چرا زن ها فکر می کنن باید زیبا باشند؟ یا اینکه چرا سعی می کنند زیبا باشند؟

انقدر زیبا بودن برای زن مهم ه که حاضره درد جراحی و عوارضش رو تحمل کنه. چرا؟

یا شاید اصلا باید بپرسم چرا جامعه انتظار داره زن زیبا باشه. یعنی حتی اگه نابغه باشه، اولش میگن: خوشگل نیست، ولی خیلی باهوش ه. (یعنی قرار بوده خوشگل باشه و باهوش بودنش علی السویه است!)

17 پسندیده

البته بهتر است خانم‌ها پاسخ دهند. اما مرتبط با این پرسش:

چرا تعداد زیادی از خانواده‌ها فرزند دختر نمی‌خواهند؟

پیش‌تر استدلال‌ها این‌گونه بود که پسرها به دلیل قدرت بدنی بیشتر در مزرعه به خانواده کمک بیشتری می‌کنند. امروزه که دیگر مزرعه‌ای در کار نیست، چرا خیلی از خانواده‌ها (حتی تحصیل کرده) داشتن فرزند پسر را به فرزند دختر ترجیح می‌دهند؟

به نظرم این پرسش به پرسش شما مرتبط هست. شاید جامعه تنها کارایی زن را در زیبایی‌اش می‌بیند. به همین خاطر است که فرزند پسر که کارایی بیشتری دارد (البته فقط در ذهن‌شان نه در واقعیت) را به فرزند دختر ترجیح می‌دهد.

7 پسندیده

یه دلیلش فیزیولوژی متفاوت مردهاست: مردها توجه زیادی به زیبایی زن‌ها دارن، و تمایل به جذب جنس مخالف، زن‌ها رو به سمت زیباتر بودن میبره. آزمایش توصیف شده در مقاله‌ی زیر که توسط محققان هلندی انجام شده، این تفاوت مردها و زن‌ها رو نشون میده:

آزمایش ساده بوده: به ۲۰ زن و ۲۰ مرد یه سری وظیفه دادن که انجام بدن. در حین انجام وظیفه ها، چهره‌هایی از جنس مخالف به این افراد نشون دادن، از چهره‌های زشت تا چهره‌های زیبا. نتیجه این بوده که مردها خیلی سریع با دیدن چهره‌های زیبا حواسشون پرت میشده ولی زن‌ها به انجام کارشون ادامه میدادن.

یه نکته ی دیگه هم اینه که اتفاق‌هایی مثل جراحی های زیبایی خیلی حساب شده در جامعه تبلیغ و معرفی میشن (طوری که افراد مجاب شن انجامشون بدن). منظورم اینه که صرف اینکه جراحی زیبایی زیاده، نمیشه نتیجه گرفت زن ها فکر میکنن باید زیبا باشن. بلکه این شاید هنر تبلیغ و فروش این مدل کسب و کارهاست.

شاید هم جامعه به دلیل نگرانی هایی که برای دخترانش داره، از به دنیا اوردن دختر میترسه.

پ.ن. البته خیلی موافق نیستم که این روزها خانواده‌ها فرزند پسر رو به فرزند دختر ترجیح میدن. حداقل در جمع‌های دور و بر خودم چنین بایاسی نمیبینم.

13 پسندیده

این سوال منو یاد ی دیالوگ تو ی فیلم انداخت:
" هر چه زن ها زیبا باشند، دنیا هم زیبا تره"

4 پسندیده

به نظرم این سئوال، دو وجه متفاوت داره و دو جواب متفاوت.
فکر می کنم تمایل به زیبایی نیست که مشکل ایجاد می کنه، در عوض خیلی هم خوب و سالمه، و برای همه، چه زن و چه مرد. در عوض این تعریف های متفاوت از زیبایی است که می تونه مشکل ساز باشه.
حتی فکر می کنم خود شما هم در سئوالتون نهفته است، که قبل از عمل زیبا نیستیم و بعد از عمل زیبا می شیم (جراحی خوب و ایده آل).

