مهمترین مسائل در هدر رفت غذا

نمی‌دونم همینجا باید جواب رو نوشت یا نه؟ اصلا جواب من مربوط هست یا نه؟

اما،‌ به نظرم مهمترین مسائل در هدر رفت غذا، ایجاد تعادل بین پنج عامل زیره
۱- فرآیند آماده‌سازی غذا طولانیه، هزینه‌ای که صرف آماده‌سازی غذا می‌شه از خود موادش به مراتب بیشتره

۲- خوردن ما انسان‌ها از روی احساسه! اگر نقل سیری بود که فقط نون و سبزی خالی می‌خوردیم. بنابراین هیچکس نمی‌دونه کی سیر می‌شه! برای همین نمی‌شه تخمین خوبی از غذای مورد نیاز زد. غذا هم کم باشه آدم خیلی تو کف می‌مونه و سیر نشدنش خیلی بده.

۳- حساسیت غذا به زمان گذشته از پخت… یعنی خیلی غذاها فقط زمان کمی بعد از پخت به لحاظ کیفیت و سلامت افت شدیدی می‌کنن. شما فرصت زیادی برای توزیع مناسبش نداری…

۴- لطمه نزدن به عزت نفس افراد. من خودم حس بدی رو دارم ته مونده غذام رو بدم به سایرین. همچنان که خودم هم حاضر نیستم غذای مونده رو بخورم.

۵- فرآیند ارائه غذای مونده به سایرین. آدما نمی‌تونن یه بار بخورن و تا چند روز چیزی نخورن! پس شما یا باید به یک سری از افراد از قبل قول غذا بدین و بابت قولتون متعهد باشین…

با این اوصاف شاید بشه برای رستوران‌ها برنامه‌ای ریخت که تعادلی رو در شرایط فوق ایجاد کنه.

البته ما قدیم غذای مونده رو می‌دادیم به مرغ و خروس‌های توی حیاطمون. شاید بشه بخشی از غذا که قابل خوردن توسط انسان نیست رو به نحوی به گاوداری‌ها یا مرغداری‌های طبیعی (و نه صنعتی) داد.

6 پسندیده

تجربه ( رستوران مسلم)


۴- لطمه نزدن به عزت نفس افراد. من خودم حس بدی رو دارم ته مونده غذام رو بدم به سایرین. همچنان که خودم هم حاضر نیستم غذای مونده رو بخورم.

برای برخی از زستورانها اتفاقا این به نحوی بسیار مفید می باشد . فرض کنید که شما به رستورانی رفتید که غذایی بسیار خوشمزه و خاطره انگیز برای شما سرو شد که از غذا به خاطر سنگین بودن، اغلب قادر به اتمام رساندن غذا نیستند که در نتیجه شما مجبورید تا مقداری غذا اضافی بیارید. حالا تصور کنید که شما همان اول مقداری از اون غذا رو جدا میکنید و تا دست نخورده باقی بماند و بعد از ان، با بسته بندی هایی که از طریق رستوران در اختیار شما قرار میگیرد به خانه می برید و سایر اعضای خانه را به طعمی که شما چشیده اید اشنا میکنید.
رستوران مسلم - بازار

3 پسندیده

تجربه (رستوران نایب)


از اونجاییکه شاید برای خیلی از میهمانان رستوران خیلی دلپذیر نباشد که خودشون غذا رو در ظرفهاشون قرار بدن میتونن توی این رستوران از پیشخدمت بخوان که غذاهاشون رو ببره و درون ظرف غذا قرار بده و براشون بسته بندی کنه.
رستوران نایب- روبروی پارک ساعی

2 پسندیده

سوال یه کارافرین در چنین موقعیتی این میشه که با طراحی چه فرایندها و یا خدماتی میتونم این حس بد رو از بین ببرم و این جریان رو ایجاد کنم؟

2 پسندیده

می شه از تکنیک‌هایی که اوبر برای به اشتراک گذاری خودرو استفاده کرده، بهره برد. یا از تبلیغات اولیه کشورهای صنعتی در مورد حمل و نقل عمومی ایده گرفت.

3 پسندیده