چطور راویِ قوی‌تری برای تجربه‌‌هایمان باشیم؟

پادپُرس فضایی هست برای نوشتنِ جمعی؛ یا همون گفت‌و‌گو و دیالوگِ خودمون. برای اینکه «گفت‌وگوی پرمحتوایی» داشته باشیم، لازمه افراد نوشته‌های هم رو به دقت بخونن و به اصطلاح حرف‌های هم رو به درستی بشنون. منتها این کار آسونى نیست و هر محتوایی رو نمیشه به راحتى دنبال کرد، مگه اینکه اون محتوا خوندنی نوشته شده باشه!

ولی چطوری «خوندنی‌تر» بنویسیم؟!

:tada: یه خبرِ خوب دارم برای افرادِ علاقه‌مند به نوشتن در پادپُرس؛ نازنین، پیش‌قدم شده تا به پادپُرسی‌ها خوندنی‌تر نوشتن رو یاد بده. این طوری تجربه‌ها و فکرهایی که در پادپُرس می‌نویسیم، توسط افراد بیشتری خونده میشه؛‌ دقيقا مثل یه الماسِ تراش‌خورده که توجه بیشتری رو به خودش جلب می‌کنه!

قبل از پرداختن به کارگاه، بهتره اول کمی نازنین رو بشناسیم:

نازنین کسی بود که با مقاله‌ی آموزش تولید محتوا، دربِ اتاق «دانشنامه‌» رو توی پادپُرس باز کرد. همین قدمِ ساده دو تا از خصوصیات اصلی نازنین رو در کنار علاقه و دانش ایشون به تولید محتوا در وب، نشون میده: روحیه‌ی معلمی و توانایی آغازگریِ ایشون رو.

در وصف نازنین، خوبه بدونی با یه دخترِ قوی و نترس طرف هستی که اگه کارت رو درست انجام ندی، از نقدت اِبایی نداره، حتی اگه ازش ده سالی بزرگتر باشی (اینو دیدم که میگم :grin:). البته این روحیه‌ی جسورانه رو از طریق تجربه‌های کاریِ مختلف تو حوزه تخصصی خودش، یعنی نویسندگی و تولید محتوا، بدست آورده. نازنین با جنگجوی درونش، کمکت میکنه تا روحیه‌ی مبارزه در تو هم زنده بشه. پس اگه همراهش شدی، بدون که دیگه وقتِ چرت زدن‌هات به سر اومده.

دقیقا به دلیل همین روحیات، یه استاد، یا به قول ژاپنی‌ها، یه سِنسی 先生، از این به بعد کنارت داری که کمکت می‌کنه نوشتن برات به یه عادت ساختارمند تبدیل شه.

راستی خوبه حتما سری به داستان دنباله‌دارِ ماجان بزنی، تا با ذهن و قلمِ خلاقِ نازنین در عمل آشنا شی.

کارگاه نویسندگی با نازنین

نازنین با سه هدف مشخص قراره یه کارگاهِ نویسندگی تو پادپُرس راه بندازه:

  • یادگیری اصول نگارشیِ درست‌-نویسی در فضای مجازی،
  • رعایت قوانین اولیه گوگل برای نوشتن در فضای مجازی،
  • و شناسایی پرسونای مخاطب برای نوشتن در فضای مجازی.

در طی این کارگاه، با کمک سِنسی نازنین، ایرادهای رایج نوشتار رو در محتوامون پیدا و رفع می‌کنیم، درست نوشتن برامون به یه عادت تبدیل می‌شه، و چند قدم از خودِ قبلی‌مون جلو می‌زنیم.

اگه تو هم دوست داری، قدرتِ قلمت رو تقویت کنی، پیشنهاد می‌دم سریع شرایط حضور در کارگاه رو تیک بزنی و به جمع افراد حاضر در کارگاه بپیوندی. فقط حواست باشه که پذیرش در این کارگاه، ساده به دست نمیاد! :facepunch:

شرایط حضور در کارگاه نویسندگی
11 پسندیده

خیلی خبر خوبیه مخصوصا برای اونهایی که مثل من نمیتونن یه متن جذاب و صیقل خورده بنویسن آموزشهای اولیه هم بسیار مفید بود و از @baratii.nazanin بخاطر این کمکش تشکر میکنم

6 پسندیده