واقعا بزدل کیست؟ غرور ملی چیست؟

سرمربی تیم ملی (کارلوس کی روش) فوتبال چه طور جرات کرد به علی کریمی بگه بزدل؟ چه طوری هست که یک خارجی با هر عنوانی میتونه به یک قهرمان ملی توهین بکنه؟

3 پسندیده

بنظر من کیروش راست گفت، ربطی به غرور ملی و این حرفا هم نداره، کریمی فوتبالیست خوبی بود اما سخنگوی جو زده و بی سوادیه. کیروش از هزارتا سرخابی بیشتر به ایران خدمت کرده و دلسوز بوده، امثال کریمی فقط دنبال جوسازی هستند که بعدشم بیا‌ن حرفای خودشونو رد کنن.

وقتی استقلال و پرسپولیس میرن توی آسیا هرکدوم یه کامیون گل با خوشون میارن کسی به غرور ملیش بر نمیخوره که چرا این همه جوسازی میشه و این همه فساد توی فوتبال هست و هر کسی که یه موقع زیر توپ میزده با باند بازی شده کارشناس و مربی.

تا یکی یه چیزی بگه با غرور ملی بکوبیمش یکم میشه نژادپرستی، غرور ملی جا داره برای خرج کردن.

1 پسندیده
  1. خب علی کریمی داشت فقط سوال میپرسید، و اینکه در جواب سوال‌هاش به جای پاسخ، واکنش تحویل بگیره خیلی خوشایند نبود!

    اینکه عملکرد تیم ملی و کیروش و یا تیم‌های باشگاهی چطوره، یه بحث جداس و به نظرم عملکرد بهتر یا بدتر، به کسی حق اضافی از جنس اینکه حالا میتونی یه توهین هم بکنی، نمیده.

  2. کیفیت اخلاق و رفتار از رفتار حرفه‌ای جدا نیست. و نمیتونی بگی من حرفه‌ای هستم ولی هر وقت دلم بخواد بی‌ادبی میکنم.

شاید موضوع اختلاف برداشت باشه کی رش یه مربی حرفه ایه و در مرام اونا هرکسی میتونه اشتباه کنه و مهم اینه که وقتی فهمید اشتباه کرده فوری عذر خواهی کنه به این میگن شجاعت ولی بیشتر ما بعد از پی بردن به اشتباه خودمون سعی میکنیم ماسمالی کنیم .بزدل بودن فحش و نا سزا نیست بلکه صفتیه که رفتار فرد مقابل رو تعریف میکنه .

2 پسندیده

بذارین بحث قانون رو بیخیال شم/حذف کنم از پاسخ قبلی. بی ربط بود.

تو رفتار حرفه ای هر جوره حساب کنیم، جواب علی کریمی توهین نیست. خیلی در جریان رفتار و سابقه ی علی کریمی نیستم، و اصلا حرفم در مورد کار ایشون نیست. رفتار حرفه ای با توهین جور در نمیاد. به روش های مختلف میشه جواب علی کریمی رو داد. اگه حسادت بچه گانه س کارش، خب یه جوابش میتونه سکوت بالغانه باشه.

پ.ن. فکر کنم کلمه coward تو یه گفتگو توهین حساب بشه. چون معمولا تو یه گفتگو به رفتار فرد مقابل چیزی نمیگن، بلکه تمرکزشون روی عملکرد و یا حرفاس.

1 پسندیده

راستش من متن انگیلیس رو خوندم
شرح ماوقع
کی‌روش از اتهامت بزدلانه حرف زده بود نه اینکه به علی کریمی بگه تو بزدلی. فکر نمی‌کنم توهینی باشه نظرش و در مورد اتهاماتی که بهش وارد شده گفته.

من با این نوع برخورد خودمون که باید آدم‌های بزرگ رو حالا تو هر زمینه‌ای تو یه قاب شیشه‌ای بذاریم و هیچ‌کس نتونه در موردشون حرف بزنه و انتقاد کنه اصلا خوشحال نیستم. به عنوان مثال من می‌تونم یه ورزشکار خیلی زبره باشم اما در عین حال می‌تونم از لحاظ شخصیتی یه آدم بیمار باشم. آدم‌های دیگه می‌تونن در مورد شخصیت من نظر بدند و یا حتی بکوبندش، این هیچ ربطی به جنبه تخصصی کار من که ورزش هست نداره. من در زمینه ورزشی میتونم یه آدم موثر تو جامعه باشم و یا به قول شما قهرمان ملی ولی ممکنه از لحاظ شخصیتی نیاز به روانپزشک داشته باشم و نیاز به نقد.