تعریف جامعه از زیبایی زن ها، ریشه های مختلف و همین طور هدف های متفاوتی در طول تاریخ داشته و داره. و در راستای همین هدف ها، تبلیغاتی هم سلسله وار، انجام می شن (یکی از نمونه هاش تبلیغات و تجارت گسترده عروسک های باربی است). در حال حاضر هم مبارزاتی بر علیه این تفکرات در گوشه هایی از دنیا در جریانه، نمونه مرتبط با مثال قبلی، در همین سال های اخیر، ساخت و توزیع عروسک هایی خارج از استانداردهای باربی است، مثلا کمی چاق، یا خیلی چاق، با پوست های غیر ایده آل، و غیره.

نکته ای که به نظرم در باور خیلی از ما آدم ها نمی گنجه، اینه که در حالت طبیعی (مرتب و پیراسته) زیبا هستیم، و مثلا با یک لبخند زیباتر هم می شویم. نیازی نیست برای پیروی از دیگران یا دلخوش جامعه، تبلیغات رو باور کنیم، و فکر کنیم چون به من القا می شه که زیبا نیستم، این لزوما واقعیت داره و باید کاری براش بکنم. می تونیم اینطور فکر کنیم که به دلایل دیگری است که به من القا می شه در حالت طبیعی زیبا نیستم! اما شما اگر به چند نفر بگید که در حالت طبیعی زیبا هستند، شاید درصد کمی، در باور عمیق درون، این حرف رو باور کنند!

این یک نگاه جنسیتی است که متاسفانه تا حدی واقعیت داره و در همه جای دنیا هم وجود داره، فقط درصد و مقدارش متفاوته. اغلب این تفکرات هم ناخودآگاه هستند و ریشه در تاریخ بشر دارند. اما در حال تغییره و می تونیم به تغییر چنین نگاهی امیدوار باشیم.

9 پسندیده

بس نکته غیر حسن بباید تا کسی / مقبول طبع مردم صاحب نظر شود (حضرت حافظ)

شاید شما هم دیده باشید کسانی که بسیار زیبا هستند ولی همینکه دهنشان را برای سخن گفتن باز می کنند باعث تغییر عقیده صد در صدی می شوند

بر عکس کسانی هم هستند که زیبایی چندانی ندارند ولی انسان از مصاحبت با آنها سیر نمی شود

9 پسندیده

@Ghazaleh

"حتی فکر می کنم خود شما هم در سئوالتون نهفته است، که قبل از عمل زیبا نیستیم و بعد از عمل زیبا می شیم (جراحی خوب و ایده آل)."

البته من یه چنین سوالی رو (درباره جراحی های زیبایی) ثبت کردم ولی اینجا واقعا منظورم این نبوده. زنها تلاش می کنن زیباتر باشند. در جامعه ما جراحی متداول ه. در جاهای دیگه دنیا، کمی آرایش. لباس زیبا. و … ولی در نهایت، انگار اصرار بر اینه که زن، زیبا باشه و مرد، قوی و البته ثروتمندکه نوع دیگری از قدرت ه.

"در همین سال های اخیر، ساخت و توزیع عروسک هایی خارج از استانداردهای باربی است، مثلا کمی چاق، یا خیلی چاق، با پوست های غیر ایده آل، و غیره." خیلی جالب بود. ممنون. (شاید کمکی به تغییر نگاه مردم بکنه.)

از نظر من (و البته بیشتر دوستان) به خاطر نگاه مردسالارانه است که بسیاری از زنهای جامعه ما (به طور آشکار یا پنهان) دارند (و البته گاهی ناچارند داشته باشند) و این مردسالاری غالب در اغلب جوامع که بیشتر به مرد حق انتخاب می ده (به طوری جنس مرد، به طور ناخودآگاه انتخاب کردن رو به انتخاب شدن، ترجیح بده)، و به قول @lolmol و مقاله ای که ازش یاد کرده، یکی از مهمترین معیارهای انتخاب مرد، زیبایی ه، پس تلاش زن در زیباتر شدن ه. البته بگذریم که زنها به طور کلی، صرف نظر از موضوع انتخاب شدن، جلب توجه رو هم دوست دارند.

