آموزش تولید محتوای سایت (قسمت سوم) - آموزش استفاده از کلمات کلیدی در متن

برای شروع این مبحث بهتر است یافتن کلمات کلیدی را حتما بلد باشیم! اگر هنوز بهترین کلمات کلیدی را برای متن خود نمی توانید پیدا کنید، سری به مقاله آموزش تولید محتوای سایت (قسمت دوم) - آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی بزنید.

در این بحث می خواهیم درباره کلمات کلیدی حرف بزنیم و کاربرد این کلمات در متون و استفاده از کلمه کلیدی اصلی در متن ها به شکلی که گوگل مقالات ما را معتبر بداند.

انتخاب کلمات کلیدی برای کسب و کار

در بحث سئو و محتوا هر بیزینس و کسب و کاری دارای یک سری کلمات کلیدی مشخصی است. مثلا بیزنسی که در حوزه پوشاک فعالیت می کند، مسلما استفاده از کلمه کلیدی بلیط چارتر هواپیما برای او سود چندانی نخواهد داشت. یعنی کلمات کلیدی در هر حوزه ای مرتبط با موضوع تعریف می شوند.

مثلا یک شرکت هواپیمایی در استراتژی محتوای خود کلمات کلیدی زیر را برای سایت خود انتخاب کرده است،

  • خرید بلیط هواپیما
  • خرید بلیط چارتر
  • بلیط ارزان هواپیما
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما
  • خرید آنلاین بلیط هواپیما
  • خرید بلیط هواپیما خارجی
  • خرید بلیط هواپیما داخلی
  • خرید تور
  • رزرو آنلاین بلیط

به کارگیری کلمات کلیدی در محتوا

طبق مباحثی که در آموزش دوم گفتم هر مقاله فقط یک کلمه کلیدی اصلی دارد و هر کلمه کلیدی اصلی تنها یک بار قابلیت تکرار به عنوان کلمه کلیدی اصلی در هر سایت را دارد . پس چطور می توان از کلمات کلیدی ثابتی برای یک سایت استفاده کرد؟

اصلا کلمه کلیدی اصلی چطور از سایر کلمات قابل تشخیص است؟

کلمه کلیدی اصلی را با استفاده از چند راهکار در مقاله خود پر رنگ می کنیم،

  • اولین و مهم ترین جایی که کلمه کلیدی اصلی توسط گوگل دیده می شود و همچنین در جست و جوهای کاربر ارجحیت دارد، تیتر اصلی مقالات شما است. به طور مثال اگر کلمه کلیدی اصلی شما سفر به یونان انتخاب شده باشد، باید در تیتر خود آن را به کار ببرید. مثلا بایدها و نبایدهای سفر به یونان یا 7 نکته کلیدی در سفر به یونان

نکته مهم :point_left: در نوشتن تیترها با استفاده از کلمات کلیدی از اعتماد مخاطب سو استفاده نکنید. یعنی سعی نکنید با تیتر جذاب خواننده را به محتویات غیر مرتبط بکشانید. برای گوگل تنها کلیک کردن روی تیتر شما مهم نیست. بلکه میزان ماندگاری مخاطب روی مقاله شما هم مهم است.

  • علاوه بر تیتر اصلی استفاده از کلمات کلیدی در زیر تیترها هم اهمیت زیادی دارد. یعنی مثلا تیتر اصلی بایدها و نبایدهای تیتر اصلی،
    زیرتیتر 1: پروازهای سفر به یونان
    زیرتیتر 2: مدارک لازم برای سفر به یونان

نکته مهم :point_left: یادتان باشد که لازم نیست هر پاراگراف دارای تیتر باشد. اما در هر مقاله حدود 700 کلمه 3 زیر تیتر داشته باشید.

  • بعد از تیترها و زیرتیترها جایی که باید از کلمات کلیدی استفاده کنید عکس ها است. کاری که اغلب افراد انجام نمی دهند. اسم عکس ها باید متناسب با کلمات کلیدی تغییر کند. تا در سرچ عکس های گوگل بالا بیاد.

