پاشیدن آب تو جاده ها به شیشه ی ماشین

روزهایی که بارون یا برف اومده و جاده ها خیس هستن، حرکت ماشین ها از کنار هم باعث پاشیدن آب به روی شیشه ی ماشین های کناری میشه. یعنی راننده قبل سبقت باید یادش بمونه که حتما برف پاک کن رو روشن کنه، وگرنه دیدش گرفته میشه. مخصوصا اگه ماشینی که داریم ازش سبقت میگیریم، یه ماشین بزرگ مثل اتوبوس یا کامیون باشه.

در ضمن اینکه این موندن آب تو جاده ها باعث میشه آب در نهایت تبخیر شه و جذب زمین نشه.

و در ضمن خیس موندن جاده ها ممکنه احتمال تصادف رو ببره بالا.

آیا میشه جاده های بین شهری رو طوری ساخت که موقع بارندگی، آب رو سطحش نمونه؟

8 پسندیده

تو دنیای نانو برای حل این مشکل فکری نشده؟ اتفاقا من به این تبخیر و حیف شدن بارندگی خیلی فکر می کنم. مثلا آبی که از ناودون ها سرازیر میشه و به قول شما جذب سفره های آب زیرزمینی نمیشن.
#پرسش

3 پسندیده

این ویدئوی برنامه ی پایش رو از ثانیه ی 1h:27m:36s نگاه کنین. دقیقا به سوال شما جواب میده:

در برخی از کشورها، اتوبان ها رو جوری طراحی می کنند که آب های بارانی تمیز از روی اتوبان سرازیر میشه و در چنین استخر هایی جمع آوری و ذخیره و در تابستان ها از اون ها استفاده میشه. این آب ها می تونن برای پرورش ماهی استفاده بشن. پرورش ماهی خودش آب رو غنی می کنه. از این آب غنی شده میشه هکتارها زمین کشاورزی و باغ رو نجات داد.
http://www.decamond.ir/images/slide/decamond-slid-0.jpg

به گفته ی ایشون بالغ بر 4000 تا از این استخرها در جای جای ایران نصب کردند و در بیش از 100 روستا از اون ها استفاده میشه. اما گویا هنوز ظرفیت های زیادی برای استفاده از این محصول در کشور وجود داره که هنوز از اون ها استفاده نشده. اطلاعات بیشتر در مورد این نوع استخرها در سایت شرکت دکاموند موجود هست و این هم آدرس تماس با مدیر شرکت.

8 پسندیده

چقدر عالی و چقدر جالب

اگر همچین چیزی شدنی هست، به نظرم یه ظرفیت هم پشت بوم خونه ها باشه. خصوصا تو بارش های رگباری. کلی آب بارون اینطوری تبخیر و حروم میشه متاسفانه.

5 پسندیده