ماهنامه پادپُرس: مهر ۱۳۹۷

در مهرماه ۱۳۹۷، فعالیتهای متنوعی در قالب موضوعات، پرسش، پاسخ و نوشتارهای مفید در پادپُرس اتفاق افتاد. بیش از 3000 نوشته در پادپرُس منتشر شد که این کار حاصل همراهی 174 پادپُرسی فعال در طول ماه بود.

این فعالیتهای مداوم، با جذب بیش از 40,000 بازدید بیرونی، ارزش اجتماعی و اعتباری مناسبی برای جمع پادپُرس به همراه آورد. طوری که رتبه الکسای پادپُرس به شکل ارگانیک به زیر 3700 رسید :muscle:[1].

امیدواریم در ماه‌های پیشِ رو روند رشد از لحاظ کمّی و کیفی ادامه پیدا کند و بتوانیم به کمک هم یک شبکه‌ی نوآوری قوی‌تر و غنی‌تر بسازیم :muscle: :v: .


در یک ماه پرفعالیت، کارهای جذاب، نوشته‎های مفید و بحث‌های داغی در پادپُرس رخ داده است. در این ماهنامه، خلاصه‌ای از مهمترین این فعالیتها مطرح شده‌اند.

مسئله‌بازهای برتر پادپرس

این ماه، برترهای دور چهارم فعالیت خود را شروع کردند:

قرار است به کمک دبیر پرسشگری، آرزوی عزیز، طبع پرسشگری‌مان مشتعل شود. با همراهی دبیر گفتگو، فرشته‌ عزیز، شوق گفتگویمان روزافزون شود. و با ابتکار عمل دبیر نوآوری، عماد عزیز، حوزه‌های موضوعی نویی برای طرح مسئله به ذهنمان راه پیدا کند.

شوالیه‌های پادپُرس

در ظرف دو ماه گذشته، اعضایی از جامعه‌ی پادپُرس که در خود توانایی بیشتری نسبت به سایرین می‌دیدند مسئولیت‌ها و نقش‌هایی را بر عهده گرفتند و با تمام کم و کسری‌هایی که در تعریف و یا ساز و کار نقش‌ها وجود داشت به تولید محتوای باکیفیت و اثربخش پرداختند. ایشان شوالیه‌های پادپُرس هستند، همان که پادپُرسی‌هایی که حضور در پادپُرس را برای همه لذت‌بخش‌تر می‌کنند. در ادامه دستاورد اولین ماه از حضور ایشان را مرور می‌کنیم:

1. تحلیل‌هایی بر موضوعات جذاب

دستاورد تیم تحلیل‌گران پادپُرس در این ماه، تحلیل کوتاهی بر وضعیت حال و آینده صنعت خودرو در ایران بود؛ حوزه‌ای از صنعت که توسعه‌ی صحیح در آن به رشد سایر حوزه‌ها همبسته است و در عین حال، کشورهایی مانند کره جنوبی نشان داده‌اند که جهانی شدن در آن حوزه ظرف ۴-۵ دهه ناممکن نیست.

2. انتقال دانش از طریق محتواهای دسته اول

تیم آموزگاران پادپُرس، در این ماه جز فعال‌ترین شوالیه‌های پادپُرس بودند. ایشان در چندین محتوا در اتاق مدرسه[2]، به انتقال دانش خود به سایرین پرداختند. از جمله موضوع خوبی که به بررسی جامعی از مفاهیم اولیه‌ی بازاریابی شبکه‌ای؛ از تعریفهای بنیادی، شروع، تحول تا چالشهای اجتماعی در مورد آن، پرداخت:

از دیگر موضوعات انتقال دانش، بررسی انرژی‌های تجدیدپذیر و پتانسیل‌ها و موانع حاضر برای اشتغال‌زایی در این حوزه در ایران است:

3. محتوای جذاب و خواندنی

تیم نویسنده‌های پادپُرس نیز در این ماه، با فعالیت متنوع و جذاب خود به درج ذهنیت و همین طور انتقال تجربه‌ی خود پرداختند.

داستان دنباله‌دار «ماجان» تا اپیزود ۶ در کتابخانه پادپُرس[3] منتشر شده است، پیشنهاد میکنم به هیچ وجه خواندن این درامِ جذاب را از دست ندهید:

پاسخی نسبتا جامع به مسئله «مشکلات اکوسیستم استارت‌آپی در ایران»، که از مسائل روز و دارای اهمیت فراوان در حوزه کسب وکار است، از جمله فعالیت‌های ارزشمندِ دیگرِ گروه نویسندگان است:

4. پرسش‌های ذهن‌گرم‌کن

تیم مسئله‌ساز با طرح سوال‌های متنوع و گاها مهم، به پویایی فضا و شکل گرفتن مشارکت مفید کمک کردند. مطمئنم تا الان گذرتان به بعضی از این مسائل خورده:

5. محتوای پیراسته با جذابیت بصری مناسب

بعضی از این محتواهای خوب و خواندنی، قابل خواندن نبود اگر ویراستاران پادپُرس حضور نداشتند! ایشان با ویرایش‌های متناسب با موضوع، به بالا بردن کیفیت ظاهری و محتوایی آنها کمک می‌کنند. همیشه سپاس‌گزار تلاش اثربخش این گروه هستیم :blush: .

مصاحبه‌های پادپرسی

در این ماه، با مصاحبه با دو پادپُرسی پرشور که با حضور خود تحرک تازه و ارزشمند به محیط ما دادند، ایشان را بیشتر شناختیم:

خوشحالیم که به مرور زمان افراد توانمندی به گفتگوهای این فضا جذب می‌شوند، این نشان می‌دهد که خشت‌های زیربنا به درستی چیده شدند.

نوآوری باز و هم‌آفرینی

در نهایت در این ماه به جنبه‌های مختلف نوآوری باز، خرد جمعی،‌ هم‌آفرینی و جمع‌سپاری به همراه کاربردهای ملموس در بازاریابی و صنعت پرداختیم که در مدرسه پادپُرس در دسترس است:


  1. میدانیم رنک الکسا چیزی را نشان نمی‌دهد، در عین حال می‌دانیم رشد این رتبه به زیر ۴۰۰۰ فقط در اثر محتوای مفید و به شکل ارگانیک کار چندان ساده‌ای نیست :blush: ↩︎

  2. مدرسه پادپُرس محلی برای انتشار محتواهای آموزشی با کیفیت بسیار بالاست. معمولا یک محتوا پیش از انتشار در مدرسه، با دقت بالایی بوسیله ویراستاران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا از کیفیت ظاهری، جذابیت محتوا و دقت نوشتار اطمینان حاصل شود. ↩︎

  3. کتاب‌خانه پادپرس محلی برای انتشار مطالب مرتبط با کتاب و کتابخوانی‌ست. قسمت عمده این مطالب به معرفی کتابهای مطالعه شده توسط پادپُرسی‌ها اختصاص دارد. شما هم اگر کتابی جذاب مطالعه کردید و احساس می‌کنید ارزش آن را دارد که به دیگران، به شکلی خاص معرفی کنید، به مشارکت در این مجموعه جذاب و ماندگار دعوتید. ↩︎

15 پسندیده