چه چیزی شما رو از پادپرس دفع میکنه؟

علاقمندم به افراد كمك كنم تا هم از حقوق خود و در مقابل از تكاليف شون آگاه بشن اما اصلا وقت نمي كنم و متاسفانه فعلا به سختي وقتي براي فعاليت پيدا مي كنم تا بعد ببينم چه خواهد شد …

2 پسندیده

تاکید می کنم که خوبی ها و جنبه های مثبت وجود پپ و موضوعاتی که مطرح میشه رو انکار نمی کنم اما راستش نه فقط در مورد سوالات خودم به طور کلی در موضوعات مختلفی که در پپ مطرح میشه این دریافت رو دارم که بحث ها جمع بندی و نتیجه گیری نمیشن و شاید تا حدی بدون نتیجه رها میشن. مثلا در بحث فلسفه زندگی چیست که خودم مطرح کردم سعی کردم یه جمع بندی هرچند کوچک داشته باشم چون فکر می کردم حس مفید نبودن بحث به افراد شرکت کننده و حتی کسانی که بعدا مطالب رو می خونن بهشون دست نده اگر چه نمی دونم تا چه حد موثر بوده ولی با این هدف دقیقا تو یکی از پست ها این کار رو کردم.

به نظرم می رسه بد نباشه دیگران هم نظرشون رو در مساله ی جمع بندی و نتیجه گیری بیان کنن…

به عنوان یه پیشنهاد به شما @lolmol به منظور بررسی قابلیت اجرا و شاید تا حدی راه حل می تونم بگم که طراح مساله مسوولیت جمع بندی و نتیجه گیری رو در میان بحث(در صورت طولانی شدن) و همچنین درانتهای بحث به عهده بگیره و اگر هنوز جا برای گفتگو داره اما شرکت کنندگان فعلی تمایلی در ادامه یافتن بحث نشون نمیدن ( به هر دلیلی از جمله نداشتن اطلاعات بیشتر و … ) به عنوان قسمتی از نتیجه به طریقی اشاره بکنه به این موضوع که هنوز جنبه هایی از مساله برای پرداختن وجود داره تا خوانندگان بعدی هم در آینده انگیزه ای برای شرکت کردن و ادامه ی بحث جهت رسیدن به نتیجه ی مطلوب تر داشته باشن.

علت اینکه انجام این پیشنهاد رو بر عهده ی طراح گذاشتم اینه که اولاً وقت تیم پادپرس فکر نکنم کفاف نتیجه گیری این همه بحث رو بده ثانیا موضوعات شاید با تامل بیشتر طرح و مدیریت بشه در نتیجه کیفیت گفتگوها به نظرم بیش از پیش بالا میره.

خودم اصولا با تامل و البته کم (با عرض شرمندگی :sweat: ) خمساله طرح می کنم چون خودم رو موظف می دونم وقت بذارم ضمن شرکت در گفتگو ها به نوعی بحث رو تا حدی مدیریت کنم ضمن اینکه برام مهمه تا هر اندازه ممکنه مفید باشه. از طرف دیگه قطعا جنس موضوع از جهت داشتن قابلیت بحث در پپ هم مهمه از منظر رعایت قوانین سایت و … که به نوعی دغدغه های منو تحت شعاع قرار میده. البته در کمال صداقت می گم هیچ اشکالی هم در رعایت این قوانین نمی بینم چون خودم رو ملزم به رعایت حال همنوعانم می بینم و شرایط شون رو کاملا درک می کنم😔

5 پسندیده

عالیه … منم خیلی خوشحال میشم بتونم مفید باشم :muscle:
من عاشق معلمی ام و همین طور عاشق حقوق (وكالت) هر دو فلسفه شون خیلی قشنگه و به دنبال زیباترین اهدافن و جالب اینه که سلاح هر دو شون زبان و قلم ه …
وقتی می نویسم یا می گم (سخنرانی می کنم ) خودم از همه بیشتر کیف می کنم :joy: خیلی خوشمزه ست :lollipop:

4 پسندیده

به نظر من دو نوع جمع بندی داریم:

1- یه وقت هست یه نفر یه دغدغه یا سوال داره که در پادپرس مطرح می کنه و بعد که جوابش رو از کاربر گرفت میتونه با امکانی که در پادپرس هست اون موضوع رو مشخص کنه. یعنی جواب قطعی برای بحث و پرسش وجود داره.

image

2- در سایر موارد بحث، به نظرم نبستن بحث بهتر باشه چون آدما بحث رو ادامه میدن و باعث پخته تر شدن بحث میشن و ما هر چند پرونده باز تو مغزمون ایجاد شده اما با نظرات سایرین آشنا میشیم.

