چطوری جای زخم روی دست زود پاک میشه؟

برای بعضی افراد جای زخم یه جور خاطره و یا افتخار هست که می‌تونن باهاش داستان‌های مختلف و ماجراجویانه‌ای تعریف کنن. ولی خب دیدن هر روزه‌ی جای یه زخم روی پوست، معمولا برای هیچ کسی خوشایند نیست. چه جای زخم جراحی باشه و چه جای زخم از یک جراحت یا آسیب‌دیدگی. شخصا ترجیح می‌دم سریع‌تر چنین جراحاتی خوب شه و ردی هم از خراش نهایی روی پوست نمونه.

چه درمان‌های خانگی و یا پزشکی-طبی برای برطرف کردن جای زخم روی پوست میشناسین؟ این درمان‌ها برای زخم‌های کمی کهنه شده هم اثربخش هستن یا فقط وقتی زخم تازه باشه عمل میکنن؟

پاک شدن جای زخم روی دست

3 پسندیده

خیلی سیستم قشنگی داره ترمیم زخم . البته بسته به نوع زخم و عامل اسیب رسان ترمیمها کمی فرق دارن اما در کل یه پروسه چند مرحله ای طی میشه که می تونی توی این ویدیو ببینیش
سلولها در بدن ما دو نوع تقسیم می تونند انجام بدن در یکی از این تقسمیها می تونند سلولهایی مثل خودشون بسازند که به این تقسیم تقسیم میتوز گفته میشه . ادم شیفته این تقسیمات میشه :

http://as1.asset.aparat.com/aparat-video/a_91622g1hlinn3l74nmi209450mk5mm62j317i0491663-037x__87db6.mp4

5 پسندیده

فوری نمی دونم چطور رفع میشه. اما یکی از درمان های سنتی خانواده ما استفاده از ترکیب سیب و عسل هستش. اگر هم عفونت داشت، ابتدا نمک و عسل استفاده کنید.

1 پسندیده

عسل رو دریک کلیپ دیدم که روی زخم تازه میزنه و جاش نمی مونه .

برای از بین بردن جای زخم که قهوه ای شده چی مناسبه که زود پاک بشه؟ مثلا در عرض دو ماه؟

1 پسندیده

جای زخم برجسته هم شده یا فقط تیره مونده؟

برجسته هم شده برای من

یه روش قدیمی هست که توسط یه گیاه این برجستگی ها رو رفع می کردن. اما به نظرم بهتره با یه گیاه پزشک یا یه نفر در طب سنتی قبلش مشورت کنید. این گیاه اسمش چشم گاو، یا شیر سگ هم بهش میگن. شیره ای داره که در درمان گوشتهای اضافه یا زگیلها استفاده میشده یا شیره اش رو با روغن زیتون مخلوط می کنند برای دردهای مفصلی به کار می بردن . توی باغهای ایران هم پیدا میشه.
(نام علمی: Euphorbia helioscopia) نام یک گونه از سرده یوفوربیا است.

2 پسندیده

با اطلاعات محدودی که از پزشکی دارم فک میکنم ویتامین مورد نیاز برای ترمیم پوست ویتامین Aو ویتامینEهستش
برای از بین بردن جای خراش ها و زخم های سطحی پوست به نظرم ویتامین A چشمی بهترین گزینه ست
من خودم از این پماد هروقت استفاده کردم نتیجه خوبی گرفتم
فقط تاثیر پمادهای ترمیمی زمانی خیلی مشهوده که در هنگام شب استفاده بشه ازاونجایی که ترمیم سلول های جلدی از ساعت دوازده شب تا ساعت چهار صبح صورت میگیره در نتیجه بهترین کارایی و تاثیر رو در اون موقع داره
اما در مورد زخم های عگیقی مثل زخم های عفونی ای که در اثر قند بالا ایجاد میشن ، میتونم بگم چندی پیش توی بیمارستان دیدم که از عسل طبیعی برای درمان استفاده میکردن و جالبتر اینکه اگر بدونیم چه حشره ای برای این نوع زخم ها مفیدن خندمون میگیره
پارسال توی اخبار 20:30 شنیدم که یه اقای دکتری در کرمان از لاور (کرمینه) مگس های بیابون برای درمان این زخم های عمیق استفاده میکرد این موضوع خیلی چندش اوره اما ظاهرا نتیجه فوق العاده ای داشته … ی

3 پسندیده

من زیر استخوان قوزک پام یه زخم حالت تاول ایجاد شده بود که اوایل حواسم بهش نبود و تاول ترکید و بعد از مدتی به زخم تبدیل شد و موند! مدل کفشم باعثش شد. الان ۴ ماه هست که این قسمت زخم هست! حتی کفشم رو هم عوض کردم ولی بهتر نشده.

از پماد موپیروسین هم برای مدتی (یک هفته-ده روز) استفاده کردم ولی اثر نداشت. الان جای زخم به شکل نامناسبی روی پوست مونده و نمیدونم باید چی کارش کنم:

زخم تاول پام

ممنون میشم راهنمایی کنید.

1 پسندیده

برای بهبود جای زخم جراحی و یا زخم جراحت‌دیدگی درمان‌های سنتی هم وجود داره.

اگه جای زخم هنوز تازه هست استفاده از ژل آلوورا خیلی موثره، دو بار در روز ژل رو به محل زخم بزنین. استفاده از عصاره‌ و یا آب پیاز هم برای تسریع بهبود زخم عالیه. آب پیاز کمک میکنه تولید کلاژن سریع‌تر رخ بده. ضمن اینکه آب پیاز خاصیت آنتی‌باکتریال هم داره و همین به درمان زخم کمک میکنه.

کارهای علمی در این زمینه انجام شده، از جمله این کار که با یک بار در روز استفاده از ژل پیاز (گرفته شده از عصاره‌ي پیاز) در جای زخم به مدت هشت هفته، تونستن ظاهر یه زخم جراحی رو بهبود بدن:

بهبود زخم جراحی به کمک آب پیاز

زخم التیام یافته بعد از جراحی

3 پسندیده