2 پسندیده

سلام به نظر من صحبت های علی کریمی در مورد فساد موجود در فدراسین بود که بخشی از آن مربوط به کیروش می شد.علی کریمی تعدادی سوال مطرح کرد که بجای جواب متهم شد به رفتار بزدلانه.اگر کیروش حرفه ای بود جواب سوال هارو می داد و به حاشیه نمی برد. در ضمن صحبت از سرخابی هاشد که این تیمها عقب افتادگیشون به خاطر دولتی بودن…کیروش اگر فردا از این مملکت برده هیچ زیر ساختی رو به این مملکت اضاف نکرده نه نظم دادن به تیم های پایه و نه دیگر موارد. کافیست شرایط والیبالمون رو با فوتبال مقایسه کنیم .می بینیم که بعد از رفتن ولاسکو هنوز هم والیبالمون در سطح خوبی قرار داره.بعید می دونم با رفتن کیروش همچین اتفاقی بیفته…به نظر من علی کریمی آدم جسوری بود که اومد فساد موجود رو مطرح کرد.چرا دلیل اخراج ایرانی هارو نگفت؟وقتی افراد فدراسیون آدم های ضعیفی باشن امثال کیروش خودشون رو همه کاره میدونن…

1 پسندیده

نمیدونم شما برنامه نود رو کامل دیدید…؟.به نظر من کاری که علی کریمی داره میکنه کاریست که خیلی ها به خاطر به خطر افتادن موقعیتشون انجام نمیدن. جامعه ما نیاز به چنین افرادی داره.موضوع بیان کردن حقیقت است.کیروش می تونست جواب سوال های کریمی رو بده.در ضمن کیروش یک مربی حرفه ای باحقوق بالاست کافیه شما اون رو با مربی های هم سطحش مقایسه کنین ببینین اونها چطور برخورد می کنند.شاید از لحاظ فنی مربی خوبی باشه ولی از لحاظ مسایل بیرون زمین فرد ضعیفی است…

1 پسندیده

نه ندیدم. ولی حواشی که اتفاق افتاد باعث شد برم ببینم کی‌روش چی در جواب علی کریمی گفته.

صحبت من در مورد کی‌روش نبود یا حتی کریمی، منظورم در جواب سوال این بود که چرا یه فردی مثل کریمی یا هرکسه دیگه بشه قهرمان ملی و بعد ما فکر کنیم که داره به بتی که ما ساختیم توهین می‌شه توسط یه خارجی. نه قسمت بت ساختنش و قبول دارم نه قسمت این که چون طرف خارجیه حق نداره در مورد اتهاماتی که زده شده بهش صحبت کنه.

خوبه چند تا حقیقت رو در مورد برنامه نود این هفته در نظر بگیریم:

  1. برنامه به هیچ وجه مناظره نبود، بلکه بیشتر حالت میزگرد داشت. مثل همه مناظره های حساس دیگه ای که در تلویزیون صورت میگیره مجری برنامه هیچ نقشی در هدایت کردن برنامه به سمت نمایش حقیقت نداشت. بیشتر به نظرم فردوسی پور سعی داشت نقش آدم خوبه رو واسه دو طرف داشته باشه. خیلی باهوش رفتار کرد. هم به علی کریمی اجازه صحبت و هم از توانایی های خودش برای افشای حقیقت استفاده نکرد. در آخر برنامه(بهترین موقع) سعی کرد به مخاطب بگه که من تا حالا در موارد مختلف جلوی فساد رو گرفتم(من اونجا حس مدیون بودن بهم دست داد)

  2. علی کریمی به هیچ وجه مناظره کننده خوبی نبود(نیست) هیچ استراتژی برای پرسیدن سوالاش نداشت. چه سوالی رو اول بپرسم و چه استفاده ای از جوابها بکنم. به هیچ وجه به صحبتای دبیر فدراسیون گوش نمیداد و همین نشون دهنده عدم تسلطش در زیر سوال بردن طرف مقابل داشت. اصلاً هدفش از این کار چی بود؟ تو این برنامه بیشتر به نظرم اومد دوست داره نقش قهرمان نداشته مردم رو بازی کنه و به خواسته اش رسید.