3 پسندیده

ولی جمع بندی منافاتی با بستن بحث به نظرم نداشته باشه و میشه دوتاشون رو با هم تلفیق کرد

3 پسندیده

دوستان، @Fatemeh-law و @najme نکته‌ای که مطرح کردین و بحثتون، خیلی برام جالبه :heart_eyes: . اتفاقا در اثر همین فیدبک‌ها جمع راهبران پادپُرس شروع به کار کردن و در حال حاضر در حال تهیه جمع‌بندی از بحث‌های پربازدیدتر پادپُرس هستن، که به مرور در قالب یک پاسخ در خلال اون بحث مطرح میشه.

چرا راهبران؟ چون تهیه جمع‌بندی‌های پرمحتوا کار هر کسی نیست و لازمه شخص با بحث و مطالعه آشنا باشه، عضلات ذهن ورزیده و چشم بی طرف داشته باشه، تا بتونه یه جمع‌بندی مختصر-مفید ارائه بده.

چرا بحث‌های پربازدید؟ بحث‌های پربازدید اون بحث‌هایی هستند که افراد بیشتری (داخل و خارج پادپرس) به پاسخش نیاز داشتند و به نوعی نقاط مرزی پادپُرس به حساب میان.

با توجه به ماهیت موضوعات پادپُرس، این جمع‌بندی‌ها به هیچ وجه انتهای یک بحث نیستند، بلکه خود اینها به مرور زمان تکامل خواهند داشت.

سپاسگزارم از فیدبک‌های خوبتون که در حال شکل‌دهی به این جامعه‌س :heart: .

4 پسندیده

هربار که یک نوا شروع میشه سطح تعامل در موضوعات خارج از نوا رو تقریبا به صفر میرسونه
برای مثال با توجه به عدم تجربه من در زمینه آموزش و عدم علاقه به فعالیت در این زمینه دوستدارم موضوعات دیگه رو پیگیری کنم
ولی از اونجایی که بعد از شروع یک نوا صفحه نخست به موضوع میز گرد تعلق پیدا میکنه دیگه مثل اینکه کسی ( بجز ادمین ها ) دنبال خواندن و ادامه موضوعات دیگه نمیره

الان این چند روز همش سر میزنم و هیچ چیزی جز مسائل مربوط به آموزش پاسخ جدیدی دریافت نکرده تقریبا و هیچ مسئله ای خارج از نوا طرح نشده

7 پسندیده

به عنوان پاسخی کوتاه نظرم اینه که فکر میکنم این به نحوی به دو دلیل اتفاق میوفته:

  • به هر نوآ از اهمیت بالائی برخوداره و تقریبا تمام توجه پادپرس رو نیاز داره تا به بهترین نحو انجام بشه.
  • نکته مهم و پنهان اینه که به دلیل حجم بالای فعالیت در زمان نوآ، اگر موضوعی هم مطرح بشه به سرعت از دید خارج میشه. بنابراین معقولتره که موضوعات مهم و خارج از نوآ در این زمان مطرح نشن تا از اهمیتشون کاسته نشه.

هرچند طبیعی به نظر میاد که هر کسی علاقه خاص خودش رو داشته باشه ولی دو نکته مهم میتونه به تعدیل این مسئله کمک کنه:

  • نوآها معمولا موضوعاتی بسیار عمومی هستن و قابلیت مشارکت بسیار وسیعی دارن.
  • اساسا در پادپرس تخصص شرط مشارکت نیست. اتفاقا تا حدی غیرتخصصی بودن باعث میشه دید بازتری نسبت به مسئله ارائه بشه. بنابراین میتونید با دیدگاه خودتون در نوآ مشارکت کنید و ایده‌های خاص خودتون رو بدید.
5 پسندیده

این من رو از پادپرس دفع نمیکنه ولی خب برام جای سوال هست
بعضا با مواردی روبرو میشم که فرد در پرسشی مشارکت داشته و یک پاسخ ارائه داده ( بعضا چند پاسخ و در مورد سوال گفت و گو کرده ) ولی پرسش رو نپسندیده ( اون قلبه رو نزده )
ماجرا چیه؟
آیا پرسش ارزش پسندیدن نداشته ولی ارزش پاسخ دادن داشته؟
آیا پاسخ دادن که پرسش رو رد کنند ؟ (که خب اینجوری نبوده )
آیا اگر بپسندن مطرح کننده پرسش اعتماد به سقف پیدا میکنه؟
چرا خب؟
من خودم سعی میکنم اینطور نباشه و در پرسش هایی که مشارکت میکنم حداقل به خود پرسش یک پسند بدم تا مطرح کننده هم برای طرح پرسش های بعدی انرژی بگیره

6 پسندیده

مشاهده اشخاص تکراری زیاد در پاسخ ها. به معنی دیگه، تنوع و کمیت کم کاربران در پادپرس.

