چندین اندیشه تازه و تازه تر جواب داده شود و به این طریق خیلی بهتر به جواباتم میرسم و سطح آگاهی من هم بالا میرود.

چون من هر روزه شاید به دو سه سوال پاسخ بدهم و خودم هم هر روز سوالی مطرح میکنم و ازین طریق با اندیشه های گوناگون مرتبط میشوم، خلاصه بگویم من با یک فامیل خیلی خوب آشنا شدم که اساس آن علم، آگاهی، اندیشه، اخلاق، خلاقیت، ابتکار، ذهن روشن، و همه و همه خصوصیات خوب را دارا است و اسم این فامیل هم پادپرس است.

اگر بخوای یک نفر رو به فعالیت در اینجا تشویق کنی، به چه چیزی اشاره میکنی؟

این محیط را خالی از کینه و کدورت و دوئیت یافتم و عشق و علاقه و احترام متقابل به نظرات همدیگر را که از طرف کاربران به همدیگر دیدم میتوانم بگویم همین نکته است که نکات جانبی دیگر را مستقیماً تحت تاثیر قرار میدهد.

خلاصه اگر کسی را خواستم به این محیط دعوت کنم اولین تعریفم از فضای دلنشین دوستی و محبتی است که در پادپرس یافتم بعداً نکات خیلی خوب و زیادی دیگر است که درینجا توضیح آنها باعث طولانی شدن کلام خواهد شد پس بناً از توضیح آن میپرهیزم.

چه بحثی بهترین حس رو در تو ایجاد کرده؟ این حس چی بوده؟

این حس من بر میگردد به طرز طرح سوال، هر قدر که سوال دوستانه و به حساب خودمانی پرسیده شود ترغیب میشوم که در آن بحث شرکت کنم، البته از نگاه حسی.

با توجه به شناختی که پیدا کردی از افراد، غیر از تیم، دوس داری کدوم کاربر رو به بحث دعوت کنی؟

با توجه به شناختی که از بعضی از کاربران گرامی پیدا کردم دوست دارم خانم فرشته معلم، خانم لاله ملا، خانم لیلا، خانم نازنین براتی و از آقای srsb1 که اسم مستعار ایشان است به بحث نه البته برای این دعوت کنم تا از دانش این بزرگواران بهره ببرم.

البته قابل یاد آوری است که ضمن یک پاسخ کوتا از آقای srsb1 دعوت کردم که به سوالات فلسفی من پاسخ بگویند چون ایشان را از نگاه ادبی و فلسفی فهیم یافتم.

مهمترین چالش ذهنی که دوس داری در پادپرس بهش بپردازی چیه؟

اساس هستی آگاهی است یا تصادف؟

اگر بخوای خلاقیت به خرج بدی و یک سئوال مطرح کنی تا هر پادپُرسی که این مصاحبه رو میخونه بهش جواب بده، اون سئوال چیه؟

سه عدد سیب را بین دو پدر و دو پسر طوری تقسم کنید که به هر کدام یک دانه برسد؟؟؟؟!!!

13 پسندیده

با سلام و عرض ادب خدمت اندیشمند گرامی فرشید عزیز و مدیر محترم جامعه جناب یوسف خان وتشکر از زحماتی که می کشید.
چون چند بار نام حقیر را در فرمایشاتتان ذکر کردید بر خودم لازم دیدم از تواضع و فروتنی تان تشکر کنم و بعرض برسانم که خودم را لایق شاگردی جمع میدانم و من هم در این جمع فرهیخته می آموزم
اگر گاهی لحن عرایضم بوی تحکم میدهد ناشی از اعتقاد و باوریست که به فرمایش بزرگان علم و ادب این مرز و بوم دارم .
نام کاملم هم سید رضا صائمی است و چون طولانی بود از مخفف آن استفاده می کنم

در مورد سوال هم هنوز پدر بزرگ نشده ام تا بتوانم پاسخ دهم!!!

10 پسندیده

ممنون از آقای فرشید که اسم منو آوردن و مرسی که نوشته هامو می خونید، همیشه پر حرفی نشانه دانش نیست! والا بخدا من از شماها بیشتر یاد میگیرم و می آموزم و در جواب سوالتون باید بگم که سه نفرن خب خودشون :)) از سه نسل متفاوت پدربزرگ، فرزند و نوه :)) دو پدر و دو پسر

8 پسندیده

جواب سوال آخر:
به هر کدوم یک سیب میدیم :blush:
پدر بزرگ،پدر،پسر که میشه دو پدر و دو پسر

9 پسندیده

کمال تشکر و امتنان را دارم جناب فرهیخته گرامی صائمی عزیز مشرف شدم، من کوچکتر از آنم که اندیشمند خطابم نمائید از محضر همه اعضای فرهیخته پادپرس خواهم آموخت. “فرشید”

3 پسندیده

کمال امتنان را دارم از شما یوسف خان عزیز مدیر پرکار و پرتلاش و خستگی ناپذیر واقعا زحمات شما قابل قدر دانی است و من عنوان بهترین مدیر سال را برای شما با مهر تقدیم میکنم! ازینکه کوچک نوازی فرمودید و بنده را به جمع فرهیخته پادپرس معرفی نمودید خیلی خورسندم وازنکه با شما اندیشنمدان، اساتید، هرمندان و غیره جامعه پادپرس عزیز هستم و از محضر تک تک شما می آموزم باعث مسرت و سر افرازی است. تشکر “فرشید”

4 پسندیده