یکی از اهدافت که خصوصی نیست، رو بنویس!

در موضوع هدف گذاری رو چطور شروع می کنی؟، ظاهرا پرسنده‌ی سوال برای یادگیری این مهارت، چند نمونه هدف شخصی برای مثال لازم داره.

با توجه به اینکه صورت سوال اصلی در اون موضوع چیز دیگه‌ای رو مطرح کرده، این موضوع رو کنارش ساختم تا اگه کسی مایل بود از یکی از هدف هاش بگه و توصیف کنه چطور اون هدف رو انتخاب کرده.

البته هدفگذاری موضوع شخصی ای هست. ولی خب از اهداف غیرخصوصی تر فکر کنم بشه به اشتراک گذاشت تا برای افراد علاقه مند منبعی برای یادگیری ایجاد بشه.


یکی از هدف های الانم تو ورزش، اینه که تا پایان اسفند ۹۷ بتونم ده قدم با دستام راه برم.

  • چرا تو زمینه ی ورزشی هدفی دارم؟
    ۱- چون دوست دارم زندگی چندبعدی داشته باشم ۲- چون یکی از ارزش‌هام سلامت جسمانی هست.

  • چطور به راه رفتن روی دستام به عنوان هدف رسیدم؟
    یکی از هدفام تقویت بازوها و کتفم بوده. از وزنه زدن خوشم نمیاد، برای همین سراغ کلیستنیکس یا تمرین با وزن بدن رفتم. برای تقویت کتف و بازو میشه شنا زد، میشه کمی حرفه‌ای‌تر پیش رفت و تعادل روی دست ها رو اضافه کرد. با توجه به اینکه یکی دیگه از ارزش‌هام یادگیری هست، دومی رو انتخاب کردم تا چیزهای جدیدی هم یاد بگیرم.

    اخیرا یاد گرفتم تا حد چند ثانیه تعادلم رو روی دستام حفظ کنم. قدم بعدی اینه که رکورد تعادل رو ببرم بالا، و من به جای اینکه روی رکورد هدفگذاری کنم، روی حرکت جدید یعنی راه رفتن روی دستام هدفگذاری کردم (باز هم به رضایت رسوندن ارزش یادگیری). در واقع اگه نتونم تعادلم رو روی دستام حفظ کنم نمیتونم راه برم!

  • چرا ده تا؟
    پس چند تا؟ دو تا رو میتونم. پنجاه تا فعلا زیاده! ده تا برای یک ماه اینده به اندازه کافی چالش برانگیز و در ضمن دست یافتنی هست.

4 پسندیده

ای کسانی که دوست دارید رو دستتون راه برید. اگه حس کردید که روی مچ دستتون داره یه زائده کیست مانند رشد میکنه فوری این کار رو متوقف کنید.

1 پسندیده

سلام و تشکر. بار دیگر به سوال اصلی خودم باز می گردم: فرض کنید همین امروز تصمیم می گیرید برای 10 سال بعد یک هدف گذاری انجام دهید. اقدامات عملی و کارهایی که برای انتخاب آن هدف انجام می دهید چیست؟ این سوال فقط پاسخ عملی می طلبد با تشکر

1 پسندیده