5 پسندیده

گفتنیا رو گفتن دوستان فقط تاکید میکنم رابط کاربریش رو یکم تغییر بدین تا بعضیا راحت تر وارد بشن و این همه موضوع جذاب علمی چرا کسی نمیپرسه ( سوالایی که نشه با گوگل بهش رسید منظورمه)

6 پسندیده

خوب موضوعی توی ذهنتون هست بپرسید. شما شروع کنید، بقیه هم وارد گود میشن هم برای بحث، هم برای پرسش بیشتر.

کمی مشخصتر میتونید بگید چه چیزی اذیتتون میکنه؟

3 پسندیده

تقسیم بندی ساده تر و جمع و جور تر و ورود آسان تر به موضوعات

5 پسندیده

خود پادپرس
پادپرس واسه من هم دافعه است هم جاذبه
ولی با مرور زمان توی پاد پرس دچار از هم گسیختگی میشم.
برای اینکه کلی موضوعات پراکنده وجود داره ولی موضوع های متمرکز وجود نداره.
برای مثال پادپرس می تونه … واقعا نمی دونم نمی تونه یا نمی خواد که بتونه.
من بعد از یه هفته، خسته کننده شده برام. ولی علت رو نمی دونم.

4 پسندیده

پادپرس عامیانه است. برای جذب افراد متخصص، پادپرس باید تخصصی بشه. اینجا مثل بازار میمنونه. هر حرفی رو میشه زد و در مورد هر چیزی هم میشه حرف زد. اما مثل یه محیط آکادمیک تخصصی نیست. این موضوع باعث میشه من گاهی مایل نباشم وقتم رو توی چنین سایتی صرف کنم و به وبسایتهایی که صرفا به تخصص من می پردازند مراجعه کنم.
پادپرس برای تینیجرها خیلی خوبه. چون دنبال تمرین مهارت های نرم هستند و تخصص در درجه های بعدی برای اونها قرارداره. به نظر من این صحبت رو افراد بالای سی سال تایید می کنند.
راه حلی که به نظرم میرسه اینه که زیرگروها یا انجمن های تخصصی ایجاد بشه و یه مدیر نیز بر هر کدوم از این ها نظارت کند که خودش متخصص در اون فیلد باشه. دقیقا یه چیزی تو مایه های کاری که در انجمن های وی بولتین و پی اج پی بی بی صورت میگیره
متشکرم

4 پسندیده

ممنون که در کنار درج نقد، راهکاری هم پیشنهاد دادین :+1: این رو بهترین مدل نقد کردن میدونم.

راهکار هم جالب بود. اتفاق خوب میتونه این باشه که شوالیه های پادپرس در این باره همفکری کنن و ببینن چنین چیزی رو میتونن و میخوان اجرا کنن یا نه.

3 پسندیده

اظهار نظرهای طولانی در حد بیش از دو پاراگراف، باعث میشه نخونم مطلب رو و خسته کننده باشه برام چون گاها انگار فقط مطلب کش اومده. درحالی که با کمی جمع کردن فکر، میشه جذاب تر و ضربتی تر مفهوم رو رسوند. مثل صحبت کردنه که بیش از ده دقیقه دیگه مغز حرف طرف مقابل رو نمیشنوه.

راه حل: میشه محدودیت کاراکتر گذاشت براش.

5 پسندیده

@najme
درسته که کلام خوب اونیه که مختصر و مفید باشه ولی گاهی مطالب طولانی هم میتونه مفید واقع شه ،چیزی که من در اون تبحر ندارم. ولی بقیه رو بی نصیب نذاریم شاید با نوع نگارش و استفاده از بعضی ابزار بشه تغییراتی ایجاد کرد که این کارو راحت تر کنه

3 پسندیده

خلاصه گفته باشم من نمی خونم :sweat_smile:
دوستان توجه داشته باشید… :see_no_evil:

3 پسندیده

یکدفعه که برای یکی از دوستانم دعوتنامه ای برای پادپرس فرستادم با ذوق و شوق اومد و استقبال خوبی هم کرد اما بعد دو روز حساب کاربریشو حذف کرد
وقتی دلیلشو پرسیدم گفت از پادپرس خیلی خوشش اومده ولی با خودش فکر کرده، شاید از اون دست وب ها باشه که اطلاعات حساب رو حک می کنند و یا امنیت سیستم رو کم می کنند
من بهش کفتم که با این که خودم مدت زیادیه این اتفاق برام نیفتاده ولی متاسفانه نتونستم قانعش کنم
نمی دونم چجوری ولی اگه بشه،افراد تازه کار آگاه بشن که مشکلی برای سیستماشون ایجاد نمیشه خیلی خوبه

4 پسندیده