چه روش‌هایی برای شناخت بهتر مصاحبه شونده در یه مصاحبه کاری سراغ داری؟

امروزه مصاحبه کاری یکی از مسائل معمول در زندگی افراده. ممکنه هر کسی در زمینه کاری خودش یا در نقش مصاحبه‌شونده برای به دست آوردن یک شغل تلاس کنه، یا در نقش مسئول مصاحبه تلاش کنه بهترین انتخاب رو داشته باشه. از انجام مصاحبه با افراد به عنوان مسئول، تجربه‌ای دارید؟

چه روشهایی میشناسید که به شناخت بهتر فرد در یک مصاحبه کاری و انتخاب درست برای یک شغل کمک می‌کنه؟

دنباله‌ی موضوع‌های

مصاحبه کاری

4 پسندیده

طبق تجربه مصاحبه کاری در موسساتی خارج از ایران؛ بعد از اینکه از مصاحبه اولیه رسمی با موفقیت میگذشت، دو تا اتفاق دیگه منتظر فرد مصاحبه شونده بود (فرض کنین من مصاحبه شونده هستم):

  1. رئیس مستقیمم حتما یه قرار شام یا ناهار غیررسمی باهام میذاشت، ترجیحا جایی خارج از مجموعه‌ای که قرار بود درش کار کنم. و در فاصله زمانی ۲-۳ ساعتی که مشغول این قرار غیررسمی بودیم با سایر جنبه‌های زندگیم اشنا میشد؛ این به من فرصت میداد که بتونم سایر جنبه های همراهی با ایشون و گروهشون رو هم بشناسم.

  2. سایر اعضای گروهی که قرار بود باهاشون کار کنم، هم حتما در یه مراسم غیررسمی که دوباره با خوردن همراه بود، مثلا یه قرار شام یا ناهار دیگه، با من زمان میگذروندن. و در ضمن من وظیفه داشتم با همه سایر اعضای گروه حتما گفتگو و یه جورایی مصاحبه غیررسمی داشته باشم. یعنی سایر اعضای گروه هم رایشون در انتخاب نهایی منِ کارجو تاثیر داشت.

به نظرم چنین سبک گذروندن زمان، خارج از دنیای رسمی میتونه بعضی مهارت‌های ارتباطی و همین طور مهارت‌های نرم فرد مورد نظر رو نشون بده.

2 پسندیده