زندگی کردن بدون چه تکنولوژی هایی غیرممکنه؟

چه تکنولوژی هایی رو نمیشه از زندگی امروزی حذف کرد؟

مثلا شبکه های مجازی. من تقریبا کسی رو اطرافم سراغ ندارم که به طور مستمر از شبکه های مجازی استفاده نکنه.

2 پسندیده

من فکر میکنم این دیدگاه به ویژه در مورد سطوح بالای تکنولوژی بیشتر شبیه تلقین هست.

خودم مثال نقض این مورد هستم.

زندگی به مفهوم عام در هر حالتی میتونه ادامه پیدا کنه مگر اینکه نرم خاصی برای کیفیت اون قرار بدید، که در این صورت بهتره دقیقا بگید چی منظورتون هست.

2 پسندیده

به نظرم همین که شما از پادپرس استفاده میکنید نشون میده که مثال نقض این مورد نیستید :slight_smile:

منظور من اینه که بعضی از تکنولوژی های دنیای امروز اساسا قابل حذف شدن نیستند. مثلا زندگی کردن بدون اینترنت به نظر من غیر ممکنه.

بیشتر کنجکاو بودم ببینم از نظر دیگران زندگی کردن بدون چه تکنولوژی هایی غیر ممکنه. در زندگی بقیه چه تکنولوژی هایی نقش کلیدی و غیر قابل حذف دارند.

4 پسندیده

خُب قبل از انقلاب صنعتی، تکنولوژی در سطح محدودی حضور داشت و عدۀ زیادی هم زندگی می‌کردند پس ناتوانی زندگی بدون تکنولوژی یک‌مقدار مبالغه‌ست، من خودم وابستگی زیادی به وب دارم امّا فکر می‌کنم اصلی‌ترین چیز برق باشه که بدون برق زندگی خیلی سخت می‌شه.

6 پسندیده

در مثال شما در ارتباط با قبل از انقلاب صنعتی به نظرم باید به این موضوع توجه کنیم که تا زمانی که یک تکنولوژی ایجاد نشده و ما به اون وابسته نشده ایم نمیتونیم شرایط حذفش رو درک کنیم. مردم در اون زمان تصوری از تکنولوژی امروزی نداشتد و به همین خاطر خلا اش هم طبیعتا احساس نمیشد.

اما به نظر من در دنیای امروز زندگی روزمره ما به شدت به یک سری از تکنولوژی ها وابسته شده. و در این شرایط که ما تجربه استفاده و حتی وابسته شدن به این تکنولوژی ها رو داریم حذف شدن بعضی هاشون غیر ممکنه.

من مثال شبکه های اجتماعی رو زدم. در این زمینه به تاثیری که استفاده از شبکه های اجتماعی بر جوامع مختلف داشته توجه کنید. شاید بشه گفت در سایه ارتباطات گسترده ای که شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند در دنیای امروز عملا دروغ گفتن سیاست مدارها داره معنی خودش رو داره از دست میده.

حالا یک جامعه ای که به واسطه استفاده از شبکه های مجازی تا این حد حساس به اخبار و درست و غلط بودنش شده رو چطور میشه به عصر قبل از استفاده از شبکه های اجتماعی برگردوند؟ در همین مورد به نظر من این کار غیر ممکنه.

3 پسندیده

تکنولوژی های حوزه سلامت و پزشکی، و همین طور حوزه حمل و نقل در شهرهای بزرگی مثل تهران.

4 پسندیده

زنده موندن شرط اول زندگی کردن به نظر میاد. پس تکنولوژی هایی که به زنده موندن انسان بستگی داره برای جواب این سوال به نظرم میرسه.
مثل
تکنولوژی های تولید و نگهداری و انتقال مواد غذایی در سطح انبوه.
تکنولوژی تصیفه و انتقال آب.
تکنولوژی های وابسته به تولید برق برای گرمایش و سرمایش.
و تکنولوژی های دفاعی و امنیتی.

5 پسندیده