چه روشی برای تحت فشار قرار دادن ذهن پیشنهاد میکنید؟

نمیدونم برای شما هم پیش اومده؟ من در زمان تحصیل، درسی هایی رو در طول ترم مطالعه سعی می کردی کنم ولی هیچی ازش متوجه نمی شدم، در این مرحله خسته می شدم و بی خیال می شدم (خیلی وقتا بعد از این اتفاق دیگه سر کلاس نمی رفتم). تا روز امتحان و اون روز خیلی سریع همه چیز رو متوجه میشدم . فکر میکنم یه جورایی وقتی مغز میدونه که موضوع فورس هست یادگیری بیشتری نشون میده.

وقتی موضوع @ehsan.sh رو با عنوان اگه یهویی بهت بگن فردا امتحان داری استراتژیت چیه؟ رو مطالعه میکردم به پاسخ @Fatemeh_Shamsali رسیدم که در مورد توانایی مغز در لحظات سخت صحبت کرده بودن. برای من این سوال پیش اومد که چجوری میشه توی شرایط عادی بدن (ذهن) رو مجاب کرد که باید تمام تلاشت رو برای حل مسئله ای که فورس نیست به خرج بدی؟

Untitled

پ.ن: این عکس برای یاد آوری جشن تولد پپ به در خواست @Fatemeh-law انتخاب شده :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

6 پسندیده

تعیین یک ددلاین فرضی بهترین اثر رو برای این موضوع دارد. ذات انسان راحت طلبه و هیچوقت تا انگیزه یا اراده و یا فشار جانبی برای انجام کار وجود نداشته باشد ذهن سمت اون موضوع نمیره

4 پسندیده

مرسی @Mehrdad_Roshan برا لامپ. حسم و تفسیرم در مورد لامپ اینه که هر چیز جدیدی یاد می گیرم یه لامپ در وجودم روشن میشه پس هرچی تعداد لامپ ها بیشتر بشه روشنایی وجودم بیشتر میشه پس می تونم اطرافم رو هم روشن کنم. در کل ازش خوشم میاد :slight_smile:

اما فکر کنم تفسیر شما از لامپ ایده ی جدید باشه و شمعک لامپ هم کلمه Idea هستش.

در مورد تحت فشار قرار دادن ذهن روش من اینه که به هدفم فکر می کنم و کاری رو که دوست ندارم و سخته انجام بدم برا رسیدن به هدفم انجام میدم حتی بعضی آدما رو‌ با این روش تحمل می کنم.

3 پسندیده

یه نکته ای وجود داره

به نظرم کسی که به خودشناسی کافی نرسیده باشه و به دلیل فقدان این موضوع نتونه از پتانسیل مغز خودش (تا حد ممکن) استفاده کنه نیازمند این موضوعه که با روش هایی ذهنش رو تحت فشار قرار بده و مجبورش کنه و اتفاقی رو رقم بزنه.

وقتی آدم به خودشناسی برسه و توان ذهنی خودش رو کمی درک کنه بقیه مسیر فقط انتخاب هایی هست که انجام میده و اعتماد به نفسی که در نتیجه خودشناسی برای فرد به وجود اومده همون کار فشار رو انجام میده با این تفاوت که فشار پر تنش و استرس زاس اما اعتماد به نفس آرامش دهنده و مطمئنه.

تنها نکته انتخابه
وقتی شما خودتون رو بهتر بشناسید با انتخاب هر عملی شرایط مناسبش رو برای خودتون آماده میکنید و درواقع به جای وارد کردن فشار، با تغییر الگوریتمِ کارکردِ مغزتون سرعت پردازش رو بیشتر میکنید.

سختی این موضوع اینه که وقتی خودتون رو خوب بشناسید مثل هلو چیزهایی رو انتخاب میکنید یا انتخاب نمیکنید که شاید برای بقیه تعجب برانگیز باشه و تصمیم گیریتون راحت تر اتفاق میوفته. خودشناسی باعث میشه نتایج دیر هنگام رو مدنظر قرار بدید به همین دلیل در کوتاه مدت ممکنه به ضرر شما تموم بشه گاهی اوقات

3 پسندیده