و راستش فکر می کنم اگه تلاش قسمت اعظم زنهای جامعه امروز (بخصوص جامعه ما)، جراحی زیبایی و … است، به خاطر تغییر سلیقه مردهای جامعه امروز هم هست. مردهایی که زیبایی (و در خیلی از موارد، زیبایی اغراق آمیز مصنوعی) رو به هوش، استعداد، توانایی، صلاحیت تشکیل خانواده و … در زن، ترجیح می دهند. و شاید حق با غزاله باشه که تبلیغات هوشمندانه موسسات زیبایی در تغییر سلیقه جامعه، بی تاثیر نبوده.

1 پسندیده

من يه زنم كه علاقه به زيباتر ديده شدن دارم
واقعيت اينه كه وقتايي كه به خودم نميرسم از آينه ها هم فرار ميكنم
چراغ اتاقم رو خاموش ميكنم و گوشه اتاقم كز ميكنم تا اصلا خودم هم خودم رو نبينم.
به دوستايي كه با قيافه بد ميان بيرون هميشه يه جمله رو ميگم: مردم چه گناهي كردن كه مجبور شن تو رو با اين قيافه تحمل كنن؟؟
يه جورايي حس ميكنم وظيفه منه، درست مثل لبخند توي خيابون و تاكسي كه وظيفمه تا بقيه مردم حس بدي نداشته باشن.
يه حق الناس هستش به نظرم
چه مرد و چه زن بهتره زيبا و مهربون به نظر بيان تا حال همه شهر هم خوب باشه

5 پسندیده

البته پیرو بیان شما، بعضی مسائل اجتماعی هم دخیل هست. مثلا فردی خیلی علاقه دارد به اصطلاح “نسلش ادامه پیدا کند” هرچند ژنتیک فرزند تقریبا بصورت 50/50 از dna پدر و مادر گرفته میشود، اما در شناسنامه نام خانوادگی “مرد” برای فرزند انتخواب میشود.
یعنی اگر خانواده ای مثلا 5 فرزند دختر داشته باشند، و همه آنها هم نوه دار بشن، نام خانوادگی پدر دختر ها به نوه ها داده نمیشود و ادامه پیدا نمیکند به نسل بعد

4 پسندیده

از ابتدا مردان توجه بیشتری به زیبایی زنان داشته اند تا دیگر فکتور ها یعنی زنان زیبا بیشتر خواستگار داشته اند و خانم هایی که کمتر زیبا بوده اند خواستگار های کمتری داشته اند و مردان طبق دانسته ها بیشتر به زیبایی خانم ها اهمیت میدهند ولی خانم ها فکر میکنم که برای زیبایی مردان چندان اهمیت نمیدهند ولی فکتور های دیگر برایشان بیشتر از زیبایی اهمیت دارد ولی این نظر قاطع نیست شاید خود خانم ها بهتر توضیح داده بتوانند.

3 پسندیده

من فکر کنم یکی از چالشها اینه که در فرهنگ شرقی زیبایی به تمایل جنس مخالف نسبت داده میشه و به همین مقوله زیبایی رو وارد یک چالش پیچیده میکنه. یعنی تصور اینکه یک خانم وقتی زیباست که آقایون اون رو زیبا بدونن. در حالیکه در عمل این دو مسئله ارتباط خاصی با هم ندارن. تناسب، زیبایی و مسائل از این قبیل تحمیل جنس مخالف نیست. من به عنوان یک مرد زیبایی خانمها رو تحسین میکنم ولی فقط در حد همین تحسین زیبایی نه چیز دیگه‌ای.

در مقابل هم این مسئله درسته که خانمی که خودش رو زیبا نشون میده لزوما به دنبال توجه جنس مخالف نیست بلکه ممکنه براساس ذهنیتی از کیفیت شخصیتی و اجتماعی اینکار رو انجام بده. در جامعه ما این سوء تفاهم دوطرفه نسبت به «تمایل به زیبایی» و «تفسیر تحسین فرد از زیبایی» رواج زیادی داره.

