هزینه یک زندگی متوسط عاشقانه در تهران چقدر است؟

این هم جزو سوالاتی که از جای دیگه دیدم و دوست داشتم جواب پادپرسی ها رو بهش بدونم. واقعا اگر یه زوج بخوان در تهران یک زندگی سطح متوسط (نه ثروتمند و نه فقیر) رو شروع کنند چقدر هزینه برای یک ماه لازمه؟ فکر همه چیزش بکنید. نقش چه کسی مهم تر است و هزینه هر کدام از زوج ها چقدر است؟. در نهایت لینک رفرنس این سوال رو میگذارم اما اگر اجازه بدید فعلا بدون پیش زمینه ذهنی به این سوال جواب بدید.
و پرسش مهم تر که نتیجه این سوال:
آیا ما (جوانان امروزی) آمادگی شروع زندگی متوسط عاشقانه را داریم؟
image

3 پسندیده

یه سری کلمات هستن که بار معنایی متفاوتی در ذهن افراد مختلف دارن.
مثلا تعریف شما از زندگی متوسط دقیقا چیه؟
یا تعریف شما از زندگی عاشفانه چیه؟
یا تعریف شما از زندگی متوسط عاشقانه چیه؟

فکر کنم اول بهتره به یه تعریف مشترک رسیده باشه جامعه ای مثلا شبیه پادپرس که بشه روش صحبت کرد.
یا حداقل تعریف شما مشخص بشه که بعد راحت تعیین کرد که هزینه ها چقدر میشه تقریبا :slight_smile:

2 پسندیده

این بحث را در این پست مطرح کردم.

می‌خواهم تجربه خودم را درباره شروع زندگی مشترک بنویسم. من و همسرم زندگی مشترکمان را در آلمان شروع کردیم به همین خاطر من هزینه‌ها را به تومان تبدیل می‌کنم و اینجا می‌نویسم تا درک بهتری به دست بیاید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که تقریبا پنجاه درصد از درآمد ماهیانه من صرف اجاره خانه و تامین انرژی و اینترنت می‌شود. بنابراین می‌ماند پنجاه درصد دیگر برای خورد و خوراک و حمل و نقل و سفر و کارهای دیگر (حدودا ماهی سه میلیون تومان).

از همان ابتدا تصمیم گرفتیم که هرگز در خانه‌مان تلویزیون نداشته باشیم. بعد از گذشت دو سال کاملا به زندگی بدون تلویزیون عادت کرده‌ایم. ابتدا ما یک خانه کاملا خالی اجاره کردیم. سپس یک میز نهارخوری چهار نفره، یک مبل سه نفره و یک تخت‌خواب خریدیم. همین‌طور میز مطالعه، کمد، کتابخانه، میز کنار تخت، قفسه انباری، کابینت (در آلمان خیلی از خانه‌ها هیچ چیز ندارند حتی کابینت آشپزخانه)، ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی و وسایل پخت و پز تهیه کردیم. تمام این هزینه‌ها به اضافه خورده ریزه‌هایی که همیشه برای شروع زندگی لازم است کمتر از ۲۰۰۰ یورو (تقریبا ۱۰ میلیون تومان) هزینه داشت. در ضمن ما تمام وسایل را نو خریدیم. یادم رفت بگویم که یک یخچال کوچک هم خریدیم. در آلمان داشتن یخچال کوچک خیلی رایج است چرا که معمولا مردم روزانه خرید می‌کنند. از نظر انرژی هم به صرفه‌تر است.

ما تلویزیون، وسیله تهویه هوا، خودرو، فرش، رختخواب مهمان (مبلمان تخت‌شو است و پذیرای دو مهمان) مبلمان هشت نفره و خیلی از چیزهای دیگری که در زندگی ایرانی‌ها جا خوش کرده است، در خانه‌مان نداریم. با این حال هیچ کمبودی هم احساس نمی‌کنیم. روزی که به ایران برگردیم مطمئنا همین سبک زندگی را ادامه خواهیم داد. فقط شاید به جای میز نهار خوری چهار نفره یک میز شش نفره بخریم. یک کولر آبی کوچک هم برای خنک کردن خانه ۵۰ متری‌مان کافی است.

با توجه به هزینه‌ها در تهران فکر می‌کنم با ماهی سه میلیون تومان می‌توان یک زندگی عاشقانه داشت. در شهری مثل زنجان ماهی دو میلیون تومان هم کافی است.

8 پسندیده

مرسی از پاسختون. چیزی که من بیشتر دوست دارم راجع بهش بحث بشه این هست که سطح توقعات نسل ما که به مرور بالا رفته و هیچ تصوری از هزینه های یک زندگی ندارم و اکثرا در یک رفاه نسبی کنار خانواده زندگی میکنیم بهمون اجازه میده که یک زندگی متوسط عاشقانه رو تجربه کنیم؟ چقدر از این هزینه ها و تاثیرشون و چیزی که واقعا در زندگی قرار اتفاق بیفته با خبریم. نمیشه با این که بگیم خیلی از هزینه ها رو من ندارم خودمون رو گول بزنیم. ما به مهمانی میرویم، تفریح داریم، مسافرت میرویم، خرید های ضروری داریم، خرج بیمارستان و دکتر و بیمه و حمل و نقل داریم. نسل ما چقدر از این هزینه ها آگاه است.

