موقع گوش دادن به هر تیپ از موسیقی چه اتفاقی برای مغز میفته؟

اول به این آهنگ قدیمی دلنواز گوش بدین:

حالا به این فکر کنین که موسیقی دقیقا با مغزمون چی کار میکنه که خواسته یا ناخواسته دست و پامون شروع به تکون خوردن میکنه و اون هم نه تصادفی، بلکه با ریتم مشخص که از موسیقی میاد؟

اگه دست من تکون میخوره یعنی من در مرکز تصمیم‌گیری مغزم انتخابی کردم، یونی آزاد شده و در اثر تغییر غلظت نمک‌ها دسته‌ای از نورون‌ها تحریک شدن و پیام به اعصاب حرکتی من منتقل شده و دست تکون خورده.

حالا انگار موسیقی میاد و این انتخاب‌ها رو دستکاری میکنه. هر مدل موسیقی به یه سبک. طوری که حتی اگه به بچه‌ی نوپایی که هیچ آگاهی از رقص یا … نداره با بعضی موسیقی‌ها اندامش به حرکت میفته.

قضیه چیه؟ موسیقی چی داره و تیپ های مختلف موسیقی هر کدوم چه کاری با نورون ها و مغز میکنن؟

7 پسندیده

من از نوع اینکه موسیقی و در ذهن آدم و در سیستم عصبی چی ایجاد میکنه که باعث میشه دست و پا تکون بخوره،نمیدونم
اما اینو میدونم که موسیقی در ذهنیات من خیلی از رفتارها رو تحلیل میکنه.اگر به سیاوش گوش میدم اول به شعری که نسبت بهش موزیک ساخته شده فکر میکنم و به معنی شعری که چطور کلمات کنار هم چیده شدن.(البته این در وضعیتی هستش که با تمام خود پسندی بشینم به موزیک گوش بدم و در آرامش باشه تا بتونم تحلیل ذهنیتی داشته باشم)
بعد به اولین باری که بهش گوش دادم فکر میکنم.و این اعمال هایی که در ذهنم به وجود میاره نا خوداگاه هستش ودست من نیست و اینکه من نمیتونم مثلا هم بخونم هم موزیک گوش بدم.و گاهی این کار با هم عصبیم میکنه و دوستدارم در سکوت هم کار کنم و در سکوت بخوابم به همین دلیل از هندز فری خیلی کم استفاده میکنم(توضیحات بیشتری میشه داد ولی خسته کننده میشه)
تنها چیزی که خیلی برام مهمه، به نوع موسیقی که علاقه دارم مثل دف یا تنبک و پیانو یا خواننده مورد علاقم بیشتر تمرکز میکنم.اگر وقتی یه موسیقی گوش میکنم که دوستش نداشتم سعی میکنم تو ذهنم به تمرین دف فکر کنم :joy::grin:
وقتی به رقص فکر میکنم که تموم انرژی خسته تو ذهنم و بدنم جامونده.با صدای بلند موزیک مورد علاقه م سعی میکنم یه نوع تخلیه انرژی انجام بدم.اگر این تخلیه انرژی دسته جمعی باشه (مثلا فامیلی)بهتر و شادتر. :ok_hand::clap::dancer:

2 پسندیده