کارتی کردن تاکسی های درون شهری

چی میشد کارتی کردن تاکسیا رو دولت روش فک میکرد تا مردم دغدغه ای برای پول خرد خود نداشته باشن. مثلا تاکسی های دانشگاه رو در نظر بگیرین: یه دانشجو هفته ای 3 بار بخواد بره دانشگاه، و کرایه 1900 تومان باشه. اکثر اوقات راننده 2000 هزار تومان باهاش حساب میکنه. این دانشجو این مسیر رو 4 سال باید طی کنه. فکرشو کنین چقد میشه. حالا اگه اکثر دانشجو ها بخوان با تاکسی بیان چقدر میشه.

اگر تاکسی ها کارتی میشدن به نظر من عالی میشد.

کارتی شدن تاکسی های درون شهری

3 پسندیده

ایده خیلی خوبیه . کاش اجرایی بشه.
لایک به ایده ات

2 پسندیده

واقعا چیزی خوبی میشه اگه تاکسی کارتی بشه واقعا هم مسافر راحت میشه هم رانندهای زحمت کش.ایده خوبی بود

1 پسندیده

این اتفاق یه جاهائی افتاده. ولی احتمالا فراگیر شدنش طول میکشه. یه نکته هم اینه که اگر که فراگیر بشه و مردم عادت کنن، بعد طبق روال معمول اختلال توش ایجاد بشه چه اتفاقی میوفته؟

دستگاه کارت خوان ایده ای هست که باید چکش کاری بشه اما یه چیزی شبیه کارت مترو و اتوبوس که نرخ مشخصی دارن و چندین ساله که پیاده شده واقعا خوب هستن. فقط می مونه این که هزینه مسیرها رو کی تعیین کنه. اصولا این کار رو شهرداری انجام میده. اما اون مسافرکشهایی که تاکسی نیستن چی میشن؟ احتمالا مردم کرایه شون رو با مقایسه کرایه سیستمی که شهرداری پیاده می کنه مدیریت می کنند.

1 پسندیده

ایده خوبیه دوست عزیز
دیگه مجبور نیستیم به خاطر پولهایی که پاره شدن و از بین رفتن با راننده تاکسی ها دعوا کنیم :smile:

1 پسندیده

این کار تو اصفهان انجام شده اما مردم استقبالی ازش نکردن. تنها برایندش نارضایتی راننده هاست. دلیل این عدم استقبال بنظرم اینه که مردم فکر میکنن اینطوری کرایه گرونتر حساب میشه.

2 پسندیده

کارت خوان یا با کارتهای مترو؟
کدوم مدلش؟

1 پسندیده

دقیقا همون کارتهای اعتباری که برای اتوبوس های تندرو و مترو استفاده میشه جایگزین کرایه های تاکسی بشه

من با این حالت موافق ترم که کارت ها، به صورت کارت های مترو و اتوبوس باشند.
استفاده از دستگاه پوز باعث تولید کاغذ رسید زیادتری میشه که ظاهرا هر چه از تولید این کاغذ که آغشته به نیترات نقره هست و برای طبیعت مضر، جلوگیری کنیم بهتره.

1 پسندیده

این ایده هر چه زودتر باید عملی بشه
چون این کار خیلی وقته تو کشور های پیشرفته
انجام شده ولی متاسفانه هنوز تو ایران اجرایی
نشده.

1 پسندیده

آخه نوشتن که توی اصفهان یه بار عملی کردن. می خواستم ببینم دقیقا کدوم سیستم بوده که مردم ازش ناراضی بودن

1 پسندیده

اونا حتما طریقه ی صحیح با این تکنولوژی رو نداشتن

برای انجام هر فعالیتی باید فرآیندهای اون قبل از اجرای به درستی مشخص شود و فرهنگ (http://discourse.padpors.com/t/topic/691/3) آن به درستی پیاده شود و مسائل و مشکلات آن قبل از اینکه نمود کند برطرف شود یا به عبارتی کار کارشناسی شود، آیا اینگونه بوده یا تقلید کورکورانه بدون فکر بوده؟

1 پسندیده

به اینم میشه فکر کرد:
میشه دستگاه تو دو تا مود کار کنه، هم مثل دستگاه هایی که در ایستگاه های مترو از اعتبار کارت، یه مبلغ ثابت کم میکنه و هم به صورتی که راننده مبلغ رو وارد کنه و همون مبلغ از اعتبارکارت مسافر کم شه.
حالا مبلغی که وارد دستگاه میشه میتونه ورودیش از “تاکسی متر” گرفته شده باشه.

چون کرایه تاکسی دو جور که بیشتر حساب نمیشه:
یا تاکسی ها خطی اند و کرایه شون ثابته و یا گذری اند که کرایه شون با “تاکسی متر” محاسبه میشه.
و میشه این رو با دو مودی کردن دستگاه رفع کرد.

3 پسندیده

میشه به یک فناوری جدید فکر کرد، حتما که نباید کارتی بود، باید دو هدف پیگیری بشه:
1-پرداخت بدون پول
2-جلوگیری از دریافت مبلغ اضافه از سوی راننده و شاید موارد دیگه که باید در تحلیل فرآیند کار به حساب بیاد.

1 پسندیده

من خودم چند وقت پیش حواسم نبود کیف پولم جاگذاشته بودم خونه وقتی سوار تاکسی شدم متوجه شدم پول همراهم نیس ولی کارت بانکیم تو کیفم بود.مجبور شدم سریع برم عابر بانک پول بگیرم اگه تاکسی کارت خوان بود انقد اذیت نمیشدم:smirk:

در بحث مهندسی ارزش، جهت بهینه کردن پروژه یک بحثی مطرح است به اسم تحلیل کارکرد، خیلی وقتها ما دنبال اصلاح و بهبود یک موضوع هستیم و با تغییرات جزئی میشه به اون موضوع رسید، اما در برخی موارد ما می آییم کارکردهای مورد انتظار از پروژه یا موضوع مورد نظر را استخراج می کنیم، به عبارتی شاخ و برگ ها را می زنیم و اون خواست واقعی که موجب ایجاد نیاز است بدست می آوریم و بعد در مورد اون نیازها شروع به ایده پردازی می کنیم، که خیلی از وقت ها گفته می شود، چه میخواستیم، چی شد؟ یعنی ایجاد تغییرات بنیادین در موضوع مورد بحث، بنابراین ایده ها با شناخت کامل کارکردها حاصل میشه.

1 پسندیده

طرح موضوع: ما دنبال وسیله ایی جهت انتقال پول از یک فرد به فرد دیگه در داخل تاکسی هستیم، آیا واقعا دنبال این موضوع هستیم؟ یا موضوع را میشه طور دیگه ایی تعریف کرد؟

1 پسندیده

واقعا اگ اين ايده ب حقيقت برسه عالي ميشه
:clap::clap:كاملا بااين أيده موافقم