1 پسندیده

من دختری ام که با 27 سال سن تقریبا 10 ساله که رو پای خودم بودم و دخل و خرج به خوبی دستمه! به نظرم چیزی که ازش میشه به عنوان متوسط عاشقانه نام برد اول از همه با درک دو طرف به وجود میاد! یعنی از همون شروع زندگی انتظارات و معیارها مشخص باشه و همچنین سمت زن که شاید سر کار هم نره نسبت به اوضاع اقتصادی و شرایط درک داشته باشه و حتی آستین همت بالا بزنه و به بهبود شرایط کمک کنه. با این شرایط اگر از هزینه اجاره خانه صرف نظر کنیم به نظر من با ماهی 3 ملیون میشه ساخت!

1 پسندیده

پرسش :
آیا عاشقانه بودن و یا نبودن یک زندگی در مخارج آن و تغییر تعریف زندگی متوسط تاثیری دارد؟
آیا یک زندگی عاشقانه با پرداخت هزینه مالی عاشقانه میشود یا عاشقانه باقی میماند؟

من فکر میکردم عشق تنها چیزیست که به پارامتر های مالی و مادی چندان وابسته نیست

2 پسندیده

عشق به پارامترهای مالی و مادی وابسته نیست! بلکه این پارامترهای مالی اند که به عشق وابسته اند! من به عنوان یک دختر حاضرم بخاطر عشق و دوست داشتن از بسیاری معیارها و پارامترهای مالی و مادیم بگذرم!

2 پسندیده

برداشت خودم رو میگم بفرمایید درست هست یا خیر

این بدان معناست که شما از کسی که عاشقش هستید انتظار ندارید براتون لباس،خانه،ماشین،مسافرت و … آنچنانی فراهم کنه
این یعنی هزینه زندگی عاشقانه شما بیشتر از یک زندگی بدون عشق نخواهد بود
از طرفی یک زندگی عاشقانه میتونه کم هزینه تر هم باشه ، چراکه دو نفر وقتی عاشق همدیگه هستن میتونن با قدم زدن در یک پارک لذت و سرخوشی رو تجربه کنن که زوج های بی عشق این سرخوشی رو در سفر هاوایی هم تجربه نمیکنن
دو زوج عاشق برای کاهش فشار بر همدیگه از بسیاری خواسته های غیرضروری مادیشون چشم پوشی میکنن

اون بخشی که فرمودین پارامتر های مالی اند که به عشق وابسته هستند رو متوجه نشدم

2 پسندیده

یعنی من اگر بخوام یک ازدواج عاشقانه بکنم از حداقل معیارهام هم حاضرم بگذرم! اما اگر قرار باشه یک تصمیم منطقی و ازدواج بدون عشق داشته باشم شاید از خیلی چیزها کوتاه نیام.

3 پسندیده

عشق و منطق در تضاد همدیگه هستن؟ یا ممکنه در تضاد باشن؟
اگر کنار هم باشن یعنی شانس آوردیم؟ یا انتخاب درستی کردیم؟

زندگی 2 نفره که هم خوش بگذره هم چیزی کم نباشه ( نه صرفا نیاز های زنده ماندن! هدف از تشکیل خانواده ساختن زندگی بهتر هم هست ) به نظرم ماهی 5 تومن رو می طلبه ( حداقل برای من )
به عشق و عاشقیش هم کار نداریم چون یه موضوع شخصی و شخصیتیه یعنی هر کسی نظرش با دیگری فرق داره و در عین حال محترم و صحیح میتونه باشه :blush:

1 پسندیده

تو زندگی مشترک احتمالا با ماهی 3 میلیون بشه زندگی خوبی داشت البته به شرطی که 2 میلیونش برا من باشه :blush:

1 پسندیده

سلام خدمت همه دوستان خودم
هنگام سوال پرسیدن گفتم که سوال رو جای دیگه دیده بودم و خیلی قبل تر هم دیده بودم و دوست داشتم نظر پادپرسی ها رو هم بدونم. الان که از این سوال گذشته و میخوام منبع رو بهتون بگم (که قیمت های داخلش رو نگاه میکنم مثل زمان شاه) واقعا حرف ها رو باز هم قبول دارم.
امیر شمس، عکاس عالی که با پیج اینستا و تحلیلهای فوق العاده شناختمش. حدود دو سال پیش یک سری پست با همین عنوان سوال رو در پیجش گذاشت. با خوندن همین پست ها من شدم مخاطبش و رفته رفته نگاهم به عکس عوض شد. منی که یک کاربر واقعا بی تجربه در عکس هستم با امیر شمس فهمیدم که عکس حتی اگر نود آرت باشد باز هم پر از حرف است.
امیدوارم همه شما فقط 30 دقیقه را صرف مطالعه این تحلیل های فوق العاده کنید. ببخشید منشن میکنم چون فکر کنم دوست دارند افراد که از این مورد آگاه بشن @baratii.nazanin
@Emad_Mohammadpoor
@Jalal_Razavi
https://www.instagram.com/p/BTW2S5hgK4v/?utm_source=ig_web_options_share_sheet

3 پسندیده

اگر کسی خوند و نتونست قسمت های بعد رو پیدا کنه بگه که براش بزارم

1 پسندیده