چه نکاتی رو از کارکنان شرکتت برای ثبت تجربه هاشون میخوای؟

فرض کن مدیر یه شرکتی و میخوای کارمندات تجربه‌هاشون رو ثبت کنن. دوست داری چه جوری این کار رو انجام بدن و چه نکاتی رو ازشون میخوای که حتما در مستنداتشون رعایت کنن؟

دنباله‌ی موضوع به عنوان مدیر شرکت،‌ ثبت چه تجربه هایی از کارمندهاتون برا کار مفیده؟

ازشون میخوام که در پایان هرروز قبل از اینکه محل کارشون رو ترک کنند. در حد یک صفحه از تجربیاتشون در ارتباط با کاری که انجام میدهند بنویسند، اما دسته بندی کنند، مثلا مسائل مربوط به دستگاه ها، محیط، ایمنی و غیره رو جدا کنند و همچنین در حد امکان یک تصویر کوچک هم ضمیمه یان قرار بدهند تا قابل فهم تر باشد. بعد از انها یک مجموعه تهیه بشه که هرروز در محل خاص خودش قرارربگیره، تا در هر زمان، هرکس به انها احتیاج داشت، در ارتباط با کارش، دسترسی آسانی داشته باشد.

1 پسندیده

در برخورد با اطرافیانشون

یا الیها الکارمندون وکارمندات! بشتابید که زمان کوتاه است! آن کس از شما که نیم داند چگونه باید به ثبت ماوقع بپردازد بشتابد آن کس که می داند وبیاید ونکاتی چند رو دوباره بنیوشد و شاید آنچه که می دانسته را کامل کند! وآنکس که نخواهد هم باید بیاید وتمکین کند به امری که از جانب بالاست . نکاتی چند که برمن واجب است که شمارا از آن آگاه سازم به شرح زیر است: ابتدا هر چه که در کار می آرید را به صورت نبشته وصوت وتصویر چه به حالت عکس یا هر صورتی که در آن ماهرید در آورید ! دوم ازین تجارب آن دسته را که نکوتر یافتید به اشتراک بگذارید تا بقیه هم سودی ببرند که گفته اند !
همانا ذکات علم تعلم آن است! دوم سخن های بقیه را گوش گیرید وبر آن بیفزایید ! واز ان بکاهید و بهترینش را انتخاب کنید! بدانید که من بینا وشنوا هستم وخواهم دید وهواهم شنید که چه می کنید ! وبدانید که من مجازات میکنم هر که را که نکند ومن پاداش می دهم که هر که را که بر این امر مبادرت ورزد.

و بدانید که این محتوی باید در چارچوبی باشد که به تجربه در آید وقابل پی پرفتن باشد

ترجیح میدم یه مجموعه جلسه برگزار کنم افراد حضوری جمع بشن و شفاهن تجربه هاشون رو بیان کنن اینطوری تو فرایند کنش متقابل به صورت پرسش و پاسخ تو جریان تجربه های هم قرار میگیرن و کارایی و بهره وری بیشتر میشه.
ازشون میخوام به همه چیز توجه کنن حتا بدیهی ترین اتفاقات خصوصن جزیی ترین چیز ها چون اتفاقات و چیز های جدید اساسن تو جزئیات رخ میده و جزئیات یک پدیده عموما فهم کلیت اون رو ممکن میکنه…

به صورت ترکیبی نوشته و عکس و فیلم باشه.
مشکل ها، راه حل ها، خطاها، نواقص و پیشنهادات

اول يه نفر رو مسئول اين ميكنم كه همه تجربه ها بعد اينكه نوشته شدن رو چك كنه تا يه قالب مشتركي داشته باشن. و بعدش ثبتشون كنه.
به نظرم اينجوري براي خواننده ها آسون تر باشه…

دوست دارم فرهنگ این بین اعضا جا بیوفته که اگر هم گروهیم چیزی بدونه به نفع هممونه و فضایی بزارم که هر کی می تونه با خلاقیت خودش هر چی بلده به بقیه یاد بده. مثلا روزی یه ربع یکی از اعضا بیاد اونی که بلده رو یاد بده

برگه هایی تعبیه میکنم و با مدرک پیوست شده میخام که پرش کنن و باید نتیجه مثبتی رو نشون بده اون مدرک