چند بار تا به حال لبخند یک خانم را به حساب علاقه ی ایشان به خودتان گذاشتید؟

به عنوان یک دختر، خیلی کم پیش آمده به آقایان لبخند بزنم و از ایشان پیشنهاد دوستی نگیرم! طوری شده دیگر خودم هم به خودم شک کردم و تصمیم گرفتم که در جمعها فقط چهره خنثی و یا حتی اخمو داشته باشم.

دوست دارم بدانم یک آقا وقتی لبخند یک خانم را میبیند چه حسابی برای خودش باز میکند؟ و چه برداشت هایی از این حالتِ چهره دارد؟

آیا آن را فقط به حساب علاقه میگذارد؟ یعنی هیچ معنای دیگری در لبخند متصور نیست؟

آیا آقایان از زنان خوشرو و غیراخمو در جمع خوششان می‌آید؟ در این صورت چرا بعد از ازدواج یا دوستی، اکثر آقایان زنهایشان را برای خوشرویی در جمع توبیخ میکنند؟

آیا لبخند معنایی در دنیای مردانه دارد که ما زن ها از آن بی خبریم؟

16 پسندیده

من دقیقا مشکلی برعکس شما رو دارم ، یعنی با اینکه رفتار خیلی سرد و خشکی دارم ولی بازم جذب میشن ، ولی اینجا دلیلش مشخصه ، دخترها کنجکاوند می خوان بدونند پشت رفتار سرد و بی روح یک شخص چی هست.
حالا طبق همین اصول میشه گفت :

یکسری از مردهای آروم می تونند عاشق هر و کر دخترها بشند و یکجورایی جذب انرژی این دخترها میشن شاید این آقایون زیاد دور و بر شما هستند.
این نوع ارتباط خیلی شایع هست ، دخترانی که مثل رودخانه خروشان هستند و آقایانی که مثل کوه ساکن هستند ، وقتی رودخونه به کوه میرسه محو سکون کوه میشه و دوست داره مقداری آرام بگیره و کوه هم محو خروش رودخونه میشه و دوست داره کمی به خودش تکون بده.
تازه خنده شما رو می تونند اینطوری معنی کنند که شما از این شخص خوشتون میاد ، چون خنده خیلی مهمه

7 پسندیده

این مورد فکر نمیکنم ارتباطی به لبخند و یا اخم داشته باشه .

یادمون نره که زن و مرد 2 تا موجود کاملا متفاوت با ساختار مغزی و فیزیکی متفاوت هستن زن ها و مرد ها کاملا متفاوت از هم میبینن ؛ حس میکنن ، میشنون و عمل میکنن .

چند تا از این تفاوت ها که به نظرم باعث این رفتار میشه که تو 90 درصد مواقع یه آقا پا پیش بزاره برای شروع رابطه رو خیلی خلاصه میگم .

  • آقایون بیشتر جذب زیبایی و سلامتی جسمی یه زن میشن ولی یه خانوم جذب شرایط ، قدرت و دوستداشتنی بودن یه آقا میشه . علاوه بر اون از نظر بیولوژیکی آقایون تا 4 برابر راحت تر نسبت به یه خانوم برانگیخته میشن . در نتیجه خیلی محتمل هست یه آقا بدون این که حتی یه کلمه با خانومی حرف زده باشه بهش علاقه مند بشه

  • مرد ها خیلی بیشتر از خانوم ها تمایل به ریسک دارن . در نتیجه اگر یه آقا تو نگاه اول از کسی خوشش اومد خیلی راحت این مورد رو بدون ترس و خجالت بیان میکنه حتی اگه فرد کم رو باشه ممکنه تو یه نامه یا پیام این علاقه رو ابراز کن. در صورتی که این کار برای خانوم ها خیلی سخت تره .

  • آقایون خیلی توانمدی های خودشون رو دست بالا میگیرن . در نتیجه خیلی خوشبین به پاسخ مثبت گرفتن هستن و این مورد یه آقا رو برای ارائه پیشنهاد و گرفتن پاسخ مثبت مشتاق تر میکنه

  • مرد ها رقابت طلب هستن ولی زن ها آرامش طلب . این تفاوت حتی خودش رو در سنین پایین کاملا آشکار میکنه. بازی های پسر بچه ها با هم همیشه شامل رقابت و نمایش قدرت بدنی هست ولی بازی دختر بچه ها بیشتر راجع به روابط و مراقبت هست . همین باعث میشه آقایون تو به دست آوردن بهترین شریک عاطفی هم حس رقابت داشته باشن و فکر کنن اگه دیر بجنبن کس دیگه ای شریک مورد نظر رو میقاپه ! که باز آقایون رو بیشتر سوق میده سمت پیشنهاد دادن .