تکنیکهای کاربردی برای مانور دادن روی کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی در هر متن باید زیر 3% باشد. یعنی استفاده در تیترها و زیرتیترها جزو همین 3% است و برای اینکه تعداد استفاده بیشتر از حد مجاز نشود در هر 100 کلمه یک بار تکرار کلمه کلیدی کافی است.یعنی تقریبا در هر 5 یا 6 خط 1 بار تکرار باید وجود داشته باشد. کلمات کلیدی فرعی هم در کل مقاله 2 تا 6 بار تکرار شوند کافی است.

آمار :point_left: با توجه به پارامترهای رتبه یندی گوگل در سال 2016، در صفحاتی که بالاترین رتبه را در گوگل داشتند، کلمات کلیدی 8 تا 10 بار در صفحاتی با میانگین 1285 کلمه تکرار شده اند.

حالا با توجه به حرف هایی که در اول مقاله زدیم. ما در هر سایت از هر کلمه کلیدی اصلی یک بار می توانیم استفاده کنیم. پس چطور هر سایتی روی یک سری کلمات ثابتی مانور می دهد؟

  • تکرار کلمات کلیدی در مقالات مختلف
  • هر کلمه کلیدی اصلی در مقالات بعدی می تواند به عنوان کلمه کلیدی فرعی استفاده شود!
  • لینک به کلمات کلیدی اصلی

ایده کاربردی :point_left: هر بار که کلمات کلیدی مهم در استراتژی محتوا را در مقالات خود به عنوان کلمه کلیدی فرعی و یا حتی بخشی از متن به کار می برید آن را به مقاله ای که در آن به عنوان کلمه کلیدی اصلی استفاده شده است لینک بدهید.

هشدار :warning: یادتان باشد حتما چگالی کلمات کلیدی را درست انتخاب کنید. اگر چگالی کلمات کلیدی شما کم باشد، موتورهای جست و جو به آن اهمیت نمی دهند و اگر زیاد باشند اسپمر شناخته می شوید.

11 پسندیده

این نکته خیلی خوبی بود که میتونه اینجا استفاده بشه. برای مثال بحثهای خیلی خوب در پادپرس از طریق لینک کلمات کلیدی، میتونن مجموعه خوبی برای دیدگاه جامع موردنظر پادپرس ایجاد کنن و به سئو هم کمک کنن.

1 پسندیده

متن این آموزش زیادی یکدست هست، من تا الان ۳-۴ بار بازش کردم که بخونمش و هی لابلای متن گم شدم و زدم بیرون. خودم هم هنوز فرصت ویرایش پیدا نکردم.

از یکی از راهبران پادپُرس @trust_level_4، مدیر جامعه @yousef و یا خود نویسنده @baratii.nazanin دعوت میکنم با کمک انتخاب زیرعنوان‌ها، استفاده از لیست‌ها، عکس‌ها و لینک‌ها، و همین طور استفاده از بولد و ایتالیک کمی متن را از لحاظ نگارشی برای خواندن روان کنند. حیفه چنین محتوای آموزشی خوبی به دلیل فرار کردن چشم از یکنواختی، از مطالعه جا بمونه.

7 پسندیده

چون یک متن حرفه‌ای بود فکر کردم بهتره دستکاری نشه. امروز حتما انجام میشه :+1:

2 پسندیده

سعی کردم تغییراتی رو ایجاد کنم. نظراتتون رو بگید در مورد تغییرات. عکس رو فکر کنم بهتره خود @baratii.nazanin پیشنهاد بده تا مرتبط با موضوع باشه.

4 پسندیده

من دو سه روز وقت. نکردم چک کنم امشب حتما در راستای فعالیت عالیتون کارهایی جهت تکمیل انجام میدم و ممنون که وقت گذاشتید

3 پسندیده