  3. اگه علی کریمی واسه کاری که میخواست بکنه استراتژی درستی میداشت متوجه میشد که نباید بذاره بحث به حاشیه بره. صحبت اصلی سر فساد و سوءمدیریت در فدراسیون بود. در مورد سرمربی تیم ملی مشکل اصلی عملکرد فنی کیروش نبود بلکه سبک تعامل فدراسیون و از بین بردن انگیزه آدمای مختلف در فوتبال بود. شاید یک بار فقط به قرارداد کیروش اشاره میکرد به صورتی که فدراسیون مخاطب قرار بگیره کافی میبود.
    این عدم تسلط درست علی کریمی باعث کمرنگ شدن همه موارد دیگه شده. همین الان اگه سری به اخبار فوتبال بزنین میبینین که دعوی بین کیروش و علی کریمی بالا گرفته و کسی دیگه به تاییدیه اساسنامه فدراسیون اهمیتی نمیده.

  4. فدراسیون در همه موارد به غیر از فوتبال بزرگسالان، فوتسال و فوتبال ساحلی فوق العاده بد عمل کرده. فوتبال بانوان چه در عرصه ملی و چه باشگاهی رسماً در ایران وجود نداره(خود بچه ها و آدمای دلسوز دارن جلو میبرنش که واقعاً قابل احترامه). تیمهای پایه(نوجوانان، جوانان و امید) عملکردشون نامناسبه. بدتر از همه اینکه فدراسیون با بولد کردن موفقیت فوتبال، فوتسال و ساحلی از عملکرد بدش دفاع میکنه. در حالی که عملکرد همین تیمها هم بیشتر از هرچیز دیگه ای به نسل طلایی و عناصر دیگه برمیگرده که با مدیریت بد فدراسیون احتمال حذفشون زیاده.

  5. در خوب بودن کارنامه فنی کارلوس کیروش شکی نیست.، ولی این کارنامه به بهبود شرایط فوتبال ایران منجر نشده. قبول دارم که کیروش یک نفره و به تنهایی نمیتونه اثر بزرگی بذاره. بیشتر بحث فنی فوتبال مدنظرمه. مثلاً در فوتبال آلمان چیزی که واضحه همراستا بودن برنامه تیم ملی با برنامه باشگاه‌هاس. اکثر بازیکنای آلمانی در تیمهای آلمانی بازی میکنن و همین هم باعث شناخت بیشترشون از بازی همدیگه شده. در حالی که کیروش همه کارها رو خودش میخواد انجام بده(تنها میخواد خودش برنده باشه و نه کس دیگه ای) این رو میشه در برنامه ای که واسه آماده سازی تیم ملی میذاره دید. به هیچ وجه برنامه هاش رو با باشگاهها به اشتراک نمیذاره. همه بدنسازی بازیکنای تیم ملی به عهده خودشه و همین باعث وقفه های زیاد در لیگ شده.

  6. اکثر مردم از عملکرد دستگاه‌ها و سازمانهای مختلف ناراضی ان و فدراسیون فوتبال هم یکی از همین دستگاه هاس. این میزگرد بیشتر داغ دلمون رو تازه کرد و اثرگذاری چندانی در ارزیابی درست در بین مردم نداشت.

  7. حدسم اینه که حتی اگه آدم بزرگتری مثل الکس فرگوسن هم سرمربی تیم ملی میبود با عملکرد افتضاح فدراسیون کار به همین جا کشیده میشد. قرارداد افتضاح، نداشتن نظارت، عدم شفاف سازی و نبود روابط عمومی و ارتباط موجه بین طرفین و … همه و همه از سوءمدیریت و فساد در فدراسیون فوتبال نشات گرفته.

  8. نقش ما مردم این وسط خیلی بد داره ایفا میشه. اصل موضوع رو فدای حواشی میکنیم چون برامون جذابتره یا چون طرز فکرمون رو درست رشد ندادیم و همه مسئولیتش به عهده خودمونه. احتمالاً ته این دعوا دو دستگی‌هایی از جنس طرفدار کیروش-طرفدار کریمی بوجود میاد. با شناختی که از اهالی فوتبال منتقد کیروش مثل علی کریمی دارم بعید میدونم بلد باشه به نفع اصل موضوع، تمرکز رو فدراسیون، عقب نشینی کنه و همین هم باعث قایم شدن فدراسیون پشت فشار و یا حتی استعفای کیروش خواهد شد و هیچ اتفاق مثبتی رو منجر نمیشه.

2 پسندیده

واقعا برداشت شما ازین به اصطلاح مناظره این بود که کریمی دنبال منافع خودشه.می خواست فساد موجود در فدراسیون رو کنه که تاحدودی موفق شد ولی نتونست به خوبی مدیریت کنه…کیروش جز نتیجه گرفتن چه دستاوردی برامون داشته؟ فردا بره چه چیزی ازش به جا مونده…

1.مدرک سباستین
2.علت اخراج سرپرست تیم که در حوضه وضایفش نبود
3.علت اخراج مربی ایرانی .

حق با شماست دوست غزیز