چطور میشه در بازار بورس ایران سرمایه‌گذاری کرد؟

تا حالا از بورس درآمدی داشتین؟ کوتاه مدت و با نوسان‌گیری یا در بلندمدت و با سرمایه‌گذاری روی سهم های خاص؟

چه اصولی رو باید دنبال کنیم که بتونیم از بورس ایران درآمدی به دست بیاریم؟ انتظار چقدر بازدهی سرمایه معقوله در بورس ایران؟ حد ضرر در این بازار چقدر هست؟

سرمایه گذاری در بورس ایران

دنباله‌ی موضوع‌های

3 پسندیده

با ضرر شروع می‌کنم، حد ضرر روزانه 5 درصده. پس برای کسی که اطلاع زیادی نداره بهتره سرمایه مازادش رو وارد کنه. واقعیت اینه که بازار سرمایه همیشه برنده‌ست، یعنی در طولانی مدت از طلا و سکه هم بهتر بوده. برای کسی که اطلاع نداره بهترین کار صندوق‌های سرمایه‌گذاری‌اند. بهتره یه‌مقدار از سرمایه در صندوق ثابت یا طلا باشه، بقیه در صندوق‌های مشترک. لیست صندوق‌ها هم در مرکز مالی ایران هست، به همراه سود هفتگی و ماهانه و از زمان تأسیس و غیره.

از پارسال تا حالا هم رشد خوبی داشته و درسته این چند روزه اصلاح داشته ولی این طبیعیه و با این نرخ ارز، احتمالاً طی چند سال آینده به کشور صادرات‌محور تبدیل خواهیم شد، صنایع دلارپایه محل خوبی برای سرمایه‌گذاری‌اند. جدیداً هم بخشی تأمین منابع مالی به سمت بورس رفته و این نوید آیندۀ خوبی برای بورسه.

برای کسایی که می‌خوان خودشون یادبگیرند، کتاب‌های رایگان زیادی وجود داره، یکی‌اش اصول سرمایه‌گذاری در اوراق بهاداره، که می‌تونن بخونن و شروع کنن، پیش‌نهادم اینه که حتماً با سرمایه کم زود شروع کنند، خوندن زیاد با توی بازار بودن خیلی متفاوته.

4 پسندیده