آثار مثبت و منفی رفتارهای مقابله با کرونا روی محیط زیست را می‌شود اندازه گرفت؟

این روزها افراد و دولت‌های بسیاری در تلاش برای جلوگیری از شیوع کرونا و درمان مبتلایان هستند.
به نظرتون میشه در کنار تلاش‌ها برای حفظ بهداشت و سلامت به فکر محیط زیست هم بود؟

من همیشه نسبت به مصرف پلاستیک و مواد شوینده و دستمال کاغذی حساس بودم ولی حتی مصرف خود من هم این روزها بالا رفته! امروز در قفسه‌ فروشگاه جعبه‌ای توجهم را جلب کرد، نوشته بود قابل بازگشت به طبیعت، شاید دنبال دستکش بودم که دیدم کیسه زباله است!

  • اینجور مواقع چطور باید مصرف درست را تمرین کرد و یادآور شد و آموزش داد؟

  • میشه برآورد کرد که اثر تخریب این حجم مصرف و آسیب بیشتره یا کند شدن و توقف مصرف آلاینده‌ها در اثر تعطیلات و کم شدن عبور و مرور و بعضی مصرف‌های مضر دیگه؟

برای برآورد از علی و برای بحث محیط زیست از سپیده دعوت می‌کنم، دوستان دیگه هم که حتماً میان و هرکی هم می‌دونید که بهتره می‌دونه با خودتون بیارید پای مسأله لطفاً :shamrock: :shamrock: :shamrock:

@Ali_Shakeri
@sepinoud.keshaavarz

می‌خواستم بپرسم که مگه ویروس‌ها هم جزئی از طبیعت نیستند و چطور باهاشون باید رفتار کنیم که این موضوع را تا حدی مرتبط دیدم:

ویروسیت! درد پنهان بشر برای طبیعت
یه حسی بهم میگفت یه تحلیلگر مثل یوسف هم باید بیاد و با دیدن موضوع بالا حسم به یقین تبدیل شد، حالا که نوشته‌اش لینک شده، حتماً میاد و اومد و پسندید :wink: ( قبل نوشتن این پاراگراف)

تو موضوع بالا یه موضوع جذاب دیگه هم لینک شده، برم اونم کامل بخونم:

چرا ویروس ها یاد نگرفتند که مستقل زندگی کنند؟ چی کم دارند؟
البته نویسنده‌ قدیمی و خوبش مثل یوسف حی و حاضر نیست :upside_down_face:

3 پسندیده

وقتی صحبت از مصرف پلاستیک میشه به ترتیب این سوال‌ها رو با خودم تکرار می‌کنم:

  • واقعا مصرف این محصول پلاستیکی لازمه؟
  • جایگزین غیرپلاستیکی براش وجود داره؟
  • چطور میتونم مصرفش رو کمتر کنم؟
  • بهترین روش امحائش چیه؟

فکر می‌کنم الان برای نظر دادن در این مورد زود باشه. به طور کلی من به اثرات زیست‌محیطی این همه‌گیری بدبینم. یعنی با کسایی که گفتن یه مدت زمین نفس می‌کشه و این‌ها و از این بابت خوشحال شدن موافق نیستم.

2 پسندیده

دیروز بهای نفت تگزاس آمریکا منفی شد به این دلیل که تمام مخازن ذخیره‌سازی پر هستند و استخراج کننده‌ها حتی حاضرند با پرداخت پول از شر نفت استخراج شده خلاص شوند. این به این معنی است که در آینده میلیون‌ها (و شاید صدها میلیون) نفر در سراسر جهان شغل‌شان را از دست می‌دهند.

فکر نمی‌کنم در حال حاضر بتوان تخمین دقیقی ارایه کرد اما کاهش مصرف سوخت و تعطیلی بسیاری از صنایع (به ویژه صنعت هوایی و خودروسازی) باعث کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای خواهد شد.

این وضعیت گویا برای حیوانات هم بد نبوده است و آن‌ها هم نفس راحتی می‌کشند:

1 پسندیده