اینکه چرا خانمها اهمیت میدن به این مسئله، شاید از این مسئله ناشی میشه که اکثر آدمها در جامعه، از تحسین اجتماعی انرژی‌ی برای زیستن، تغییر و شادی میگیرن (نه لزوما همه، بعضی تیپهای شخصیتی شاید اهمیتی برای این مسئله قائل نباشن ولی درصد این تیپهای شخصیتی پائینتره). اینکه تحسین به خاطر چه چیز باشه، شاید اهمیت چندانی نداشته باشه، مثلا کار مهمی که فرد انجام داده هم میتونه تحسین برانگیز باشه. اهمیت به زیبایی روشی ساده تر و قابل دسترستر برای رسیدن به این تحسین و توجه اجتماعی میتونه باشه.

البته ممکنه باز هم ذهنیت انکارکننده نیازهای انسانی این نیاز رو هم به صورت ضعف انسانی برچسب بزنه و دنبال تقبیح اون باشه.

9 پسندیده

زیبایی ظاهری، نشانگر فعال بودن ارگان‌های جنسی بدن زن است. هرگاه که ارگان‌های جنسی، همانند غده‌های فوق‌کلیه و هرمون‌سازهای جنسی در خانوم‌ها قوی‌تر کار می‌کند، روی صدا و ظاهر خانوم‌ها تأثیرگذاره.
یعنی زیبایی ظاهری خیلی ساده می‌تونه فعالیت جنسی زن رو نشون بده. در نتیجه مرد می‌دونه خیلی دردسری برای کنار اومدن با این خانوم نداره. یعنی هم خانوم و هم آقا علاقه‌مند هستند که نسلشون رو تولید کنند.
که احتمالا مردها این رو به تجربه و غریزه درک کردند.
اکنون در جامعه ما مواردی مثل توانایی بدنی و سلامت جسمانی هم موضوع مهمی شده خوشبختانه که البته کسی که از نظر جسمانی سلامت باشه، از نظر روانی هم توانمنده. در کنار این‌ها اضافه کنم که ورزش‌های سنگین، باز هم نیروی جنسی خانوم‌ها رو (علاقه به فعالیت جنسی و تولید نسل) کاهش می‌ده، (تصور خودم این هست که علاوه بر اینکه بدن باید روی موضوع ورزش تمرکز کنه، گاهی ترس‌ها هم موجب اختلال در غده‌های هرمونی جنسی می‌شوند، مثل غده فوق‌کلیه. که البته با تقویت روحیه، ترس‌ها کاهش یافته و موجب اختلال‌های غده‌ها و اختلال‌های هرمونی نمی‌شوند)

شاید به خاطر فراموشی حقیقت بدن انسان‌ها که همانا بدن میمون است، فعالیت‌های هدفمند را فراموش کردیم. مثل فعالیت‌های ورزشی درست، تفکر درست، لذت‌های قشنگ، که خودش هرمون‌ها را به خوبی تنظیم می‌کند، و خیلی کارهای مهم دیگر، که جذابیت می‌آفریند. و الان برای برنده شدن در عرصه رقابت دیرینه تولید نسل، مجبور به انجام کارهای مصنوعی هستیم.
این در مورد آقایان و از جمله خود من هم صادقه.

