یه مولتی میلیاردر از کجا می دونسته کجا باید سرمایه گذاری کنه؟

من مولتی میلیاردر نیستم، اما دوست دارم با حرکت های به جا یه روز بهش برسم.
چطور میشه سرمایه خودمون رو از طریق اصولی افزایش بدیم؟ از کجا بفهمیم حوزه هایی که الان یا هر دوره ای بهترین بازده و سود رو داره کجا هست؟ دو نکته اساسی وجود داره: 1- فعالیت های روزانه من زیاده و باید به سمتی برم که این سرمایه گذاری وقت کمی از من بگیره. 2- سرمایه ای که دارم رو افزایش بده.
شرایط اینجوریه که من شغلم رو دارم اما نمی خوام سرمایه ای که تو بانک دارم یه گوشه خاک بخوره. میخوام برای خودم و دیگران مفید باشه.
آیا همچین چیزی قابل حصول هست؟

مدیریت ثروت

2 پسندیده

#پرسش
کجاها میشه سرمایه گذاری کرد؟ انواع سرمایه گذاری چیه؟ آیا معامله ای وجود داره که در اون سرمایه ای رو به صاحب شغل و فعالیت اقتصادیی داد و بعد از سود معاملات و فعالیت ایشون سود برد؟ این نوع سرمایه گذاری اسمش چیه؟

#کتاب
کتابی به نام “سرمایه گذار هوشمند” نوشته “بنیامین گراهام” وجود داره که یکی از ده کتاب معروف در سراسر جهان راجع به سرمایه گذاری هست. سه محوری که تو این کتاب راجع به اون صحبت میشه اینا هستن: اول چگونگی کاهش احتمال شکست، دوم چگونگی افزایش شانس دستیابی به درآمدهای ثابت، و سوم چگونگی کنترل توانائی های ذهنی در راستای موفقیت اقتصادی.

برای سرمایه گذاری یه چند تا نکته مهم هست که باید در نظر داشته باشین و تکلیف خودتون رو باهاشون روشن کنید:

1. سرمایه گذاری شما بلند مدت هست یا کوتاه مدت: یعنی میخواید در طی یک سال به سود مورد نظر برسید یا چندین سال؟

2. چه میزان سود مد نظر شما هست و بر این اساس کجا باید سرمایه گذاری کنید.

3. نرخ تورم چقدره؟ سرمایه شما بر اساس سود و نرخ تورم چه تغییری می کنه؟ کجا ثبات بیشتری هست و می تونید از تورم جلو بزنید؟

4. کجا می خواید سرمایه گذاری کنید؟

5. ریسک اون زمینه سرمایه گذاری مورد نظر شما چقدر هست؟ مثلا بانک ها ریسک کمتری دارن اما میزان بازده پایینی دارن.

6. نقد شوندگی سرمایه: مثلا تو بازار مسکن ممکنه زمان ببره تا سرمایه شما به پول نقد تبدیل بشه و در بانک برعکس این قضیه هست.

1 پسندیده

تحقیق

با توجه به نکاتی که @omid.gh گفتن و شرایط شما می تونید تو بخش هایی مثل: بانک، بورس اوراق بهادار، کسب و کار، زمین و مسکن و طلا سرمایه گذاری کنید.

یه سری سایت های اینترنتی هم هستن که شما می تونید بعد از ثبت نام لیستی از پروژه ها رو ببینید و مستقیما با صاحب پروژه وارد مذاکره بشید و هم سرمایه گذاری کنید و از طرفی کسب و کار رو رونق بدید.

1 پسندیده

#کامنت
خب اینکه میزان سرمایه شما چقدر هست خیلی تاثیر گذار هست تو نتیجه ای که می گیرید. یه نکته دیگه اینکه سرمایه گذاری ریسک داره و سعی کنید مراقب آخر عاقبت خودتون باشین و با حاشیه امن واردش بشید. اگر پول زیادی دارین و وقت کم برای رسیدگی به فعالیت، احتمالا سرمایه گذاری تو بازار زمین و مسکن و سپرده گذاری تو بانک جواب میده.

با توجه به شرح حالی که از خودتون دادید می تونید از مشاوره های مدیریت ثروت (شرکت های مختلفی در ارتباط با این قضیه مشغول فعالیت هستن) استفاده کنید. البته قبلش تحقیقاتتون رو کامل کنید.