چرا پادپرس نمیتونه به کاربراش اعتماد کنه؟

بنده بعنوان یکی از کاربرانی که سابقه فعالیت نسبتا طولانی در این وبسایت دارم همچنان برای برخی از پست هام با پیغام “منتظر تایید بمانید” مواجه میشم.
مشخصا در این فیلترینگ از حساسیت به کلمات استفاده شده.چراکه در سه پست اخیری که برام اینطور شد تا حدودی مشخص بود چه دامنه کلماتی فیلتر شده. یوسف هم اخیرا به این موضوع اشاره کرد و من رو بیش از پیش مطمئن.
اما سوالاتی دارم، پادپرس با توجه به صحبت هایی که در موردش میشه چطور نمیتونه حتی به کاربرای قدیمیش اعتماد کنه؟
از اعتماد بگذریم، آیا افراد حق بیان آزاد افکارشون رو ندارن؟ آیا این جامعه نیست که باید در مورد پذیرفته یا نپذیرفته بودن این مسائل تصمیم گیری کنه؟ این موضوع نباید حداقل در مورد افراد قدیمیتر که ثابت کردن از بودن در این فضا لذت میبرند و هدفشون هم آفرینی هست رعایت بشه؟
آیا واقعا فکر نمیکنید این دقیقا نمود فیلترینگ های خسته کننده موجود در اجتماع ما در این فضاست؟
آیا همین عامل تناقض در گفته های زیبا و اعمال سیاست مدارانه مدیران پادپرس نیست؟
آیا راه دیگه ای وجود نداره؟ کاربرا نمیتونن یک پاسخ بد رو پرچم کنند؟یا عقل مدیر از همه بیشتر میرسه؟
آیا موضوع مسئولیت های قانونیست که بر گردن مدیران هست؟ اگر این هست باید بگم که با رفع مسئولیت در خصوص محتوای منتشر شده هیچگونه پیگرد قانونی شامل حال پادپرس نمیشه و نهایتا ممکنه بهتون بگن که فلان محتوارو حذف کنید.
توطئه :smile: : آیا پشت اینکار هدفی برای جهت دادن به مسیر داده های پادپرس و در نتیجه جهت دادن به ذهن مخاطبانی که جذب این فضا میشن وجود نداره؟
آیا این جمع به عنوان یک جمع روشنفکر، پیشرو و با استاندارد های فکری بالا هنوز هیچ راه دیگه ای بجز فیلترینگ و تایید یکطرفه برای کنترل پادپرس پیدا نکرده؟

9 پسندیده

این اتفاق برای من هم افتاده
ولی چون به صورت سیستماتیک این اتفاق می افته من مشکلی باهاش نداشتم.

من فکر می کنم پادپرس تو کشوری داره فعالیت می کنه که آزادی بیان زیادی درش نیست ، پس خواه ناخواه تحت تاثیر این سیستم قرار میگیره ، نباید انتظار بیشتری ازش داشته باشیم.

آخه چرا کار به اونجا بکشه ؟ حس می کنم پادپرس اهداف بزرگتری داره که قراره در آینده بهش برسه و برای همین ترجیح میده وارد این موضوعات نشه تا سابقه اش خدشه دار نشه ، پس چه بهتر یکسری سیستم برای جلوگیری از این مشکلات طراحی کنه.

ولی پادپرس خوب پیشرفته است ، برنامه نویس های خفنی داره :grinning:

8 پسندیده

عماد جان این موضوع رو شخصی نبینیم. به شکل یه سیستم فنی نگاهش کنیم، همون طور که ناصر مطرح کردن.

  1. خطوط قرمز پادپرس مشخص و ساده‌س، پس کاربری که معتبره احتمالا میدونه چه جور محتواییش ممکنه توسط سیستم به تعویق بیفته و یا حذف بشه.

  2. برای کاربرهای معتبر که به خوبی در زمان مهارت و توانایی خودش رو نشون داده در حال توسعه‌ی فضا بودیم و هستیم، طوری که بتونن به بحث‌های سیاسی و مذهبی هم بپردازن؛‌ البته با رعایت حدود انسانی. اتاق میزگرد تحلیلی هفته تلاشی در همین راستا بوده.

  3. تیم پادپرس نگران پیگرد قانونی خودشون نیستن! نگران اتفاقای احتمالی هست که برای مهم‌ترین سرمایه‌ش ممکنه بیفته.

راستی شما دوست داری تو پادپرس کی رو ببینی؟ به نظرت چنین افرادی تو چه جور فضایی یافت میشن؟ …؟ کمی این سوالا رو باز کنی، به دلیل پشت خطوط قرمز پادپرس و همین طور بعضی سخت‌گیری‌های سیستماتیک اینجا میرسی.

8 پسندیده

برداشت من اینکه فعلا قرار محیط بیشتر حول مسائل علمی و تجربیات و هرچیزی باشه به جز مسائل حساس!! البته این استراتژی دائمی است.

اما با توجه به سطح بالای تنش و اصطکاک در سطح جامعه _ به دلیل مشکلات موجود _ پادپرس به خوبی توانسته فضای روانی رو از این تنش‌ها دور کنه که البته همراهی کاربران و اهل حاشیه‌سازی نبودن هم خیلی کمک کرده!

اما پادپرس میتونه در درجه بندی کاربران ، برای کاربران باسابقه که فعالیت موثری داشتند و چندان روی مسائل خاص تنش‌زایی نکردند ، سطحی از اعتماد بالا رو اعطا کنه و نظارت سیستم فنی _ انسانی رو به سمت کاربران جدیدالورود تنظیم کنه. هرچند که این احتمال هم وجود داره که اون کاربر مورد اعتماد تا اینجا نقش بازی کرده تا بعدش آشوب‌زایی کنه!!

4 پسندیده

آقا عماد @Emad_Mohammadpoor ، علی رغم اینکه خیلی قشنگ و واضح سوالتون رو مطرح کردید ولی من یه حس عجیبی پیدا کردم که با این سوال مطرح میکنم:
آیا آقا عماد عصبانیه و یا دچار رنجشی شده از پادپرس ؟ و اگه جواب مثبت هست چرا؟
البته این نتیجه گیری (و بهتره بگم حس )به هیچ وجه حاصل از محتوای انتقادی این سوال نیست. حسی که توی کلماتتون هست فارغ از محتوای پرسش باعث شد حس کنم رنجیده خاطر هستید. شناختی که از شما دارم اینه: یه عضو خیلی مفید، آگاه ،مثبت و پر انرژی و دارای روحیه ی همکاری برای پادپرس
برای همین جالب شد برام و البته با اهمیت که بدونم

2 پسندیده