چرا میگن نوسان گیری در بورس به ضرر بازار بورسه؟

شنیدم که بورس-بازهای خفن نوسان گیری رو تایید نمیکنن. چرا؟ چه مضراتی (از باب اقتصادی و اجتماعی) در نوسان گیری هست که مضر میدوننش؟

دنباله‌ی موضوع آیا خرید فروش سهام در بورس ارز یا کالا کار مفیدی هست و به اقتصاد کمک میکنه ؟

4 پسندیده

چون توی بورس سود اصلی نصیب کسی میشه که با تحقیق و تحلیل یک سهم آینده دار رو شناسایی میکنه و روی اون سهم تا رسیدن به هدف قیمتیش سهامداری میکنه و با یه روز مثبت یه روز منفی از سهمش خارج نمیشه. کسایی که نوسان گیری میکنن و هر روز دست به خرید و فروش سهم میزنن مطمئنا نمیتونن تو بازار بورس طمع شیرین سود مرکب رو بچشن و فقط به سود های کوچک با کارمزد راضی میشن و حتی ممکنه با خرید و فروش هر روزشون اون سودی که کردن رو هم از دست بدن و توی یک سهم به تله بیافتن، دکل سود بزرگ رو نصیب کسایی میشه که با تحلیل سهم بنیادی و ارزنده رو در کف قیمتی شناسایی میکنن و تا رسیدن و نزدیک شدن به تارگت سهامداری میکنن

ممنون از توضيحتون، ولى طبق اين توضيح نوسانگيرى در بورس به ضرر سهامدار نوسانگير هست، و نه خود سهم يا ساير سهامدارا و يا بازار بورس.

البته لفظ دقیق بورس‌باز معمولا به همین برمیگرده ولی احتمالا منظورتون کسانیه که میان‌مدت و بلندمدت فکر میکنن. نوسان‌گیری به معنی سود از نوسانات لحظه‌ای و خروج سود از بازار یا خودِ سهم، اساسا انرژی سهم رو کاهش میده و اجازه نمیده به شکل بلندمدت و اقتصادی رشد کنه. بخصوص اگر نوسان‌گیر پول رو از سهم خارج کنه، در طولانی‌مدت ضربه‌ای که وارد میکنه ابعادی بزرگ خواهد داشت (باید دقت کرد که عموما این خروج در سوددهی اتفاق میوفته)

1 پسندیده

بعید می‌دونم، نوسان‌گیری مانع از التهاب بازار می‌شه و قیمت‌ها به نرخ حقیقی نزدیک‌تر می‌کنه. البته بورس اوراق بهادار ایران با دامنه نوسان مشکلات خاص خودش رو داره.

کمی توضیح بیشتر بدید، حضور نوسانگیر یا همون سهامدار کوتاه مدت چطور میتونه به واقعی تر شدن قیمت ها کمک کنه؟

ساده‌سازی‌شده: فرض کنید شرکتی ۳۰ درصد بیش‌تر/کم‌تر از ارزش بنیادی‌ش قیمت خورده، اون‌قدر معامله می‌شه تا به قیمت حقیقی‌ش نزدیک‌تر بشه، مانع اربیتاژ قیمتی می‌شه. تعریف آربیتاژ در ویکی‌پدیا شاید بهتر باشه.

1 پسندیده