چرا راهکار استفاده از پنل خورشیدی در خانه استفاده نمیشود؟

استفاده از پنل خورشیدی یه راهکار خیلی خوبه که باهاش میشه برق منزل رو تهیه کرد ولی من خودم توی اطرافیانم تاحالا کسی رو ندیدم که توی خونش از این پنل ها گذاشته باشه و برق خونش رو با اون تامین کنه.(کلا استفاده از انرژی خورشیدی توی ایران به لامپ های توی جاده و خیابون محدوده)
پیش خودم فکر کردم که شاید به خاطر قیمتش بوده، رفتم توی اینترنت سرچ کردم و دیدم که یه خونه میتونه با قیمت 8 میلیون تومن میزان مصرف برق خودش رو از برق شهری خیلی کم کنه ولی از آماری که همین سایت لینک شده داده چیزی سر در نیاوردم.
آیا این هزینه زیاده؟
به نظر من، تبلیغ و مارکتینگ این محصول در ایران خیلی خیلی ضعیف هست. حتی اگر این قیمت زیاد هم باشه، اگر تبلیغ وسیعی شده باشه، باید حداقل توی اطرافیانمون یک نفر رو میدیدیم که ازین پنل ها استفاده میکنن ولی مشکل اینه که من حتی یک نفر رو هم ندیدم.
به نظرتون به جای داشتن یارانه ی مصرف برق، داشتن یارانه ی خرید پنل خورشیدی مفید تر نیست؟

5 پسندیده

من فکر نمی کنم هشت میلیون تومان در واقع پول خیلی زیادی باشه. چیزی که باعث میشه این پول زیاد به نظر برسه در مرحله اول قیمت بسیار پایین برق در ایران است و در مرحله دوم این که استفاده از انرژی‌های نو در اولویت خانواده‌ها نیست. فکر می‌کنم افزایش قیمت انرژی و الکتریسیته به ما این امکان رو میده که واقعی‌تر فکر کنیم.

کاملا موافقم. اگر تبلیغ خوبی صورت بگیرد خانواده‌های زیادی توانایی مالی برای انجام این کار را دارند.

ایده

شاید هنگام تبلیغ نباید فقط به نصب سلول خورشیدی تکیه کرد بلکه باید یخچال یا تلویزیون‌های کم مصرف‌تر را هم معرفی کرد. اصلا شاید شرکت‌های تولید کننده لوازم الکتریکی هزینه تبلیغات را بپردازند.

دریافت یارانه باعث میشه که آدم ارزش واقعی یک چیز رو درک نکنه. به نظرم میشه حقوق کارگران و بازنشسته‌ها رو افزایش داد و در عین حال قیمت انرژی رو افزایش داد. البته قبول دارم که مسئله خیلی پیچیده‌تر از این حرف‌ها است.

1 پسندیده