پرچم های آلودگی برای جلب توجه افراد

دنباله‌ی موضوع چیکار کنیم که استفاده از خودرو به حداقل برسه؟

من فکر میکنم اگه توجه افراد به اندازه ی کافی تحریک شه، و بعد دستورالعمل شفافی جلو روی آدما باشه، میشه به کاهش سواری های خودرو امیدوار بود. برا همین راه حل اولیه ای پیشنهادیم تحریک حس آدماس. برگرفته از این پاسخ:

یه سری پرچم یا نماد بسازیم برا نمایش آلودگی! در کنار ال سی دی های شهرداری . یه جور که توجه ملت رو جلب کنه به الوده شدن هوا.

  1. چه جوری میشه جلب توجه رو افزایش داد؟ و یا افراد رو مجاب کرد به پارچه ها نگاه کنن؟
  2. جنس پارچه/ترکیب شیمیایی ش چی باشه که به ذرات میکرونی حساس باشه و یا ذرات معلق بتونن روش بشینن؟

1 پسندیده

اگه فهمیدین جنس و پوشش پارچه چی باشه که نسبت به آلودگی هوا تغییر نشون بده، میتونین به جا اینکه پرچما رو کنار ال سی دی های شهرداری نصب کنین ازشون نماد یا پرچمی بسازیم مخصوص هر ماشین!

پرچم های آلودگی هوا مخصوص ماشین ها

2 پسندیده

چند ماه پیش رویداد فراایده ای برگزار شد در زمینه نواوری و ارائه راه حل برای بحران آب کشور ، یکی از راه حل های ارائه شده که بعنوان راه حل برگزیده هم انتخاب شد به این شکل بود : طراحی نماد و سیمبل هایی از فلامینگو در اطراف دریاچه ارومیه که میزان آب دریاچه رو به مردم اطلاع رسانی کند،ازین طریق که اگر سطح آب دریاچه بالاتر از حد مناسب باشد ، نمادهای فلامینگو همگی سر آنها بالا باشد و وقتی که سطح آب پایینتر از حد مناسب بود سرهای این فلامینگو به سمت پایین باشد .
تاثیر چنین حرکتی تغییر در رفتار و فرهنگ مردم است و بعد از چند سال این فلامینگوها تبدیل به نماد شهر میشود و در صورتی که این فلامینگو ها همیشه سربلند باشن ،احساس رضایت و غرور در شهروندان ایجاد میکند و به این شکل دغدغه کاهش منابع آبی کشور تبدیل به دغدغه مردم میشود.
باتوجه به موضوع پست و تجربه بالا که به اشتراک گذاشتم ؛میتوانیم از چنین حرکتی در زمینه کاهش آلودگی هوا و تبدیل کردن آن به یک دغدغه عمومی و سیمبلی برای شهروندان ،استفاده کنیم.
این راه حل متفاوت از طراحی محصول است اما میتواند همان تاثیر گذاری رو داشته باشد چه بسا بیشتر!

4 پسندیده

نماد نسبت به پرچم تعامل پر حس تری با افراد ایجاد میکنه و واقعا موثرتره،

برای آلودگی هوا چه نمادهایی میتونن حس افتخار و غرور رو در افراد تحریک کنن؟

1 پسندیده

یکی از نمادهایی که الان ازش برای جلب کردن مردم تهران استفاده میشه وبراش هم جوک ساختن، هم ابراز دردمندی کردن برج میلاده!
ولی خوب من خودم هروقت برج میلاد رو تو آلودگی هوا میبینم یه سری تکون میدم و میگم امان از این مردم و خودم رو مبرا میدونم از این قضیه!:no_mouth:
بد نیست که این نماد شخصی سازی بشه واسم!

2 پسندیده