6 پسندیده

میشه لطفا برای این موضوع یک رفرنس ارائه کنید؟ تمایل دارم بیشتر بدونم. آیا درباره ی آقایان هم این موضوع صادقه؟

4 پسندیده

یکی از رفرنس‌هاش سمینار دکتر فرهنگ هلاکویی درباره انسان و عشق. فکر می‌کنم فایل ۳ تا مونده به آخر باشه، اون سخنرانی که یکی از پزشکان ارائه می‌کنه. که خانوم مریلین مونرو رو مثال می‌زنه.
بله در مورد آقایان هم دقیقا موضوع صادقه. هیکل گلدونی :grin: یکی از نتایج فعالیت‌های هرمون جنسی مردانه است. در کتاب زیبای هوس‌های سرخ، که از اولین کتاب‌های علمی فارسی در مورد موضوع جنسی هست به خوبی تأثیر هرمون‌های جنسی رو در رشد استخوان‌ها و شکل بدن و صدا توضیح می‌ده. و نوع رفتار، و دلایل علاقه‌مندی به هر کدام از این شکل‌ها رو توضیح می‌ده.
در این کتاب متوجه می‌شیم که چرا و چه موقع مرد‌های بیبی‌فیس و مردان خنگ :grin: جذاب می‌شوند. و چه زمان مردان پرقدرت جذاب می‌شوند :grin:. و اینکه چرا و چه وقت مردان پولدار (نه ثروتمند) جذابتر می‌شوند و…

4 پسندیده

زیبایی تا حدودی قابل درکه و همه خوبه یکسری نکات و رعایت کنند چون انسان بدنبال زیبایی هست
نکته دوم در مورد جراحی های زیبایی
ببینید بعضی از این جراحی ها واقعا نیازه و چقدر خوبه که انجام بشه یعنی اگر چیزی باعث زشتی صورت من شده خیلی بهتره تا برم جراحی کنم و خودم و درست کنم اگر قرار بود با طبیعت بریم جلو الان خیلی چیزهارو نداشتیم
ولی یکسری هستند که به صورت افراطی به این موضوع زیبایی و جراحی اهمیت میدند یعنی توجه بیش از حد.
این یکسری افراد بیشتر خودش و به چشم کالا می بینند و ریشه این نگاه به خود از کودکی میاد مثلا پدر مادری که خیلی به تیپ دخترش اهمیت میده و یه جورایی تشویقش میکنه به ظاهرش برسه و وقتی بچه می بینه داره به این وسیله توجه می بینه این تو شخصیتش جا میگیره که وقتی اینطوری رفتار کنم دیده میشم.
یا مثلا پدر مادری که 1 ساعت وقت صرف می کنند که موهای دختر و لباس دختر خودشون و درست کنند برای مهمانی و بعد از این بچه طوری توی اون مهمونی استفاده می کنند که انگار یک عروسک قشنگ دستشون گرفتند و یک جورهایی پز میدند.
اینا میگن من هر چقدر قشنگتر باشم خواستنی ترم دقیقا مثل کالا و بعدا که سن رفت بالا و یکم چروک افتاد خیلی گرفتار میشن.

این رفتار دقیقا در مردها هم هست.

9 پسندیده

تمام آنچه اینجا بیان میکنم صرفا بر اساس باور های ذهنی من بوده و هیچگونه پشتوانه علمی و تحقیقاتی ندارد

در درجه اول یک مورد از باور های خودم رو بیان میکنم
زن و مرد هیچگاه هم تراز هم نبوده ، نیستن و نخواهد شد
مثل اینکه بگیم آبمیوه گیری و سبزی خرد کن چون هردو یک موتور دوار دارن مثل همدیگه هستن دیگه. فرقی نداره که!
در حالی که میدونیم فرق داره
انسان بودن هم دلیل بر یکسان بودن نیست

در درجه دوم بازهم بر اساس باور های خودم باید بیان کنم که زیبایی و جذابیت از هم متفاوت هستند.
خانم ها عمل جراحی انجام میدن و آرایش میکنند تا جذابتر بنظر برسند ولی این تضمین کننده زیباتر بنظر رسیدنشون نیست.

