وجود یک سازمان برای امتیازدهی به بسته‌بندی محصولات

امروز این پودر سوخاری رو خریدم ، وقتی بسته رو باز کردم در کمال تعجب دیدم که عملا نصف جعبه هیچ کارایی نداره:
چطوری می تونیم یه سیستم امتیاز بندی راه بندازیم؟ چه اطلاعاتی نیاز داریم؟ اگه این بسته بندی ها بهبود پیدا کنند به نفع کارخانه ها نیست؟ اگه هست چرا اقدامی نمی کنند؟ ایا مشکل از دستگاههای بسته بندی هست؟

دنباله‌ی موضوع بسته بندی های کوچولو برای کسب و کارهای کوچولو

این مسئله وقتی که پای بسته های شکلاتی تزیینی پیش میاد خیلی شدیدترم میشه مقداری زیادی از کاغذ و رنگ و سایر موارد برای بسته بندی تعداد کمی از شکلات استفاده میشه.

#سوال
یک سیستم امتیاز دهی برای بسته بندی چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟
چه پارامترهایی رو باید در نظر بگیره ؟
یه بار سیستم بسته بندی پفکها رو مقایسه کردیم. تنها یک مارک بود که بسته رو پر می کرد. با کارخونه ها هم که تماس گرفتیم گفتند دلیلش اینه که نمی خواییم محتویات داخل خورد بشه برای همین هوا هم واردش می کنیم. اما نمونه های خارجی هم داریم که قبلا همین سیستم رو داشتن اما بعد براورد کردن که با کاهش سایز سود کارخونه بیشتر شده . و البته علت این که هوا وارد بسته ها میشه رو اینطور بیان کردن که مشکل از دستگاه ها بوده.

#ایده
حدسهای من اینه :
بسته بندی عمر طولانی نداشته باشه. زیست تخریب پذیر باشه.
به یه چیزی شبیه سیستم کربن تراست پایبند باشند. هزینه جبرانی کربن رو پرداخت کنند
هزینه تولید بسته ها قابل براورد باشه برای خود کارخانه
مواد و رنگهایی که در بسته بندی استفاده می کنند حاوی سرب ، کروم، قلع و سایر فلزات سنگین نباشه
و …

1 پسندیده

پذیرایی که طی مسافرت با اتوبوس های بین شهری داده میشه خیلی حجیم هست و حجم مفید قابل استفاده برای جای دادن این مقدار از خوراکی، شاید یک چهارم این مقدار باشه. چه راه های مناسبی برای رسوندن بهتر تغذیه به مسافرین هست؟ یه حساب کتاب کوچولو از مسافرینی که هر روز در حال جا به جایی هستن، میزان اسراف بزرگی بابت مصرف کارتن و دستمال کاغذی و لیوان یکبار مصرف رو نشون خواهد داد. تازه خیلیاشون اصلا هیچ استفاده نمیشن!

1 پسندیده