معرفی دورۀ مجازی نگارش آکادمیک حامد صفائی‌پور

اخیرا اتفاق جالبی افتاد که لازم دانستم آن را با اهل قلم به اشتراک بگذارم.چند روز پیش با دوستی در حال گفتگوی مجازی و چت کردن بودم و متنی را در قالب پاسخ نوشته و و قصد ارسالش را داشتم. ناگهان در تایید آن درنگ کردم و اندیشیدم که اگر آن را در چهارچوب استانداردها و مطابق با قواعد نگارش آکادمیک بنویسم، تاثیرگذارتر خواهد بود. پس متن را پاک کرده و دوباره آن را به ‌گونه‌ای بازنویسی کردم که خواننده پس از خوانش متن، آن را سازمان‌یافته ادراک و ساختار استدلالی آن را فهم کند. این برای من خیلی جالب بود که آموخته‌هایم در این دوره، حتی در ساده‌ترین نوشته‌ها هم به کار می‌آید.

نگارش آکادمیک چیست و به چه کار می‌آید؟

در واقع نگارش آکادمیک، کمداشت‌های نظام آموزشی در نوشتن را جبران می‌کند. در این دوره مهم‌ترین مهارت یعنی پاراگراف‌نویسی و یا بندنویسی را تمرین می‌کنیم. مهارتی که برای هر نوشته‌ای کارا و لازم است و هر شخصی که قصد نوشتن دارد چه برای انتقال تجربیات و چه مقاله‌نویسی و در هر سطحی که باشد، اگر می‌خواهد نوشته‌اش تاثیرگذار و ساختارمند باشد، به آن نیاز دارد. بالتبع کسی که بتواند یک پاراگراف بنویسد بر نوشتن هر متنی تواناست.

آنچه که من در این دوره آموختم، تنها شیوۀ نگارش نبود، بلکه شیوۀ اندیشیدن بود. چه اگر شما به این شیوه بنویسید پس از مدتی، به این شیوه خواهید اندیشید. شما با تمرین نوشتن، تنها نویسندگی را تمرین نمی‌کنید بلکه اندیشیدن ساختارمند را تمرین می‌کنید.

این دوره به صورت مجازی و آموزش‌ها با ارسال ویدئوهای کوتاه ارسال می‌شود. پس از آموزش تمرینات و در یک قرار آنلاین هم پرسش و پاسخ و تمرینات آنلاین خواهید داشت. ویدئوها کوتاه، دقیق و گویا تهیه شده‌اند و بازخورد تمرینات نیز به‌موقع و گام به گام انجام می‌شود.

لذا شما را در این روزهای خانه‌نشینی به این دوره دعوت می‌کنم. دوره‌های مجازی و افزایش مهارت از بهترین گزینه‌ها برای سپری کردن روزهای کرونایی است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید. دورۀ جدید نگارش آکادمیک از 16 فروردین آغاز خواهد شد.

:point_left: دانلود فایل معرفی دوره نگارش آکادمیک

پ.ن: به چند دلیل این دعوتنامه را نوشتم؛

  1. به عنوان یک معلم سعی دارم باگ‌های سازمانی را پر کنم
  2. به پادپرسی‌ها کمک می‌کند تولیدمحتوای غنی‌تری داشته باشند.
  3. دوره‌های خوب را باید معرفی کرد
  4. تشکری باشد از زحمات اساتید
  5. ما را از دعای خیرتان محروم نکنید :wink:

دنباله‌ی موضوع ایجاد مرکز نگارش writing center در دانشگاه ها برای تسریع در انتشار مقالات

7 پسندیده