چطوری میشه از شر بوی بد زباله توی خونه راحت شد؟

سطل زباله رو توی آشپزخونه، توی کابینت یا یه گوشه ای روی زمین میذاریم، اما هر روز پر نمیشه که لازم باشه تخلیه بشه اما بوش آزار دهنده ست. چطوری میشه از شر این بو راحت شد؟

این مشکل برای سطل زباله های بزرگ توی خیابون ها هم هست. مثلا سطل زباله کنار ایستگاه اتوبوسی که هر روز چند دقیقه منتظر اومدن اتوبوس واحد میشم.

بوی بد زباله در خانه

دنباله موضوع‌های

2 پسندیده

کاری که خودم میکنم این که سطل کوچیک ودر دار استفاده میکنم. اگه مرغ و گوشت و سبزی پاک کردم آشغالاشو تو یه پلاستیک جدا میریزم و همون شب میزارمش بیرون و تو سطل نمیزارم بمونه چون خیلی زودتر از بقیه زباله ها بو میگیرن.
خود سطل هم بعد از هر بار که خالی شد یه شست و شوی کوچیک میدم.

2 پسندیده

با مریم موافقم. شاید بشه اینطوری کامل ترش کرد زمانی ما زباله هامون زشت و فوق العاده بوی بد می دن که همشون رو قاطی میکنن. در واقع تفکیک زباله واقعی تو ایران و تو خونه های ما انجام نمیشه.
اگر بتونیم تمام ظروف پلاستیکی رو جدا کنیم. حتی ظروف شیر و مربا و نوشابه و آب معدنی رو هم از نوع کیسه های پلاستیکی و ظروف غدا هم جدا شه. شیشه ها و فلزات و پارچه و کاغذ هم همینطور.
می مونه زباله های تر خوراکی مثل پوست میوه و سبزیجات و مرغ و گوشت و ماهی و البته تفاله چای. اینها هم سخت نیست اگر همونطور که مریم گفت زباله های مرغ و ماهی تو پلاستیک دربسته ریخته شه و مابقی میوه ها و ترها رو کمی بذاریم خشک شه و بعد تو پلاستیک بذاریم. آشغالمون بو نمیگیره. تمیزتر و شکیل تر هستش. تو مراحل بعدی تفکیک هم میشه از خیلی از قسمت های این زباله ها استفاده کرد. مهم تر از همه حس با فرهنگ بودن به آدم دست میده. حتی اگر بخندید این از همه قسمت هاش بیشتر مزه میده. وقتی می بینی می تونی یه کار مفید انجام بدی بدون اونکه تو زحمت بیفتی و باعث میشه نسبت به بقیه بهتر دیده شی. این همون لذت بردن از زندگی هستش حتی اگر دیگران مسخرمون کنند. باید به این باور برسیم…

4 پسندیده

چی باعث میشه زباله بو بگیره؟نمیشه از مواد بوگیر استفاده کرد یا اینکه موادی باشه تا رطوبت رو جذب کنه یا مانع از فساد مواد بشه؟

البته یه راه هم میتونه ریختنشون جلوی حیوانات خانگی باشه و یا تبدیل شدنشون به کود (البته میدونم که زندگی های آپارتمانی کمتر اجازه میده اما کسایی که امکانشو دارن راه حل به صرفه وخوبیه براشون)

1 پسندیده

چیزی که من فهمیدم اینه :
با این که زباله های خشک و تر رو همیشه جدا می کنم، و اصلا هم ضایعات گوشتی توی زباله هام نیست. چون از سر تنبلی ماهی و مرغ پاک شده و خرد شده میگیرم. باز هم زباله ها بو میگیرن.

چرا ؟ چون توی ساختمان ما صرف نظر از این که چند نفر توی یک خونه زندگی می کنند. تمام کیسه زباله ها یک اندازه ست. مثلا اگه یک نفر باشی توی خانواده کیسه زباله به اندازه خانواده پنج نفره دریافت می کنی. و پر شدن این کیسه زباله ها وقتی یک نفر خیلی بیشتر طول می کشه تا پنج نفر.

پس یه راه اینه که کیسه ها رو ببرم عوض کنم.
یا بوگیر بذارم

#سوال
بوگیرها برای طبیعت ضرر ندران؟
بوگیر طبیعی چی داریم؟

2 پسندیده

اگه امکانش باشه استفاده از سطح زباله مرکزی خیلی خوبه و هر روز هم تخلیه میشه .
استفاده از سطل ها و کیسه های کوچیک که هرروز تخلیه بشن هم عالیه و اینکه زباله ها آب نداشته باشن.