  • خانوم ها ناخودآگاه شیفته جلب توجه و دریافت مراقبت هستن . در نتیجه اگر شما خانوم هستید و تو جامعه ای زندگی میکنید که مرد وجود داره خواه ناخواه توجه افراد رو به خودتون جلب خواهید کرد .

  • آقایون تو استرس خیلی بیشتر از نظر عاطفی برانگیخته میشن . و حدس بزنید استرس زا ترین شرایط برای یه آقا چی هست ؟ این که خانومی رو دوست داشته باشه و نتونه توجهش رو جلب کنه ! علاوه بر اون اصولا آقایون سماجت بیشتری دارن از نظر بیولوژیکی چون این سماجت بهشون تو شکار کمک میکرد . و همین باعث میشه گاهی بعضی مرد ها حتی با وجود شنیدن پاسخ منفی سماجت به خرج بدن .

تمام موارد گفته شده رو اگه کنار هم بزارید متوجه میشید که اگه شما آقا هستید خیلی طبیعیه که احساستون رو بتونید راحت بیان کنید و اگه شما خانوم هستید خیلی چیز عادی هست که از طرف اطرافیانتون نسبت به شما توجه عاطفی شکل بگیره .

قدمت نیاز عاطفی تو ما آدم ها به قدمت تاریخ بشر هست و حتی به نظرم اگه یه خانوم یا آقا از کسی پیشنهاد برقراری یه رابطه رو دریافت میکنه حتی اگر قراره پاسخ منفی بده باید از طرف مقابل بخاطر توجهش تشکر کنه چون طرف مقابل شما حق انتخاب داشته و شمارو انتخاب کرده و این یعنی تایید شما

در کل به نظرم چیزی که مهمه اینه که افراد بدونن چطوری باید با این موارد درست و سالم برخورد کرد و احترام و اخلاق تو احساستی که ممکن هست بین ما رد و بدل بشه رعایت بشه .

14 پسندیده

در پاسخ شما چند چیز آزاردهنده وجود داشت:

  • ارتباط پاسخ را با سوال متوجه نمی‌شوم. آیا سوال را مطالعه کردید و متوجه منظور آن شدید؟

  • هر و کر با لبخند از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

  • «هر و کر» از نظر من عبارت نامحترمانه‌ای هست و برای یک گفتگو آن را نمی‌پسندم.

  • لبخند چه ارتباطی به خروشیدن دارد؟

  • خنده با لبخند فرق دارد.

  • به نظرم می‌رسد (این کاملا نظر شخصی است) شما برای اینکه از تجربه‌ی مستقیم خودتان در برخورد با لبخند یک دختر نگویید، مسئله را پیچاندید و آن را تبدیل به مسئله ای کردید که در آن رودخانه (یا دخترِ خروشان) وقتی به پسری سرد (مثل کوه و مثل شما) میرسد، جذب آن میشود و مایل است در کنارش آرام بگیرد! اگر چنین مسئله ای برایتان مطرح است، چرا آن را به عنوان یک پرسش طرح نمیکنید؟

سوالم ساده است: یک آقا وقتی لبخند یک خانم را میبیند، چه برداشت هایی از این حالتِ چهره دارد؟

آیا آن را فقط به حساب علاقه میگذارد؟ یعنی هیچ معنای دیگری در لبخند متصور نیست؟
آیا آقایان از زنان خوشرو و غیراخمو در جمع خوششان می‌آید؟ (در این صورت چرا بعد از ازدواج یا دوستی، اکثر آقایان زنهایشان را برای خوشرویی در جمع توبیخ میکنند؟)
آیا لبخند معنایی در دنیای مردانه دارد که ما زن ها از آن بی خبریم؟

و فرض بر اینکه لبخند را نوعی چراغ سبز تعبیر کنیم، آیا واکنش مناسب و عقلانی بعدی پیشنهاد دوستی است یا بهتر است ابتدا از روش های دیگر این چراغ سبز را تایید و رد کنیم؟

البته پاسخ آقای فرداد، تا حد خوبی این قسمت از پرسشم را جواب داد:

6 پسندیده

ذهن انسانها برحسب تجربیات ممکنه پیچیدگی و تفاوت پیدا کنه ولی اکثرا پسرها، لبخند یک خانم در مواجهه با خودشون رو به عنوان علاقه ضمنی به حساب میارن. البته تجربه ممکنه خیلی چیزها رو به افراد یاد بده، مثلا اینکه طرف ممکنه صرفا خوش برخورد باشه. اینجور موقعها به تفاوت برخورد بین بقیه با خودشون هم نگاه میکنن.

