چجوری یه کتاب فروشی خوب در تهران تاسیس کنیم؟

سلام
بنده دکتری برق قدرت دارم و در یک شرکت کارمند هستم. منو همسرم کتاب خون هستیم و سعی می کنیم تا جایی که امکان داره کتاب بخونیم و یه اتاق و یه کتاب خونه جذاب برای این کار داریم که هر ماه داره به تعداد کتابامون اضافه می شه . یه مدتی جفتمون از کارهای اداری خسته شدیم و دوست داریم رسالت خوبی در زندگیمون داشته باشیم و چیزی به دنیای خودمون اضافه کنیم و چون علاقمون به کتاب زیاده تصمیم گرفتیم یه کتاب فروشی بزنیم یه کتاب فروشی جمع و جور و خودمونی که فقط و فقط حس کتاب فروشی رو تداعی کنه نه مثل یه فروشگاه برند و فروش لوازم تحریر که کنارش مقداری کتابم وجود داره.

ما هیچ وقت تجربه کار مستقل و مغازه داری رو نداشتیم ولی دوست داریم بتونیم به مردم کشورمون کمک کنیم و مفید باشیم و بتونیم کمی اندک حتی کتابخونی رو در جامعمون رواج بدیم.

ولی سوال هایی داریم:

  1. کدوم منطقه رو برای زدن مغازه انتخاب کنیم؟ (با بودجه 100 تا 150 میلیون)
    مغازه ای بین 15 تا 20 متر مد نظر داریم آیا خوب است؟

  2. آیا سایت هم به صورت همزمان زده شود؟

  3. لازم است کتاب های درسی هم بیاوریم؟

  4. شما به طور کلی به چه کتاب فروشی علاقه دارید؟
    کتاب فروشی که با یه شخص با حال و هوای کتاب و کتاب خوان هم صحبت شوید یا کتاب فروشی که لوازم تحریر دارد و کمی لوکس است.

  5. آیا برای این متراژ مغازه نیازبه طراح داریم؟

  6. چجور مسائل امکان دارد پیش بیاید که در این راه به مشکل بخوریم؟ چالش های پیش رو …

2 پسندیده

موضوعات مشابه در لینک‌های زیر مطرح شده و بعضی نقطه نظرها و تجربه ها پاش به اشتراک گذاشته شده:

ضمن اینکه فکر می‌کنم آقای نفیسی @Abazar_Naficy تجربیات مستقیمی برای تاسیس یه کتابفروشی داشته باشن که بتونن در اختیار قرار بدن.

در نهایت صرفا به عنوان یه مشاهده‌گر که در این باره تجربه‌ای نداره، با توجه به شرایط کرونا و تغییر سبک زندگی مردم به سمت خرید از فضای مجازی، فکر میکنم بهتر باشه اول کتابفروشی تون رو به شکل مجازی تاسیس کنین. سایت یا یه پیج اینستاگرام بیارید بالا و کتاب‌های مختلف رو معرفی کنید و آنلاین بفروشید.

به مرور مشتری‌هایی به دست میارید و با نظرسنجی از اون‌ها می‌تونید سمت و سوی کسب و کارتون رو تعیین کنین.

2 پسندیده

کاش یه کتابفروشی سیار داشته باشید ! ولی قبلش حتما در شبکه های مجازی تعیین کنید که کجا باید برید.
یه جای ثابت هم با نقاشی هایی از داخل خود کتاب و اشعار و جملات قصار با توجه به نیاز مشتریان میتونید بزنید و این یه ایده عالی میشه . من اگه جای شما بودم اگر در روز فقط یک مشتری اهل علم داشتم هم راضی بودم . برای شروع بد نیست افراد متاهل و آدم های نرد رو اونجا بکشونید و سعی کنید قضیه فقط در یک خرید و فروش ساده خلاصه نشه گپ و گفت کنید و درباره کتاب و موضوعات مرتبط با هم حرف بزنید یا یک راهنما بذارید. متراژش یک مقدار کمه ولی اگر نزدیک یک پارک یا بوستان باشه خوبه . کتاب های درسی نیارید .

کتاب فروشی «خوب» یعنی چی؟ اینجا تعریف صفت خوب برای یک فروشگاه برای شما با دیگران خیلی فرق داره. ممکن هست بی‌شمار «خوب» برای توصیف یک نمایشگاه وجود داشته باشه.