مثالی میزنم از لیدی گاگا که خیلی شکل و قیافه های خفنی واسه خودش درست میکنه و تعداد زیادی از افراد مثل من معتقدند که این قیافه ها زیبا نیست
اما جذاب هست و باعث میشه نگاه یک مرد جذب بشه و لحظاتی اون رو برانداز کنه


این قیافه زیباست؟
بنظر من نه. چرا؟
اولا من زیبایی ظاهری زن رو تا حدود زیادی به داشتن مو های بلند میدونم و تا حدودی در ذهن من این هست که اصلا زنی با موی کوتاه رو نمیشه دوست داشت
و خیلی موارد دیگه که شاید خیلی درست نباشه همشو بخوام توضیح بدم
در کل من لیدی گاگا در این عکس رو خوشگل و زیبا نمیدونم. ولی برام جذاب هست. یک ترکیب خاص که باعث میشه دلم بخواد این تصویر رو ببینم
از دیدن همچین چهره ای چندشم نمیشه ولی باعث نمیشه در فکر فرو برم و بعد از رفتنش بهش فکر کنم
ولی خب این هم که دلیل نمیشه چون من موهای بلند دوست دارم پس کل زن ها باید موهاشون بلند باشه!

بنظر من این یکی از نقاط عطف زندگی بشر هست که باعث شده همه توانایی دوست داشتن و دوست داشته شدن رو داشته باشن
فرض کنید یک تعریف جامع ، سراسری و یکتا از زیبایی زنان وجود داشت و میگفت هرکی شبیه مرلین مونرو هست زیباست . بقیه زیبا نیستن.
اونوقت آیا زنانی که شبیه مرلین مونرو نبودن احساسات بهتری از امروز داشتن؟
اینکه زیبایی در ذهن هر فرد با یک سری ویژگی ها تعریف میشه و واکنش ها نسبت به زیبایی های درک شده متفاوت هست باعث شده تا همین پویایی در روابط اجتماعی و عاشقانه افراد بوجود بیاد

بعد از عمل جذابتر میشید. این تضمین کننده زیباتر شدن شما نیست ( منظورم به شخص شما نیست )

از نظر من به تغییر دیدگاه های جنسیتی و تفاوت قائل نشدن برای مونث و مذکر زمانی امکان داره که یا مونث یا مذکر نابود شده باشه!وگرنه تا وقتی هستند وجودشون نمایش تفاوت هاست .

اگر قرار هست زیبایی زنان خارج از سلیقه مردان تعریف بشه بنظرتون ایا اولین گام نباید بدین صورت باشه که زن ها از آماده شدن برای مرد ها پرهیز کنند؟ یا براشون مهم نباشه که چطور دیده میشن؟
برای من 1% هم اهمیت نداره یک یک زن یا مرد دیگر در مورد ظاهر من چی میگن ( شاید باورتون نشه ولی بشخصه اگر اطرافیانم کنترلم نکنن فکر میکنم بعد یکسال شبیه کارتن خواب ها بشم )

یکی از اقوام ما جراح زیبایی هست و زندگی خوبی هم از این راه داره
با تعریفات ایشون این روش رو یک تفسیری میکنم :smile:
زن ها مردان قویتر و پولدارتر رو ترجیح میدن ( این در مورد همه صدق نمیکنه ) و مردان هم زنان جذاب و خوش خط و خالتر را ( این در مورد همه صدق نمیکنه ). ولی اینها پارامتر های سطحی برای انتخاب هستند. برای مرد ویژگی های اخلاقی زن زندگیش بسیار مهمتر از سایز بینی او خواهد بود . این اخلاق باعث بهبود فضای زندگی مشترک و زمینه ساز ایجادآینده ای روشن برای خود و فرزندان است . همینطور یک زن هم صرفا بر اساس دور بازو که همسر خودرا انتخاب نمیکند، بسیاری ویژگی هارا مورد بررسی قرار میدهد و برآورد این بررسی نتیجه ای در اختیارشان میگذارد.
حالا این وسط یک بازاری ایجاد شده که زنان برای جذابتر شدن پول پرداخت میکنند و مردان با جذاب سازی زنان پول بدست میاورند.
زنان مردان مناسب را آماده میکنند و مردان زنان مناسب را

این دقیقا یکی از تفاوت های زن و مرد هست
نمیشه گفت زنان خودشون رو برای مردان آماده میکنند که اینطور هم نیست
میل باطنی زنان ایجاب میکنه تا زیباتر باشند. اونها بصورت ذاتی ظریف تر ، و زیبا تر از یک مرد هستند هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ روحی و همین موضوع باعث میشه که یک مرد در وجود خودش همیشه نیاز به یک موجود خوش قلب و زیبا عقل و زیبا رو رو حس کنه تا عاملی برای بهبود زندگیش باشه.

