اگر 160 میلیارد پول ارثیه بهتون می‌رسید باهاش چیکار میکردین؟

این سرمایه ارثیه اس؛ خونه و زمینه و قراره تقسیم بشه بین ۲۳ نفر.

اگر شما بودین چیکار میکردین؟ مثلا میشه باهاش رفت خارج؟

مرتبط با موضوع‌های

2 پسندیده

سلام
خب راستش اگه من اینقد پول داشتم تا جایی که میتونستم زمین و خونه میخریدم😂
بنظر من تنها چیزیه که ارزشش هیچوقت پایین نمیاد

2 پسندیده

۱۰ میلیاردشو میدادم به جلال تا استارتاپ هاشو راه بندازه :thinking:

2 پسندیده

یکی از دوستان در بحثی که داشتیم این نکته رو مطرح کردن که در دنیا سود ۵ یا ۱۰ درصد سود قابل توجهی هست و نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی بسیار زیادی داره در حالیکه در ایران کسی به سود ۲۰ درصد اهمیتی نمیده. این یک واقعیت ناشی از تورم بسیار بالاست: هر سرمایه‌گذاری که زیر ۳۰-۴۰ درصد سود به همراه داشته باشه، عملا ارزش پول در ایران رو کاهش داده!
کالاهای سرمایه‌ای ارزش پول رو در طولانی‌مدت حفظ خواهند کرد و به معنی مطلق، به اندازه متوسط تورم سود خواهد داشت. بنابراین اگر میخواین در ایران بمونید بهتره اون رو به کالاهای سرمایه با استهلاک پایین تبدیل کنید.

با دلار امروز، این میزان چیزی در حدود ۷-۸ میلیون دلار میشه که میتونین به راحتی با اون در خارج سرمایه‌گذاری و زندگی کنین (البته برای یک نفر و نه ۲۳ نفر). ولی انتقال اون به خارج احتمالا پردردسر خواهد بود.

4 پسندیده

من کارخونه ای که همیشه دوست دارم راه بندازم راه اندازی می کردم :relieved::relieved::relieved: تا آدم هایی اونجا کار کنن حقوق بگیرند و بتونن با عزت نفس زندگی کنن مخصوصا کسانی که از جامعه مثلا به دلیل اعتیاد طرد شدند :thinking::thinking::thinking:

البته راه اندازی پله ای یعنی کم کم گسترشش می دادم و همه پول رو ریسک نمی کردم یه جا و یکباره سرمایه گذاری کنم در واقع کاملا با احتیاط و برنامه ریزی شده خرجش می کردم :pray:t2:

4 پسندیده