واقعا کم دیدم که لبخند به تنهایی عاملی برای پیشنهاد دوستی باشه. البته نسلهای جوان خیلی راحتتر هستن و فکر میکنم مشکل از تعبیر نامناسب لبخند نیست، مشکل اینه که عطش بازی‌گونه و پرریسکی در روابط دارن.

سئوال مقابل برای شما: چرا باید اولین حدس یه فرد نسبت به لبخند، حس تمایل نباشه؟ به نظرم این طبیعی تر میاد.

8 پسندیده

هیچ بار چون باعث لبخند هیچ خانمی که بخوام باهاش باشم نشده‌ام…

2 پسندیده

به نظر من لبخند زدن یه فرهنگ اجتماعی هس فارغ از جنسیت و نشان از رفتار اجتماعی و همگرایی اجتماعی هس البته این حرفم به معنای این نیس که ادمایی که لبخند نمیزنن اجتماعی نیستن یه جور رویه اجتماعی هس حالا تفسیرهای لبخند یک جنس مخالف میتونه متفاوت باشه من کلا نظرم اینه ادمایی که عزت نفس پائیینی دارن با یه لبخند هزاران تفسیر از اینکه مثلا اون دختر منو میخاد یعنی از نیاز شدید به تایید شدن از جنس مخالف این درسته که همه ادما از مورد تایید شدن خوششان میاد مخصوصا از طرف جنس مخالف ولی اینکه ارزشمونو وابسته به تایید شدن از طرف بیرونی کنیم این از ضعف اعتماد به نفس میاد دقیقا به همین دلیل ادمای با عزت نفس کم زودتر وابسته میشن و زودتر اسیب میخورن

3 پسندیده

وقتی نوجوان بودم، اگر دختری به من لبخند می‌زد به منزله چراغ سبز آن را در نظر می‌گرفتم. البته هیچ وقت به خاطر یک لبخند به کسی پیشنهاد دوستی نمی‌دادم. به نظرم دلیل این تفکر نادرست این بود که تا قبل از آن دخترهای زیادی ندیده بودم. خواهر هم نداشتم که کمی با رفتارهای دخترانه آشنا باشم. وقتی به دانشگاه رفتم اوضاع بهتر شد و همه چیز فرق کرد.

البته انصافا برعکسش هم بود. یعنی یادم می‌آید که مدتی در دانشگاه به همه هم‌ورودی‌هایم سلام می‌کردم. بعد از مدتی فهمیدم بعضی از دخترها راهشان را کج می‌کنند یا رویشان را بر می‌گردانند. به نظرم بعضی از دخترها یک سلام و احوال‌پرسی را به حساب درخواست دوستی می‌گذاشتند. این ماجرا البته مربوط به ده سال پیش بوده و مطمئنا الان فضا بسیار تغییر کرده است.

بعضی از پسرها که در دانشگاه‌های پسرانه (مثل دانشگاه شاهد) تحصیل کرده بودند، حتی در سنین بالا مرتکب سو تفاهمی که شما به آن اشاره کردید می‌شدند. به نظرم بیشتر این واکنش‌های خام نتیجه جداسازی دخترها و پسرها در مدارس است.

8 پسندیده

دوست خوبم حتما شما لبخند بسیار زیبایی دارید که مردان بسیاری جذب آن شده اند. از لبخند زدن به دیگران دست نکش که نه تنها بد نیست بلکه نوعی عبادت است.

تجربه ی دوستمان هم قابل تامل است؛ بسیاری از ما انسان ها در برداشت هایمان دچار اشتباه می شویم و این ربطی به زن یا مرد بودنمان ندارد.
اما یک پیشنهاد: هنگام لبخند زدن به دیگران در چشم هایشان خیره نشو یا اگر نگاه شان می کردی خیلی زود نگاه از آنها بدزد تا دچار اشتباه نشوند.

5 پسندیده

در کشوری که من زندگی میکنم همه خانم ها وقتی شما رو میبینن لبخند میزنن این هیچوقت باعث نشده که بهش فکر کنم. شاید در فرهنگ ایرانی این متفاوت باشه نمیدونم

1 پسندیده

متوجه این میشم که اون خانم حالت تدافعی نداره و برای اینکه دیگران پیشنهاد دوستی ندهند میتونید پوکر فیس باشید این حالت یک لبخند= چراغ سبز برای دوستی چیز بدی نیست ولی چون در جامعه ایران روی تفکیک جنسیتی حساب باز شده و تاکید زیادی به این دارد که زن یه موجود جاذب و کالاست و خودشان هم به این موضوع حساس هستن این واکنشها پیش میاد

2 پسندیده