چرا ما انسان ها باید درس بخونیم؟

وقتی حوصله‌ي درس خوندن نداریم، چرا باید درس بخونیم؟ مدرسه یا دانشگاه رفتن چه کمکی به ما میکند؟ چرا این همه افراد دوست دارن در کنکور قبول بشن؟

1 پسندیده

1-چون میتونیم.
2-چون میخوایم اوضاع رو بهتر کنیم
3-چون میخوایم برای سوالامون جواب پیدا کنیم
4-چون محیط زندگی مون همه چیز رو نمیتونه بهمون آموزش بده
سیستمی لازم هست که به ما کمک کنه، مثل مدرسه یا دانشگاه . ما درسایی که تو این سیستم برامون پیش بینی کردن رو میخونیم تا به هدف هایی که بالا گفتم (البته همینا به ذهنم رسید)برسیم.

چون كه بار علمي بالا بره وكمك حال اين جامعه باشيم

درس خوندن در سیستم آموزشی منظورت هست؟ یا درس خوندن رو به معنای آموزش و مطالعه به کار میبری که میتونه بدون سیستم آموزشی هم باشه.

1 پسندیده

تا بتوانيم پاسخ درست به ديگران بدهيم كه گمراه نشوند

فکر کنید اصلا نمی رفتیم مدرسه: یه سری توانایی های اکنون رو، نداشتیم. فکر می کنم قسمتی که مربوط به حساب کتاب و روخوانی هست بالاخره نیازه که به شیوه ای یاد بگیریمش. اما از یه مقطعی به بعد خیلی از چیزهایی که تو مدرسه ها به ما یاد میدن شاید چندان مفید نباشه و شاید بهتر باشه با مهارت های اجتماعی و ارتباطی و زندگی جایگزین شن.

اگر همه چیز درست و به جا پیش بره عده ای هم می تونن با درسی که میخونن مهارت هایی رو بیاموزن که به درد آینده و شغلشون بخوره. خیلی از افراد هم از جستجو کردن و پیدا کردن راه های جدید و بهبود بخشیدن رشته و محیطشون احساس رضایت می کنن.

البته دلیل عده ای هم که اصلا وجودشون قابل انکار نیست: مدرک گرفتن.

1 پسندیده

مفهوم تحصیل در اصل این نیست که ما به سر کلاسی رفته و هر چه معلم ها گفته اند رو فرا بگیریم و مدرکی داشته باشیم اصل تحصیل یعنی فرا گیری و یاد گیری برای خود ماست تا سطح دانش و و علم ما افزایش پیدا کند که این باعث میشه سطح شعور و درک ما بالا تر رود و جایگاه و ارزش ما رو اولد نزد خود بعد خدا و دیگر موجودات بالا تر میبرد تحصیل برای هیچ انسانی پایانی ندارد تا مادامی که زنده هستیم نباید تحصیل در هیچ زمینه ای رو کنار گذاشت

1 پسندیده