این تمام کاریست که میتونید بکنید و بیشتر از این کاری نمیشه کرد

در خصوص صورت سوال
زن ها فکر نمیکنند که باید زیبا باشند. وجود زن سرشار از زیبایی هاست که مرد ها ذاتا از اونها بی بهره و محروم هستند تا زمانی که یک زن این کمبود رو براشون جبران کنه
زن ها سعی نمیکنند زیبا باشند بلکه سعی میکنند زیبایی هاشون رو بروز بدن تا بتونن موفقیت بیشتری از اجتماع انسانی کسب کنند . همونطور که مرد ها از انواع توانایی هاشون برای رسیدن به این هدف استفاده میکنند.

6 پسندیده

آنچه یک زن باید از ایین جذب بداند را همه زنان دارند و دانند که آن آئین دلبریست
لیکن ترویج فرهنگ بیگانه از طریق مجلات و رسانه ها در طول زمان باعث شده زنان ما خود را شبیه مانکن ها و مدل های سبک بیگانه در آورند و خود را وسیله فروش اقلام آرایشی و زیبائی شرکتهای سود جو کنند
خود بیگانگان بعضی وقتها از دستشون در میره و عکس های سالشون از صورت زیبای یه دختر روستایی و جهان سومی انتخاب میشه .
واقعیت اینه که زیبائی در سادگی و تناسب است

5 پسندیده

فکر کنم ریشه این مسئله در طبیعت جنسی زنان هست و با نوعی انتخاب طبیعی ( به تعریف داروین)همراهه و البته که زیبایی خیلی هم خوب و مطلوب هست در صورتی که با اخلاق و خودشناسی و دانش همراه شه که مطلوبیت بیشتری داره

4 پسندیده

این مسئله رو هم نمیشه در نظر نگرفت که در فرهنگ دنیای امروز جایگاه ویژه‌ای به بُعد فیزیکی زنان میدهند و به عبارتی خوب یا بد ظاهر زنان نسبت به باطنشان ارجح‌تر شده و حوزه‌هایی مثل مدلینگ و سینما بر آتش این باور افزوده است و همپای شدت‌گیری این فرهنگ ، جراحی‌های زیبایی هم گسترش یافته تا بانوان (وحتی آقایان) با تغییر قالب طبیعی صورت به زیبایی و در نتیجه احترام برسند.

2 پسندیده

زن بدون هیچ اضافی کاری زیباست. همه زن ها بدون استثنا
توصیف این زیبایی خیلی سخت هستش.
تعریف ما مردها از زیبایی خیلی موثر هستش. و متاسفانه وقتی این تعریف به ظاهر و اندام و … میرسه و شاید یه ذره هم جنسی بشه، زن ها توی این قضیه کمترین تقصیر رو دارند.
بذارید خیلی خلاصه بگم زن ذاتا زیباست ولی این زیبایی در چی تجلی پیدا کنه مهم هستش.
و اونجاست که اون دختری که جراحی میکنه قبل جراحی زیباست ولی به اندازه کافی اون زیبایی ذاتی متجلی نیست و متاسفانه تنها راهش رو در جراحی و کمال گرایی می بینه.
من به هیچ زنی نمیگم زیبا هستی یا نیستی،‌ اما بهش میگم اون زیبایی درونیت چقدر متجلی شده.
اخلاق رفتار گفتار و … همه می تونن محلی برای تجلی زیبایی باشند.
اگر زیبایی به درشتی چشم هست! به قول استادم دکتر محمد علی آموزگار squid پس زیباترین چشمای دنیا رو داره که رکورد قطر چشمم ۱۱ اینچ هست.

5 پسندیده