چرا بچه ها از تکرار خسته نمیشن؟

دوستم شب میخواست برای دختر ۳ ساله‌ش قصه تعریف کنه تا ایشون بخوابه. دختر ایشون، نیلا، دراز کشید و سریع گفت باشه پس قصه ی بلابلابلا رو برام بگو! دوستم گفت نه!!! اون رو که ده بار برات گفتم، بذار یه قصه ی جدید برات بگم که قشنگتره. ولی دختر ایشون اصرار که نه! یا اون قصه یا هیچی. و خلاصه مامان خودش رو با پیگیری جدی خودش :grin: راضی کرد که قصه‌ رو براش بگه.

برام جالب بود. چنین رفتاری رو در بچه های زیادی دیدم. به نظرم میرسه اکثر بچه ها، برعکس بزرگترها از چیزهای تکراری استقبال میکنن! چرا؟!

چرا تا بچه هستیم از شنیدن داستان های شبانه ی تکراری، دیدن کارتون های تکراری و انجام بازیهای تکراری خسته نمیشیم؟! نه تنها خسته نمیشیم حتی گاهی دوستش داریم و ازش استقبال میکنیم؛ مخصوصا که تمایل به کنجکاوی در بچه ها بیشتر هم هست و تکرار با کشف چیزهای جدید متناقضه!

یادگیری در کودک

5 پسندیده

خب قرار نیست خسته بشن! :upside_down_face: چون هیچ موجود زنده‌ای قرار نیست از تکرار عادت‌های غریزی خسته بشه. در دنیای بزرگترها اسم این کار تکرار هست، اما در دنیای کودکان این یک نیاز غریزی برای یادگیریه.

مثلاً بازی با لگو برای ما بزرگترها می‌تونه خسته‌کننده باشه. اما کودک صدبار یک شکل رو درست میکنه و دفعه 101 هم دوباره همونو درست می‌کنه و خسته نمیشه.

این تشنۀ یادگیری بودن (که در کودکان با شدت خیلی بالاتری و به صورت غریزی هست) اگه در دوران بزرگسالی همچنان حفظ بشه، اون شخص به نوعی تبدیل به یک نابغه خواهد شد.

4 پسندیده

شاید از نوع قصه و لحن مادرش خوشش اومده ، اینم در نظر بگیریم بچه تازه داره تجربه میکنه و فکر میکنه غیر از این قصه یا مشابهش قصه های جذاب دیگه ای وجود نداره

3 پسندیده

تکرار کلید طلایی یادگیریه
بچه ها هنوز ذهن و حافظه شون از اطلاعات زیاد که خیلی هاشون به درد بخور هم نیستند پر نشده و میخواهند ناشناخته های بیشتری از یک موضوع را کشف کنند
به عبارتی ذهن جستجو گر بچه ها فعالتره
حضرت نظامی هم میفرماید :
می کوش به هر ورق که خوانی / کان دانش را تمام دانی

4 پسندیده

برای اینکه با عشق زندگی میکنن :slight_smile:

1 پسندیده

فقط تو بچه ها نیست همه درحال انجام روزمرگیو تکرارن وجالبه ک برای همم جذابه

1 پسندیده

باسلام

کودکان عاشق یادگیری هستند و این یادگیری از طریق تکرار برای اونها ساده تر و بسیار خوشایندتر خواهد بود.

هر تکرار و در نتیجه اون یادگیری سبب ایجاد ارتباط تازه ای بین نورون های مغزی کودک میشه و سبب تقویت فرآیند یادگیری در کودک می شه.
از طرفی کودکان دوست دارن از پایان داستان آگاه باشند. در واقع این کار به اونها احساس قدرت می ده و از اونجایی که خودشون خواندن بلد نیستن، بهترین کار به خاطر سپردن داستان هستش. برای این منظور کودکان نیاز دارن تا داستان رو چندین بار گوش بدن.

1 پسندیده